فرق کایروپراکتیک با فیزیوتراپی

فرق کایروپراکتیک با فیزیوتراپی می توان گفت در خدمات می باشد. خدمات کایروپراکتیک شامل دستکاری و تنظیم سیستم اسکلتی عضلانی (به ویژه ستون فقرات) است. از سوی دیگر، فیزیوتراپی از تکنیک های مختلفی از جمله ورزش، الکتروتراپی، آب درمانی، ماساژ و طب سوزنی برای درمان شرایط فیزیولوژیکی استفاده می کند.

کایروپراکتیک و فیزیوتراپی هر دو رشته مراقبت های بهداشتی هستند که هدف آنها بهبود عملکرد فیزیکی و تسکین درد است. با این حال، هر رویکرد دارای تمرکز و روش مشخصی است.

کایروپراکتیک عمدتاً بر روی سیستم اسکلتی عضلانی تمرکز دارد و از تکنیک های  دستی استفاده می کند، در حالی که فیزیوتراپی بر روی نارسایی ها و ناتوانی های فیزیکی تمرکز دارد و از تکنیک های مختلفی از جمله ورزش و درمان دستی برای بهبود عملکرد فیزیکی استفاده می کند.

بیایید نگاهی دقیق‌ تر به تفاوتهای بین کایروپراکتیک و فیزیوتراپی از نظر تمرکز، تکنیک ها، شرایط درمان‌ و آموزش  بیندازیم.

فیزیوتراپی

فیزیوتراپی یکی از روش های درمانی می باشد که برای بازیابی حرکت و عملکرد بدن ( مانند ایستادن و راه رفتن ) موثر می باشد. هنگامی که فرد

دچار محدودیت در حرکات بعد از یک حادثه یا آسیب می شود فیزیوتراپی یک درمان موثر می باشد.

کایروپراکتیک

• کایروپراکتیک درمانی است که در آن پزشکی به نام کایروپراکتیک از دستان خود برای کمک به رفع مشکلات استخوان‌ ها، ماهیچه‌ ها و مفاصل استفاده می‌ کند که جهت کاهش درد و ناراحتی درمان موثری می باشد.

شباهت های درمان فیزیوتراپی با کایروپراکتیک

فیزیوتراپیست ها و کایروپراکتیک ها اهداف مشابهی برای بیماران در ذهن دارند، اما ممکن است به روش های مختلفی به این اهداف دست یابند.

حتما بخوانید:   عوارض کایروپراکتیک

برخی  از شباهت های مشترک آنها شامل موارد زیر است:

-هر دو بر مدیریت درد و ناراحتی با استفاده از تکنیک‌ های غیر تهاجمی و غیر جراحی تمرکز می‌ کنند.

-هر دو  برای درمان یک بیماری خاص از درمان دستی یا عملی استفاده کنند.

-هر دو ممکن است برنامه های سلامتی برای بیماران خود فراتر از آنچه می توانند در طول یک جلسه انجام دهند تمرکز کنند.

-هر دو علائم شما را با گرفتن سابقه سلامتی، معاینه و حتی سفارش آزمایش‌ های خاص ارزیابی می‌ کنند.

تفاوت درمان فیزیوتراپی و کایروپراکتیک

هر دو درمان معمولا از روش درمانی متفاوتی استفاده می کنند که موارد زیر را شامل می شود :

•  برای پزشک کایروپراکتیک تسکین درد و هم ترازی ستون فقرات از اهداف اصلی کلیدی  می باشد برای فیزیوتراپی حرکت بدون درد یکی از اهداف اصلی است.

•  کایروپراکتیک  بیشتر بر روی مسائل مربوط به کمردرد، گردن درد، درد مفاصل در بازوها یا پاها و سردرد تمرکز می کند. فیزیوتراپی بر نحوه حرکت و عملکرد بدن به عنوان یک کل بدن تمرکز می کند.

• کایروپراکتیک ها و تنظیماتی را انجام می دهند تا به بدن شما کمک کنند تا خود را بهبود بخشد. فیزیوتراپیست ها به شما کمک می کنند تا حرکات کششی و تمریناتی را انجام دهید و همچنین برخی دستکاری ها را برای شرایط خاص انجام دهید تا تحرک خود را بهبود بخشد.

