منوی دسته بندی

کایروپراکتیک در کرج

Chiropractic in Karaj

کایروپراکتیک در کرج  یک روش درمانی بدون نیاز به دارو است که براساس ماساژ درمانی به صورتی دستی و با دستگاه انجام می شود.

این روش درمانی بیشتر بر روی تشخیص و درمان اختلالات در دستگاه ماهیچه‌ ای‌ اسکلتی انسان به‌ خصوص در  ستون مهره‌ ها تمرکز دارد.

کایروپراکتیک چیست؟

کایروپراکتیک به اصطلاح نوعی  درمان دستی است که با ایجاد  تحریک در دستگاه ارتباطی بدن ، عملکرد این نوع  دستگاه را بهبود می بخشد.

تا بدین وسیله عملکرد هاي اندام‌ های مختلف  و سیستم‌ های بدن را کنترل و هماهنگ کند.

 

در حقیقت می توان گفت که کایروپراکتیک در کرج  نوعی مراقبت‌ حرفه‌ ای است که با رفع اختلالات موجود در دستگاه ماهیچه‌ اي اسکلتی، سیستم عصبی موجب سلامت فرد می شود .

 

معمولاً در کایروپراکتیک از  ماساژ درمانی و دستگاههای پیشرفته  برای درمان بیماری‌ های عصبی عضلانی نظیر کمردرد، پ دیسک گردن و درد مفاصل استفاده می شود

 

کایروپراکتور کیست ؟

به شخصی  که در کایروپراکتیک تخصص لازم را دارد کایروپراکتور  می‌ گویند. کایروپراکتور ها از تکنیک‌ های مختلفی  برای درمان بیماری های افراد استفاده می کنند. اساس کار کایروپراکتور به این صورت است که:

-کایروپراکتور ها برای درمان بیماران از دارو یا جراحی‌ استفاده نمی‌ کنند

-با تکنیک های مختلفی که می دانند حرکاتی را در چند جلسه برای بیمار انجام می دهند.

-نرمش هایی لازم را به فرد آموزش می دهند تا انجام دهند.

-کایروپراکتور به بیماران یاد می دهند که از اندام های خود در هنگام انجام کارهای روزمره به درست استفاده کنند تا از بروز مشکلات اسکلتی پیشگیری کنند.

 

البته در صورتی که نیاز باشد دکتر کایروپراکتیک در کرج از روشهای فیزیوتراپی در دوره درمان فرد استفاده می کنند این روشها شامل سرما و گرما، ماساژ درمانی ،اولتراسوند، تحریک الکتریکی عضلات و اعصاب استفاده می کند.

 

نحوه تشخیص دکتر کایروپراکتیک در کرج

  • معمولاً در ویزیت اولیه دکتر كایروپراكتیک علاوه بر مشاوره معاینه كامل از ستون فقرات شما خواهد داشت . دکتر كایروپراكتیک برای تشخیص بهتر ستوان فقرات شما را کامل معاینه می کند و از متدهای مختلف برای تشخیص استفاده می کند.

تمامی تکنیک هایی که دکتر کایروپراکتیک استفاده می کند بی خطر و بدون عوارض است به عنوان مثال نا میزانی و کجی در ستون فقرات به وسیله رادیو گرافی قابل نمایان است.

حتما بخوانید:   درمان دیسک گردن

اما ضایعات در بافت ها  یا دیسک ها نیاز به سی تی اسکن و ام آر ای دارد که دکتر کایروپراکتیک در کرج از این روشها برای تشخیص استفاده می نماید.

 

موارد کاربرد کایروپراکتیک چیست

کایروپراکتیک براي درمان بیمارهای مختلفی استفاده می شود که در اینجا به برخی از این موارد اشاره شده است

-انواع کمردرد

– دردهای گردن

-درد سیاتیک

-درد عضلانی و مفاصل

-تنگی کانال نخاعی

-آسیب دیدگی ورزشی

-نرمی غضروف زانو

 

مزایا و فواید انجام کایروپراکتیک

همان گونه که در بالا اشاره شد کایروپراکتیک  یکی از مناسب‌ ترین روش‌ های درمانی است، چراکه یک روش غیر تهاجمی  است و در فرد بعد از مدتی نتایج خوبی از آن می گیرد .

