کایروپراکتیک دیسک کمر

کایروپراکتیک دیسک کمر یکی از روش های درمانی دیسک کمر است که در طی چند جلسه دکتر کایروپراکتیک به کمک تکنیک های دستی و دستگاههای پیشرفته  به درمان دیسک کمر بدون نیاز به جراح می پردازد.

امروزه روشهای غیر تهاجمی مانند کایروپراکتیک، فیزیوتراپی در درمان مشکلات ستون فقرات و علائم آن بسیار کمک کننده هستند.

برای درمان دیسک کمر جراحی و کایروپراکتیک دو روش درمانی مهم محسوب می شوند که با این دو روش  دیسکی  از موقعیت خارج شده  و پاره‌ شده است  ترمیم می شود.

کایروپراکتیک دیسک کمر با  دستکاری فیزیکی و دستگاهها مهره‌ های کمر به کاهش علائم و همچنین  جلوگیری از پیشرفت بیماری کمک می‌ کند در صورتی که دیسک کمر مشکل حاد تری داشته باشد دکتر جراحی را پیشنهاد می دهد.

کایروپراکتیک چگونه درد را کاهش می دهد؟

همان گونه که می دانید متخصصان کایروپراکتیک با  درمان غیر تهاجمی و بدون دارو به کاهش و درد و بهبودی آن کمک می کنند.

این متخصصان بر ریشه درد و همچنین ناراحتی بیمار تمرکز می کنند. وبا انجام روشهای ترکیبی در تنظیمات ستون فقرات، خم‌ شدن و ماساژ درمانی به کاهش و بهبودی درد کمک می کنند .

دلایل ابتلا به دیسک کمر چیست؟

دیسک کمر در بیشتر مواقع به دلیل ساییدگی طبیعی دیسک با افزایش سن در ستون فقرات ایجاد می شود. در سنین پایین تر دیسک ها محتوای آب بالایی دارند .

با افزایش سن، میزان آب دیسک ها کاهش پیدا می کند و انعطاف پذیری دیسک به همان میزان کاهش پیدا می کند. به همین دلیل دیسک ها کوچک می شوند و فاصله بین مهره ها نیز باریک می شود.

بنابراین افزایش سن موجب می شود دیسک ها مستعد گرفتگی شوند . در اینجا به برخی دیگر از دلایل ابتلا به دیسک کمر اشاره شده است

-افزایش وزن و چاقی

– افرادی که دچار دیابت همراه با اضافه وزن هستند.

-کم تحرکی در طول روز

-نشستن زیاد و رانندگی به مدت  طولانی

-برداشتن اجسام سنگین

کایروپراکتیک دیسک کمر چگونه انجام می شود؟

کایروپراکتیک دیسک کمر معمولا در چندین جلسه برای افراد انجام می شود که در طی این جلسات پزشک کایروپراکتیک به طور فیزیکی و با کمک دستگاهها مهره‌ ها را تنظیم می‌ کند.

حتما بخوانید:   دیسک کمر

کایروپراکتیک دیسک کمر علاوه بر این روشها به بیمار انجام  ورزشهای ، مشاوره تغذیه و تنظیم سبک زندگی در طی درمان پیشنهاد می دهد.

یک متخصص کایروپراکتیک قبل از هر اقدامی  یک ارزیابی پزشکی و آزمایشات برای تشخیص درست بیماری  انجام می‌ دهد.

پزشکان کایروپراکتیک با تکنیک‌ های مختلف به درمان ناحیه آسیب دیده  ستون فقرات می پردازد همین طور پیشرفت بهبودی بیمار را در طی جلسات تحت نظر دارد.

روش‌ های مکمل در درمان دیسک کمر با کایروپراکتیک

-استفاده از کمپرس گرم و سرد در طی دوره درمان

– از دستگاههای پیشرفته برای تحریک الکتریکی عضلات و اعصاب

-ترکیب تمرینات ورزش  برای افزایش دامنه حرکت

-داشتن رژیم غذایی مناسب در طی درمان

-کایروپراکتیک همراه با جراحی دیسک کمر

همان گونه که در بالا اشاره شد درمان کایروپراکتیک دیسک کمر یکی از روشهای  درمانی موثر برای دیسک است. جراحی زمانی به یک بیمار توصیه می شود

که روش‌ های غیر تهاجمی ‌قادر به کاهش درد نباشند. بنابراین کایروپراکتیک دیسک کمر معمولا روش  درمانی است که قبلا ا ز جراحی توصیه می شود.

با این وجود بعد از جراحی ستون فقرات پس از بهبودی فرد می تواند با انجام کایروپراکتیک دیسک کمر به رفع علائم ماندگار کمک کند.

جراحی دیسک کمر

جراحی دیسک کمر همان طور که گفته شد  آخرین گزینه برای درمان دیسک کمر محسوب می شود. اگر فرد  تمام روش‌ های بدون جراحی را امتحان کند و کمردرد فرد بهبود پیدا نکند، پزشک عمل دیسک کمر را به ایشان توصیه می‌ کند.

در صورتی که دیسک کمر مزمن باشد وبا روش‌ های درمانی  تسکین پیدا نکند، پزشک جراحی را پیشنهاد می‌ دهد. معمولا جراحی  دیسک کمر به افراد زیر پیشنهاد می شود:

فرد درد شدیدی دارد و قادر به انجام کارهای روزانه نیست و نمی تواند راه برود

علائم عصبی مانند بی‌ حسی یا ضعف در پا دارد.

