درمان کمردرد مزمن بدون جراحی

درمان کمردرد مزمن بدون جراحی روشهای مختلفی دارد که پزشک شما قبل از جراحی ممکن است به شما پیشنهاد دهد

امروزه بیش از هر بیماری دیگر بیماران مبتلا به کمردرد را مشاهده می کنید. متأسفانه، هزاران نفر در سال برای کاهش درد مزمن خود نیاز به جراحی پیدا می کنند.

اما در بیشتر مواقع افراد می توانند با انتخاب یک درمان جایگزین مانند تغییر سبک زندگی و رژیم غذایی، درمان‌ های خانگی، فیزیوتراپی و مراقبت‌ های کایروپراکتیک از جراحی پیشگیری کنند.

چه چیزی باعث کمردرد می شود؟

• کمردرد مشکلی است که به دلایل مختلف ممکن است به وجود آید. علل شایع کمردرد مزمن عبارتند از:

-فشارها

-انواع مختلف آرتریت

-تومورها

-بارداری

-برآمدگی یا پارگی دیسک ها

-تنگی کانال نخاعی

-وضعیت نامناسب  بدن

-وجود عفونت

گاهی اوقات تشخیص کمردرد مزمن ممکن است سخت باشد. پزشک شما ممکن است برای یافتن راه‌ های غیر جراحی برای مدیریت درد در زمانی که منبع درد قابل شناسایی نیست یا به‌ طور مستقیم قابل درمان نیست، پیشنهاد کند.

گزینه های درمان کمردرد غیر جراحی

1.طب سوزنی

طب سوزنی یک روش درمانی در طب سنتی چینی است. پزشکان از سوزن برای تحریک نقاط خاصی در بدن برای درمان بیماری ها و شرایط مختلف استفاده می کنند.

مطالعه ای که در مجله انجمن پزشکی آمریکا منتشر شد نشان داد که طب سوزنی به اندازه داروهای مسکن معمولی در کاهش درد و بهبود عملکرد در افرادی که از کمردرد مزمن رنج می برند موثر است.

2.فیزیوتراپی

وقتی کمردرد آنقدر بد می شود که در کارهای روزانه تداخل پیدا می کند، زمان تقویت و کشش فرا رسیده است. فیزیوتراپی برای افراد مبتلا به کمردرد مزمن که با درمان های دیگر تسکین درد نیافته اند مفید است.

حتما بخوانید:   کایروپراکتیک کمر

محققان دریافتند که بیماران کمردرد که فیزیوتراپی دریافت کرده‌ اند، کمتر به درمان پزشکی بعدی نیاز دارند. فیزیوتراپیست ها می توانند با هدایت شما به سمت بهترین تمرینات برای وضعیت شما کمک کنند.

3.دستکاری ستون فقرات با کایروپراکتیک

• دستکاری ستون فقرات یا کایروپراکتیک  یک درمان محبوب برای کمردرد است. دستکاری ستون فقرات یک درمان دستی است که شامل اعمال نیروی کنترل شده توسط پزشک به یک یا چند مفصل بین مهره ای ستون فقرات یا بافت های نرم مربوطه با هدف بهبود سلامت بیمار است.

آخرین تحقیقات نشان می دهد که دستکاری ستون فقرات با کایروپراکتیک  یک درمان ایمن و موثر برای کمردرد مزمن است. این مطالعه نشان داد که بیماران مبتلا به کمردرد حاد و مزمن که این روش دستکاری را دریافت کرده‌ اند، به طور قابل‌ توجهی نسبت به افرادی که مراقبت‌ های پزشکی معمول را دریافت کرده‌ اند، بهبود یافته‌ اند.

4. تمرین و ورزش

این را بدانید که ورزش باید بخشی جدایی ناپذیر از هر برنامه درمانی کمردرد باشد. برنامه ورزشی مناسب می تواند استرس را کاهش دهد و عضلات اطراف کمر را تقویت کند.

بر اساس تحقیقات، بهترین تمرینات برای کنترل کمردرد شامل کشش، تمرینات حرکتی مفاصل، تمرینات تعادلی، تمرینات برای تناسب وزن بدن و تمرینات تقویتی بسیار موثر است

5.درمان های دارویی

درمان های دارویی به عنوان اصلی ترین درمان برای کمردرد باقی مانده است. چندین دارو به کاهش کمردرد مزمن کمک می کنند، مانند مسکن ها، داروهای موضعی، داروهای ضد التهابی، شل کننده های عضلانی و داروهای ضد افسردگی.

حتما بخوانید:   درمان درد دیسک کمر

داروهای ضد درد مانند اپیوئیدها، ویکودین، اکسی کانتین بسیار اعتیاد آور هستند و برای استفاده طولانی مدت در نظر گرفته نمی شوند. اگرچه برخی از بیماران به درمان های دارویی به خوبی پاسخ نمی دهند، اما بیشتر بیماران می توانند با فیزیوتراپی روتین تسکین پیدا کنند.

6.تزریق استروئید اپیدورال

فرض کنید به دلیل تنگی ستون فقرات کمر یا پارگی دیسک کمر از کمردرد رنج می برید. در این صورت، ممکن است کاندیدای تزریق استروئید اپیدورال باشید. تزریق استروئید اپیدورال التهاب ناشی از پارگی دیسک را هدف قرار می دهد.

تزریق‌ ها التهاب را کاهش می‌ دهند و به کاهش درد کمک می کنند ، اما فواید آن ماندگار نیستند. اگرچه این تزریق‌ ها می‌ توانند دردناک باشند، اما زمانی که توسط یک متخصص بیهوشی معتبر انجام شوند، عموماً  بی‌ خطر  هستند.

7.اصلاح سبک زندگی

فشاری که گاهی به پشت خود وارد می کنیم در عادات روزمره ما منعکس می شود. می‌ توانید از بالش‌ ها و کوسن‌ های اضافی استفاده کنید تا خودتان را به میز نزدیک‌ تر کنید و از سفتی همسترینگ در اثر قوز کردن جلوگیری کنید.

محیط خود را مدیریت کنید، به طور منظم پیاده روی کنید، از نشستن طولانی مدت خودداری کنید و از خوابیدن نامناسب در شب خودداری کنید.

8.اصلاح رژیم غذایی

سال‌ هاست که تغذیه و رژیم غذایی در مدیریت درمان کمردرد مورد توجه قرار نگرفته است. با این حال، بسیاری از کارشناسان اکنون متوجه شده اند که غذاهایی که یک فرد می خورد می تواند عمیقا بر درد مزمن او تأثیر بگذارد.

حتما بخوانید:   درمان سیاتیک کمر با کایروپراکتیک

یک رژیم غذایی سالم سرشار از غذاهای ضد التهابی به بدن اجازه می دهد تا خود را به طور طبیعی بهبود بخشد. رژیم غذایی خود را تغییر دهید تا به بهبود کمردرد خود کمک کنید.

با انجام فعالیت‌ های منظم درد کم  انتظار می‌رود، اما این درد دلیلی برای هشدار نیست. با این حال، اگر کمردرد شما بیش از دو روز طول کشید، در تماس با پزشک خود برای تشخیص مناسب و مراقبت های پزشکی تردید نکنید.