کایروپراکتیک و پارگی دیسک کمر

کایروپراکتیک و پارگی دیسک کمر می توان گفت یکی از بی خطر ترین  و درمان ها می باشد. درمان کایروپراکتیک اغلب اولین گزینه برای مراقبت است زیرا غیر تهاجمی است و شامل دارو یا تزریق نمی شود.

ستون فقرات شما از یک سری استخوان (مهره) تشکیل شده است. بین هر استخوان یک دیسک لاستیکی قرار دارد که به عنوان یک بالشتک عمل می کند.

هنگامی که مرکز نرم دیسک لاستیکی در حال عبور از شکاف در محفظه بیرونی سخت‌ تر است، پارگی دیسک  یا فتق دیسک نامیده می‌ شود.

متأسفانه فتق دیسک می تواند اعصاب مجاور را تحریک کند و در نتیجه باعث درد، بی حسی یا ضعف در بازو شود.

پارگی دیسک می تواند در هر قسمتی از ستون فقرات اتفاق بیفتد، اما در قسمت پایین کمر شایع تر است.

هر زمان که دیسک پاره شود، ماده داخلی ممکن است به اعصاب مجاور فشار وارد کند و باعث ناراحتی، بی حسی و ضعف در پاها شود.

بسته به محل دقیق پارگی، علائم و شدت فتق دیسک می‌ تواند متفاوت باشد. برای مثال، زمانی که پارگی در قسمت پایین کمر رخ می‌ دهد، می‌ تواند به راحتی به عصب سیاتیک فشار وارد کند و علائم شدیدی از جمله انتشار درد در یک پا هر دو ایجاد کند. پاها، ضعف یا اسپاسم عضلانی در پاها و کاهش احساس در پاها.

درمان پارگی دیسک با کایروپراکتیک

پس از اینکه پزشک کایروپراکتیک معاینه کامل ستون فقرات را که ممکن است شامل عکس برداری با اشعه ایکس یا ام آر آی باشد، تکمیل کرد و تشخیص فتق دیسک را تایید کرد، یک طرح درمانی تهیه شده و با بیمار در میان گذاشته می شود.

حتما بخوانید:   درمان دیسک کمر در کرج

از آنجایی که کایروپراکتیک ها از دستکاری ستون فقرات برای کمک به بهبودی بدن استفاده می کنند، انواع مختلفی از تکنیک های کایروپراکتیک برای رفع مشکلات منحصر به فرد فتق دیسک هر فرد استفاده می شود.

تکنیک خم شدن – حواس پرتی

این روش کایروپراکتیک روشی است که بیمار را ملزم می‌کند تا روی میز مخصوصی که برای کشش کمر و ستون فقرات استفاده می‌شود، دراز بکشد

هنگامی که بیمار در موقعیت مناسب قرار گرفت، متخصص کایروپراکتیک از نوع خاصی از تکنیک دست برای رسیدگی به ناحیه مشکل استفاده می کند.

هدف کلی این است که دیسک را در حالی که ستون فقرات در حالت کشیده قرار دارد، تحریک کنیم، زیرا این امکان را به دیسک می دهد تا به جای درست خود برگردد. این تکنیک اغلب درد را کاهش می دهد زیرا به دور شدن دیسک از اعصاب کمک می کند.

تکنیک های انسداد لگن

این تکنیک خاص به بیمار نیاز دارد که روی میز کایروپراکتیک دراز بکشد و سپس  بالشتک زیر ناحیه لگن قراردهد. استفاده از این  بالشتک به تغییر وضعیت بدن بیمار کمک می کند تا فشاری که در حال حاضر روی دیسک های ستون فقرات وارد می شود کاهش یابد. هدف کلی، کشش ناحیه تحتانی لگن است که به نوبه خود، به کاهش هرگونه فشار ستون فقرات کمک می کند.

