سوالات رایج بیماران

روش کایروپراکتیک برای چه بیمارهایی مناسب است؟

این درمان مناسب برای عارضه های ودردهای مفاصل،زانو،ستون فقرات،دیسک،سیاتیک،میگرن،خارپاشنه ودردهای عضلانی درناحیه کمر،گردن،گزگزو بی حسی ، سردی، داغی، بی قراری هر بخشی از بدن،اسکولیوز(قوز و کجی ستون فقرات) وسندروم تونل کارپال (درد دست و انگشتان) مناسب است. درضمن روش کایروپراکتیک برای افراد سالم نیز نوعی پیشگیریو درمانی انرژی زاست.

آیا بیماری من کاملا بهبود می یابد ؟

در اکثریت قریب به اتفاق بیماران بله. در برخی ازبیماران قسمتی از درد از بدن خارج می شود ولی قسمتی  دیگر به تدریج وبا مرور زمان کمتر می شود.

و ممکن است حتی تا مدت ها پس از اتمام درمان نیز درد بالا وپایین شود سپس ­­­­با استراحت وبه مرور درد وعارضه کمتر وکمتر می شود.

لازم به ذکر استکه بدانیم تعداد جلسات درمانی برای هر بیمار متفاوت است وبستگی به سن بیمار، قدمت بیماری، همکاری ورعایت های بیماری دارد ونکته مهم این است که بدانیم استرس و رعایت نکردن به طور کلی درد را بالا می برد

آیا می توانم به درمان های دیگر در کنار کایروپراکتیک ادامه دهیم ؟

خیر – درمان های خانگی ،ماساژ،حجامت ،بادکش، زالو، تزریق وجراحی را با این درمان همراه نکنید زیرا که تاثیر عکس و منفی در درمانتان خواهد داشت در صورتی که قصد ویزیت دکتریا درمانگردیگری را دارید بلا فاصله به ما اطلاع دهید.

من چه نقشی در درمان خود دارم؟

نیمی از درمان شما را دکتر و پرسنل با دقت هرچه تمام ترانجام میدهند ومابقی بستگی به خود شما دارد که همان رعایت ها و نرمش هایی است که ما در اختیارتان خواهیم گذاشت .پس لطفا دستورات و رعایت ها را بسیار جدی بگیرید.

در طول درمان چه ا احساسی خواهیم داشت ؟

در طول درمان احساس درد ،خستگی، کمبود انرژی ،نوسان و جابجایی درد دربدن خیلی طبیعی است. دردهای ته نشین شده ی شما در ابتدا بالا می آید که ما تلاش به بیرون کردن آنها داریم نکته بسیار مهم این است که در طول دوره ی درمانتان گاه درد وعارضه افزایش پیدا میکند وکم وزیاد می شود.

بنابراین راز بهبودی شما در امیدواری، صبر وادامه درمان است. با انجام درمان بصورت منظم ورعایت بایدها و نبایدها به مرور روزهای خوب بیشتر و بیشتر می شوند. لظفا تغییرات خود را به دکترو درمانگرتان درمیان بگذارید.

همشیه درکلام اول نکات مثبت رابگویید:دردم پخش یا جابه جا شده”-“خواب راحتی داشتم”-“احساس سبکی میکنم ویا از روز اول بهترم”

فراموش نکنید کلمات مثبت شما هم نوید بهبودی برای خودتان وهم دلگرمی برای درمانگرتان است.

چه کارهایی را باید درطول درمان انجام دهم؟

بیشتر استراحت کنید. اگر شاغل هستید در صورت امکان مرخصی استعلاجی بگیرید.بیش از 10 دقیقه سرپا نایستید، طولانی راه نروید. وقتی شروع درمان کردید به هیچ وجه درمانتان را به تعویق نیاندازید. در صورتی که نیاز به تعویق درمان دارید حتما به پزشک یا به درمانگرتان اطلاع دهید.

یادتان باشد استرس و عصبانیت دردتان را بالا می برد سعی کنید آن را از خود دور کنید، با پزشک خود مشورت کنید و به یوگا بروید با مشاورروانکاوی صحبت کنید.یادتان باشد که درمان و تعداد جلسات خود را به هیچ وجه با بیمار دیگر مقایسه نکنید هر بیماری روند درمانی متفاوت خود را دارد .

به من توصیه جراحی داده اند وجراحی مرا نگران میکند نمیدانم چه کار کنم؟

پزشکان مختلف بر طبق تخصصشان بیمارشان را درمان می کنند.

یک جراح جراحی را پیشنهاد می کند یک فیزوتراپی فیزوتراپی را پیشنهاد می کند. پزشک طب سنتی را پیشنهاد  میکند. پس به همین دلیل اینکه چه درمانی را پیش بگیرید .

تصمیم با شما ست ولی به طور کلی  در ممالک پیشرفته دنیا و در طب پیشرفته و جدید همیشه درمانی های غیر تهاجمی و امن همچون کایروپراکتیک باید اول امتحان شود و اگر بدن به آن پاسخ نداد آن موقع به درمان های تهاجمی مانند تزریق و جراحی می توانید فکر کنیید.

زیرا اگر جراحی جواب نداد ، بدن به درمان های دیگر بعد از جراحی  به سختی پاسخ می دهد. باید در نظر داشته باشید که این درمان از موثرترین  روش های  درمانی در کشورهای پیشرفته دنیا می باشد که بهبودی و لذت زندگی بدون درد را به میلیون های نفر داده  است.

آیا تضمینی در بهبود من با این روش درمانی است؟

خیر- هیچ تضمینی در هیچگونه درمانی در دنیای پزشکی چه دارو چه تزریق چه فیزوتراپی چه جراحی وجود ندارد. پزشک درمانگر همیشه تلاش خود را میکنند که طبق تخصصشان بیمار تحت مناسب ترین درمان قرار دهند و ببینندکه بدن بیمار چگونه به درمان پاسخ می دهد. پس تضمین بهبود در دست خداوند و بدن شماست.

آیا بیماری و درد من امکان  دارد برگردد؟

در صورت  عدم رعایت و عدم پیروی از دستورات داده شده یا استرس وناراحتی های عصبی  امکان برگشت موقت بیمار هست اما نگران نباشید این برگشت معمولا با استراحت کافی و رعایت کردن و مصرف دارو های مسکن تحت نظر پزشک بر طرف می شود و در صورتی که درد ادامه داشت نگران نباشید وبه مرکز مراجعه کنید.

آیا ممکن است روش و دستگاه های درمانی کایرو پراکتیک برایم خطر داشته باشد ویا مرا بدتر کند؟

خیر هرگز! روش درمان کایروپراکتیک و دستگاه های درمانی آن بسیار امن و بدون ایجاد عارضه است. در طی دوران درمانتان  اگر دردتان کم و زیاد و جابجا شد امر بسیار عادی است. امکان ازدیاد و جابجایی درد با انجام هر نوع درمانی چه فیزوتراپی چه جراحی ویا حتی ورزش و باشگاه وجود دارد. نگران نباشید با استراحت کامل و رعایت و ادامه درمان بهتر خواهد شد.