• فیزیوتراپیست ها تقریباً در هر محیط مراقبت های بهداشتی و همچنین خانه شما کار می کنند. کایروپراکتیک ها معمولاً برای انجام تنظیمات و دستکاری ها به فضا ها و تجهیزات تخصصی نیاز دارند.
حتما بخوانید:   درمان میگرن با کایروپراکتیک

فیزیوتراپی و کایروپراکتیک کدام برای درمان بهتر هست

همان گونه که در بالا اشاره شد فیزیوتراپی و کایروپراکتیک شباهت های زیادی بهم دارند به عنوان مثال، هر دو روش بیماری‌ های اسکلتی- عضلانی را درمان می‌ کنند، درد و سفتی را تسکین می‌ دهند و تحرک و عملکرد کلی را بهبود می‌ بخشند.

با این حال، بر اساس منشاء درد و ناراحتی، درمان ممکن است متفاوت باشد. اگر علائم ناشی از بیماری های ستون فقرات یا عصبی باشد، مراجعه به متخصص کایروپراکتیک توصیه می شود. از سوی دیگر، اگر علائم با یک بیماری اسکلتی عضلانی همراه باشد، فیزیوتراپی بهترین راه است.

فیزیوتراپیست چه می کند

فیزیوتراپیست که به عنوان PT نیز شناخته می شود، بر بهبود توانایی شما برای حرکت و عملکرد بدون درد تمرکز می کند که به نوبه خود به افزایش کیفیت زندگی شما کمک می کند.

هدف فیزیوتراپیست  این است که شما به بالاترین سطح حرکت ممکن برای عملکرد در زندگی روزمره دست یابید. فیزیوتراپیست ها شما را ارزیابی می کنند.

و در حرکات کششی و تمرینی شما را راهنمایی می کنند و راه های فعال و سالم ماندن را به شما آموزش می دهند. درمان فیزیوتراپی ممکن است

شامل موارد زیر باشد:

-ارزیابی درد، انعطاف پذیری و حرکت شما

– تمرینات، کشش یا دستکاری دستی برای کمک به قوی تر شدن و حرکت بهتر

– آموزش وضعیت بدن با آموزش نحوه حرکت برای جلوگیری از آسیب یا درد

-گرما یا سرما درمانی و انواع روش های دیگر برای کاهش درد

حتما بخوانید:   هزینه کایروپراکتیک در کرج

ی-ک برنامه سلامتی برای بهبود سلامت کلی شما

ممکن است  قبل از اینکه متوجه بهبودی در وضعیت خود شوید، فقط به چند جلسه با فیزیوتراپی نیاز دارید. یا ممکن است برای تسکین به فیزیوتراپی طولانی مدت نیاز داشته باشید فیزیوتراپیست شما پیشرفت شما را ارزیابی می کند و یک برنامه درمانی برای شما تنظیم می کند.

متخصص کایروپراکتیک چه کاری انجام می دهد

کایروپراکتیک ها متخصصان دارای مدرک دکترا هستند که از یک رویکرد عملی برای کاهش درد و التهاب با دستکاری قسمت ها یی از بدن شما استفاده می کنند. فلسفه  مراقبت کایروپراکتیک این است که بدن شما می تواند خود را با مداخلاتی  که توسط یک کایروپراکتیک انجام می شود، بهبود بخشد.

مراقبت های کایروپراکتیک، مانند فیزیوتراپی، شامل مصرف دارو یا انجام عمل جراحی نمی شود. ممکن است بخواهید قبل از انجام درمان های تهاجمی تر، مراقبت های کایروپراکتیک را امتحان کنید.

کایروپراکتیک بسیاری از شرایط بهداشتی را برای افراد در هر سنی پوشش می دهد. و به طور خاص بر روی سیستم اسکلتی عضلانی و عصبی تمرکز دارد .یک متخصص کایروپراکتیک ممکن است:

علائم را بر اساس معاینه فیزیکی و آزمایشات ارزیابی کند

تنظیماتی را در نواحی بدن انجام دهید یا از تکنیک هایی مانند دستکاری ستون فقرات برای کمک به کاهش درد و التهاب استفاده کند

انجام تمرینات خاصی در خانه یا اصلاح سبک زندگی برای کاهش درد و التهاب را توصیه کند