در اینجا به برخی از مزایای انجام کایروپراکتیک اشاره شده است:

-کاهش سریع انواع درد ها:

دکتر کایروپراکتیک معمولاً با تشخیص علت ایجاد درد با روش‌ ها وتکنیک های کایروپراکتیک به‌سرعت درد را کاهش می دهند.

به گونه ای که بیماران بعد از چند جلسه‌ درمان کایروپراکتیک احساس بهتری نسبت به روز اول  داشته وخود فرد می‌گوید علائم آن‌ها  نسبت به روشهای درمانی دیگر زودتر بهبود داشته است.

-افزایش تحریک پذیری مفاصل بعد از چند جلسه:

از دلایل مهم روشهای درمانی کایروپراکتیک، از گرداندن  افزایش تحرک به مفاصل پس از چند جلسه است زمانی که دکتر شما  از روش‌های درمان دستی استفاده می کند.

 درواقع در حال کمک کردن به عضلات و مفاصل گرفتگی، برای شل شدن می‌ باشد. این کار به افزایش تحریک  پذیری مفاصل کمک می کند.

-کاهش استرس و بهبود حال فرد:

زمانی که شما به هر دلیلی درد داشته ونمی توانید  فعالیت‌ های روزمره خود را انجام دهید، این امر  بر روی بدن و ذهن شما اثر منفی خواهد داشت.

به عنوان مثال استرس موجب می شود فرد کارهای خود را به درستی نتواند انجام دهد بنابراین روش‌ ها ومتد های کایروپراکتیک  به تسریع فرایند بهبودی، در سلامت عمومی موثر خواهد بود.

مؤثر برای درمان آسیب‌های قدیمی و جدید:

خیلی فرقی نمی کند که یک فرد به تازگی به گردن یا کمر خود آسیب رسانده‌ باشد  و یا چند وقتی است که به این دردها دچار شده باشد. با انجام روش‌های درمانی کایروپراکتیک به‌سرعت این علائم درد کاهش می یابد.

حتما بخوانید:   فرق کایروپراکتیک با فیزیوتراپی

این روش‌ها همچنین می‌توانند به کاهش درد شانه، آرنج، مچ دست، مفصل ران، زانو نیز بسیارکمک کننده باشد. بنابراین حتی اگر شانه یا مچ پای شما به هر دلیلی  دچار پیچ‌خوردگی شده باشد.

و یا مشکلات دیگری در دست ها و پاهای خود دارید، روش‌های درمانی کایروپراکتیک به‌عنوانروش  غیرتهاجمی به  کاهش درد و بازگشت هر چه سریع‌تر به حالت قبل کمک می کند.

همچنین کایروپراکتیک برای  بهبودی دامنه حرکتی مفاصل ، بهبودی عملکرد سیستم اسکلتی و عصبی بدن روش بسیار موثری است.

 

 

چگونگی درمان کایروپراکتیک

هدف اصلی پزشک کایروپراکتیک  با توجه داشتن تخصص لازم در تنظیم و تطبیق مفاصل و همچنین رفع مشکلات بيو مكانيكي ستون فقرات و عوارض  نورولوژي مربوط به ستون فقرات  مي باشد.

 

ورزش‌‌‌ها و نرمش‌‌‌هاي مخصوص در طی دوره درمان ، توصیه های تغذیه ای كه پزشک  كايروپراكتيك در طی دوره درمان ارائه مي‌ دهد مي‌ تواند در بهبود و حتی پیشگیری بيماري‌‌‌ ها نقش عمده‌ اي داشته باشد.

 

 زيرا همه مواردی که در بالا اشاره شد می تواند برروی  سلامتی سيستم‌‌‌ هاي مختلف بدن انسان كه در بهبودی بیمار مؤثر است، اهمیت خاصی را داراست.