حتما بخوانید:   درمان های انحراف ستون فقرات

عملکرد روده و مثانه با فرد دچار مشکل شده باشد.

داروها و روش درمانی دیگر موثر نبوده است.

فواید انجام  کایروپرکتیک دیسک کمر

افزایش دامنه حرکت ستون فقرات فرد

تسکین و کاهش درد کمر

کاهش فشار بر اعصاب و ریشه های نخاع وارد می شود.

کم شدن تورم و التهاب  به دلیل  درد دیسک کمر

بهبود عملکرد مفصل آسیب دیده

پس از انجام  کایروپراکتیک چه احساسی خواهم داشت؟

این را بدانید که همه افراد بعد از کایروپراکتیک واکنش یکسانی ندارند. البته در بیشتر افراد، اثرات این روش درمانی بلافاصله پس از انجام احساس می‌ شود.

بسیاری از افراد احساس می‌ کنند بعد از چند جلسه انرژی بیشتر، بدن نرم‌ تر و احساس  آرامش بیشتری دارند.

با این حال ممکن است در حین انجام کایروپراکتیک، بدن فرد بیمار کمی احساس  ناراحتی در حین دوره درمان  احساس کند.

دکتر کایروپراکتیک چه روشهای درمانی ارائه می دهد؟

ممکن است پزشک شما روشها درمانی متفاوتی  ارائه دهد که در اینجا به برخی از انها اشاره شده است

-توانبخش مجدد مفاصل برای کاهش درد همچنین  افزایش دامنه حرکتی فرد

-درمان بافت نرم با روش  شل کردن عضلات سفت شده ،رفع اسپاسم عضلات

-انجام تمرینات و کشش بدنی  برای حفظ ثبات و تحرک بیشتر مفصل

-پیشنهاد مراجعه به متخصصان تغذیه: برای داشتن رژیم غذایی و تغذیه مناسب برای کاهش التهاب و یا تغذیه سالم برای رسیدن به وزن مناسب

درمان‌ هایی که همراه با کایروپراکتیک موثر هستند

• متخصصین کایروپراکتیک معمولا علاوه بر روشهای درمان دستی مانند ماساژ تراپی یا درمان نقاط ماشه‌ ی از روشهای ترکیبی مانند اولتراسوند، لیزر تراپی، سرما درمانی و گرما درمانی نیز استفاده می کند

همچنین پزشک شما ممکن از  روش‌ های انجام ماساژ و برخی تمرینات ورزش در منزل  را برای شما تجویز کند  تا انجام دهید انجام این کار همراه با جلسات کایروپراکتیک موجب می‌ شود بیماران نتیجه بهتری از دوره درمان خود بگیرند و از بروز مجدد این مشکلات  پیشگیری کنند.

چگونه  از ابتلا به دیسک کمر پیشگیری کنیم؟

وزن متناسب داشته باشید : همان گونه که می دانید اضافه وزن می تواند فشار به ستون فقرات را بیشتر کند، بنابراین کاهش وزن در کاهش درد شما موثر است..

حتما بخوانید:   درمان دیسک کمر در کرج

مصرف سیگار را ترک کنید : سیگار کشیدن علاوه بر این که موجب بیماری های مزمن می شود  عامل مهمی برای بیماری های دیسک ویژه در ناحیه کمر و گردن است

فعالیت های بدنی بیشتری انجام دهید: کم تحریکی موجب سفتی و ضعف بیشتر عضلات خواهد شد که همین امر موجب افزایش بیماری دیسک کمر و دیسگ گردن می شود.

آیا کایروپراکتیک می تواند به فتق دیسک شما کمک کند؟

بله، یک کایروپراکتیک می تواند به فتق دیسک شما کمک کند. تنظیمات کایروپراکتیک ، مانند دستکاری ستون فقرات، یک درمان جایگزین را ارائه می دهد که ممکن است نیاز به داروی مسکن یا مداخله جراحی را کاهش دهد.

هر بیمار منحصر به فرد است، بنابراین یک تجزیه و تحلیل تشخیصی کامل و برنامه درمانی شخصی بهترین راه برای اطمینان از نتیجه مطلوب برای بیماری شما است.

یک کایروپراکتیک ممکن است نتواند فتق دیسک را تعمیر کند، اما همچنان می تواند مراقبت های حمایتی مهمی را ارائه دهد.

مدت طول می کشد تا فتق دیسک با مراقبت های کایروپراکتیک بهبود یابد؟

درمان کایروپراکتیک به آرامی و به تدریج فتق دیسک را بهبود می بخشد. با این حال، مدت زمان برای هر فرد متفاوت است.

در حالی که بسیاری از افراد ممکن است حتی با یک جلسه متوجه بهبودی شوند، بسته به شدت بیماری، بهبودی کامل ممکن است چندین ماه طول بکشد.

به کمک کایروپراکتیک، می توانید با بهبود عملکرد و تحرک، دوز مسکن را در عرض چند روز کاهش دهید و به شما کمک می کند تا فعالیت های روزانه خود مانند پیاده روی راحت را انجام دهید.

با این حال، ممکن است تا 12 هفته طول بکشد تا بتوانید فعالیت های سنگین انجام دهید یا دیسک را تعمیر کنید.

به خاطر داشته باشید که دیسک برآمده به طور ناگهانی فروكش نمی کند. بنابراین، برای رسیدن به بهترین نتایج باید صبور باشید.