درمان های کایروپراکتیک چگونه به درمان فتق دیسک کمک می کند؟

• مراقبت از کایروپراکتیک  برای  پارگی دیسک می تواند شامل انواع روش های کایروپراکتیک از جمله درمان بافت نرم، تقویت عضلات، تمرینات حرکتی، دستکاری مفاصل و تحریک حرارتی باشد. نتیجه ای که بعد از انجام  درمان پارگی  دیسک با کایروپراکتیک خواهید داشت :
حتما بخوانید:   کایروپراکتیک دیسک کمر

وضعیت صحیح قرار گرفتن

بهبود وضعیت بدنی یکی از مهمترین عناصر رفع پارگی  دیسک با درمان کایروپراکتیک است.  به خاطر پارگی دیسک کمر ممکن است شما  برای راه رفتن یا تعادل در راه رفتن مشکل داشته باشید. با درمان این مشکلات کاملا رفع می شود و فعالیت روزانه برای شما راحت تر می شود.

کاهش تورم

• مراقبت کایروپراکتیک معمولاً با مراقبت از ناراحتی در مفاصل و ستون فقرات مرتبط است. اما لازم است این نکته را بدانید که  درمان کایروپراکتیک تأثیر قابل توجهی بر التهاب دارد.

• هنگامی که  پارگی دیسک در ستون فقرات داشته باشید، مفاصل ممکن است متورم شوند و باعث ایجاد درد و یا درد مزمن شوند. رفع فتق می تواند تورم را به حداقل برساند و به شما کمک کند تا احساس بسیار بهتری داشته باشید.

کاهش ناراحتی و انقباضات عضلانی

هنگامی که دیسک پاره می شود می تواند به اعصاب مجاور فشار وارد کند و باعث درد، اسپاسم عضلانی و حتی بی حسی یا درد شدید در پا شود.

در حالی که درمان های متعدد می تواند به طور خلاصه ناراحتی را به حداقل برساند، درمان کایروپراکتیک به معنای واقعی کلمه می تواند به ترمیم دیسک پارگی کمک کند.

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، تنظیم صحیح می تواند فشار روی اعصاب را کاهش داده و درد را کاهش دهد. علاوه بر این می تواند از روند بهبودی پارگی دیسک پشتیبانی کند.

بهبود انعطاف پذیری بدن

• برای بسیاری از افراد، درد فتق دیسک صرفاً یک مسئله کوتاه مدت نیست. ممکن است به یک بیماری مزمن تبدیل شود که چندین سال از آن رنج می برند. این مشکل می تواند باعث ایجاد تنش قابل توجهی در عضلات شود زیرا بدن شما تلاش می کند تا ناهماهنگی را جبران کند.
حتما بخوانید:   درمان کمردرد مزمن بدون جراحی

• با کمک درمان کایروپراکتیک، می توانید این تنش را به میزان قابل توجهی کاهش دهید و انعطاف پذیری خود را بهبود بخشید و حرکاتی مانند خم شدن، چرخش یا کشش را راحت تر کنید. هر چه زودتر درمان کایروپراکتیک برای فتق دیسک را شروع کنید، بهتر است. مداخله زودهنگام می تواند به کاهش میزان رنج مداوم کمک کند.

سخن آخر

بهبود تراز ستون فقرات می تواند تأثیر قابل توجهی بر سلامت و رفاه شما داشته باشد، به خصوص اگر از مشکلات مرتبط با فتق دیسک رنج می برید. مراقبت های کایروپراکتیک انتخاب فوق العاده ای است که می تواند پاداش های طولانی مدتی را برای شما فراهم کند.

در حالی که روش های متعددی برای مدیریت فتق دیسک وجود دارد، درمان کایروپراکتیک یکی از موثرترین روش ها برای کمک به بهبود دیسک و به حداقل رساندن ناراحتی است. بنابراین اگر احساس می کنید ممکن است فتق دیسک داشته باشید. هرچه سریعتر درمان کایروپراکتیک را شروع کنید، سریعتر می توانید بهبود پیدا کنید.