 

چه بیماریهایی با کایروپراکتیک درمان می شود؟

  • بیشتر بيماري‌‌‌ هاي مربوط به كايروپراكتيك شامل  بیماری های ستون فقرات به خصوص كمر درد و درد‌‌‌ هاي سياتيك کمر، گردن درد ،سردرد است كه افراد در طول عمر خود به این درد ها مبتلا مي شوند.

 

اختلالات مفصلی، مشکلات ستون فقرات، ديسك گردن و دیسک كمر، سياتيك کمر ، درد های ميگرن‌‌‌ هاي گردني ، درد‌‌‌ها عضلانی گردن، بیشترین بیماری هایی هستند که  پزشکان كايروپراكتيك با آن سروکار دارند.

 

 

همان گونه که در بالا اشاره شد پزشکان كايروپراكتيك در درمان دردهای  زانو، شانه، مچ دست و مچ پا نیز مهارت دارند و این‌ گونه بیماری ها را به راحتی درمان می کند.

 

درآخر می توان گفت ‌که بسیاری از روش‌ های درمانی می‌ توانند علائم این بیماری ها را کاهش دهند، اما  روش‌ های درمانی کایروپراکتیک یک روش مناسب و بی خطر برای میلیون‌ ها انسان است .

حتما بخوانید:   درمان آرتروز زانو با کایروپراکتیک

 

این روش‌ درمانی  نه‌ تنها غیر تهاجمی است بلکه برای  بیشتر افراد مقرون‌ به‌ صرفه است.

 

 

چه زمانی به متخصص کایروپراکتیک مراجعه کنیم

کایروپراکتیک ها می توانند به کاهش درد در سراسر بدن شما کمک کنند. در صورتی که درد حاد گردن، کمر یا زانو را تجربه کنید کایروپراکتیک ها می توانند به رفع درد حاد ستون فقرات یا مربوط به آن کمک کنند.

 

اگر درد حاد را در گردن، کمر یا زانو تجربه می کنید، درمان کایروپراکتیک ممکن است برای شما مناسب باشد

 

سردرد تنشی یا میگرن را تجربه کنید تحقیقات نشان می دهد که دستکاری ستون فقرات می تواند میگرن را کاهش دهد و سردرد تنشی را کاهش دهد

 

تأثیر تنظیمات کایروپراکتیک

می توان گفت که در قلب مراقبت های کایروپراکتیک، تنظیم کایروپراکتیک نهفته است یک مداخله درمانی که توسط کایروپراکتیک انجام می شود. این روش شامل استفاده از دست یا ابزار کوچک برای اعمال نیروی کنترل شده و ناگهانی به مفصل ستون فقرات است.

 

 

هدف از تنظیمات کایروپراکتیک اصلاح هم ترازی ساختاری و تقویت عملکرد فیزیکی بدن است.تنظیمات منظم کایروپراکتیک می تواند مزایای زیادی را ارائه دهد.

 

 

از تسکین درد گرفته تا افزایش سلامت کلی. این مزایا، مراقبت کایروپراکتیک را برای بسیاری از بیمارانی که با مشکلات مزمن درد دست و پنجه نرم می کنند، راه حلی مناسب می کند.

 

مهار مراقبت های کایروپراکتیک برای گردن و کمردرد

 

هنگامی که مزایای تنظیمات کایروپراکتیک را برای درد گردن و کمر در نظر می گیریم، ضروری است که بدانیم ستون فقرات ما شبکه پیچیده ای از اعصاب، ماهیچه ها، استخوان ها و بافت همبند را تشکیل می دهد.

 

 

عوارض در این نواحی اغلب منجر به درد مزمن گردن یا کمر می شود. درمان‌ های کایروپراکتیک می‌ توانند باعث تسکین درد و بهبود عملکرد در پشت و گردن شوند و ناراحتی بیماران را کاهش دهند.

 

 

 

پزشک کایروپراکتیک می تواند دستکاری ستون فقرات را انجام دهد، ستون فقرات را برای کاهش فشار روی سیستم عصبی تنظیم می کند و به طور قابل توجهی درد گردن و کمر را کاهش می دهد

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *