دکتر کایروپراکتیک در کرج

دکتر کایروپراکتیک در کرج با تشخیص و رفع آسیب دیدگی در ستون فقرات موجب بهبودی  اختلالات سیستم عصبی و خود تنظیمی در بدن می‌شود. اساس فلسفه کایروپراکتیک ، توجه به این امر مهم و حیاتی است که بدن انسان دارای قابلیت خود سازی و با سازی می باشد. این قابلیت حیاتی ،تحت کنترل مغز و نخاع و تمامی اعصاب منشعب از آن است.

تخصص دکتر کایروپراکتیک در کرج چیست؟

• کایروپراکتیک نوعی روش مکمل در پزشکی می باشد که  دکتر کایروپراکتیک به بهبودی  اختلالات در عضلات و اسکلت با تکنیک و مهارتی که دارد بهبود می بخشد.
  • در روش کایروپراکتیک  پزشک با معاینه در ستون فقرات یا سایر قسمتهای آسیب دیده به  تشخیص و درمان مناسب برای بیمار می پردازد. از این روش به منظور بهبود، رفع و کاهش دردها و عملکرد مکانیکی و نحوه حرکت فرد استفاده می‌ شود.

مراحل انجام درمان توسط دکتر کایروپراکتیک در کرج

-ابتدا دکتر کایروپراکتیک در کرج تاریخچه بیمار و آزمایشات و ناحیه درد و میزان درد را بررسی می کند.

-سپس معاینه فیزیکی انجام میدهد  تا وضعیت انعطاف پذیری بدن، دامنه حرکتی مفاصل و نقاط درد بدن را بررسی کند.

-و در آخر با توجه به وضعیت نقاط درد بیمار پزشک متخصص بهترین برنامه درمانی را برای شما تجویز می کند و جلسات درمانی شما را برنامه ریزی می کند.

دکتر کایروپراکتیک در کرج با توجه به میزان درد شما هر جلسه درمان تعیین می کند به همین دلیل است که جلسات کایروپراکتیک باهم فرق دارند بعد از هر جلسه درمان، درمانگر شما از میزان پیشرفت درمان و کاهش درد از شما سوالاتی می پرسند .

فواید کایروپراکتیک

می توان گفت یک روش جدید و بهبود دهنده می باشد. موارد زیر از فواید کایروپراکتیک می شود اشاره کرد :

• تسریع در کاهش درد
حتما بخوانید:   ورزش های کایروپراکتیک
    • برداشتن فشار از روی اعصاب و عضلات بدن
    • کاهش دردهای اسکلتی و عضلانی
    • ایجاد عملکرد درست در ستون فقرات و مفاصل بدن
    • برداشتن  محدودیت های حرکتی
    • بهبود قدرت عضلانی و استقامت بدن
    • تقویت عملکرد ورزشی افراد
    • کاهش خطر آسیبهای ورزشی
    • با کمک ورزش های کششی می توان انعطاف بدن را بیشتر کرد.
    • بهبود دامنه حرکتی مفاصل
    • رفع آسیبهای جدید و قدیمی
    • بهبود عملکرد سیستم عصبی
    • بهبود عملکرد سیستم اسکلتی
    • انتقال احساس آرامش به فرد
    • بهبود کیفیت زندگی و عملکرد افراد

باید در نظر گرفت که هر فردی، با توجه به شرایط و وضعیت بدنش، به نتایج مختلفی از کایروپراکتیک می رسد؛ اما در کل می توان گفت که اکثر افراد بعد از روش کایروپراکتیک  احساس آرامش و کاهش درد تجربه کرده اند.

پیشرفت پزشکی کایروپراکتیک در دنیا

در کشور های پیشرفته دنیا همچون کانادا و آمریکا پزشک کایروپراکتیک در برخی از مناطق تنها پزشک خانواده و قابل دسترس در منطقه است و در صورت لزوم نیز همراه با پزشکان دیگر همچون پزشک ارتوپد مغز و اعصاب، طب فیزیک و یا فیزیوتراپیست به درمان بیمار میپردازد.

در ایران بعضا طب کایروپراکتیک را با فیزیوتراپی ،کار درمانی، طب فیزیکی و یا ارتوپدی به اشتباه می گیرند. البته برخی از این روش های درمانی با کایروپراکتیک نزدیک و شبیه است ولی پروتکل و شیوه های درمانی کایروپراکتیک  بسیار متفاوت و متمایز از این درمان ها است.

در تحقیقات درمانی و پزشکی گسترده در آمریکا روش طب کایروپراکتیک به عنوان بی خطر ترین، موثرترین و کم هزینه ترین درمان غیر تهاجمی نسبت به درمان های تهاجمی همچون جراحی شناخته شده است که باید پزشکان و بیماران قبل از جراحی به عنوان گزینه اول درمانی در نظر بگیرند.

حتما بخوانید:   آرتروز کمر و ستون فقرات

نکات ضروری که باید در حین درمان رعایت نمایید

-در چند ماه اول درمان از بلند کردن اجسام سنگین ،خم شدن، اتو زدن، مدت طولانی ایستادن ، کار در منزل و جارو زدن خود داری کنید. به طور کلی رعایت کردن و نرمش روزانه را جز برنامه ی زندگی روزمره تان داشته باشید.

-هنگام خواب دست خود را زیر سر یا گردن خود نگزارید و یا روی شکم نخوابید.

-هرگز روی زمین ننشینید و نخوابید، همیشه روی صندلی یا مبل سفت استفاده کنید.

-روی تختخواب بخوابید و از خوابیدن روی زمین اجتناب کنید برخاستن از روی زمین برای دیسک و زانو مضر است

-خواب و استراحت کافی داشته باشید تا بدن بتواند با بیماری مبارزه کرده و بتدریج ترمیم پیدا کند

-هرگز سرتان را روی دسته ی کاناپه نگذارید.

مواردی دیگری که در دوره درمان رعایت کنید

-هرگز از توالت ایرانی استفاده نکنید حتی یکبار، توالت فرنگی هم بهداشتی تر و هم بی ضررتر است.

-برای بلند کردن اجسام زانو ها را خم کنید و نه کمر خودتان را.

-سرما خوردگی ،تب، پریود ،استرس و وسواس و فعالیت جنسی باعث افزایش درد شدید و ضعف عمومی میشود.

-هفته اول درمان شما آزمایشی و بسیار مهم است و درد تان معمولا بیشتر میشود و یا درد جابجا میشود باید صبور باشید.

-هنگام رانندگی طولانی هر 30 دقیقه ماشین را متوقف کرده و 2 تا سه مرتبه دور ماشین قدم بزنید

-نوشیدن 10 لیوان آب در روز الزامی است زیرا از مهمترین اجزا تشکیل دهنده دیسک آب است.

-هر روز صبح( بخصوص قبل از درمان ) گرفتن دوش آب ولرم بسیار مفید میباشد.

-به طور طولانی و بیش از نیم ساعت در یک حالت نمانید

حتما بخوانید:   درمان اسپاسم ستون فقرات

-به یاد داشته باشند که در طول درمان درد در بعضی روزها کاهش و گاهی افزایش میابد. حتی گاهی مناطق جدیدی از بدن ممکن است دچار درد شود که جای نگرانی ندارد، ولی لازم است در جلسه بعد به دکتر یا درمانگر گفته شود.

-درمان تجویز شده خود را به اتمام برسانید این درمان مخصوص بیماری شما برنامه ریزی شده ، قطع یا ناتمام گذاشتن آن قبل از بهبودی کامل باعث میشود بیماری شما عقب به عقب برگردد.

-فراموش نکنید درمان کایروپراکتیک و دستگاه های درمانی بسیار موثر و بدون ضرر برای شما هستند فقط باید درمان خود صبور باشید.

آیا کایروپراکتیک ها پزشک هستند؟

• بله، کایروپراکتیک ها پزشک هستند. متخصصان این رشته  با برچسب “پزشک” توانایی تشخیص بیماران را دارند. کایروپراکتیک ها را به دلیل تحصیلات، تجربه و مهارت هایشان به عنوان پزشک می شناسد.

پزشکی کایروپراکتیک یک حرفه مراقبت بهداشتی جامع است که به طیف گسترده ای از عوامل موثر بر فیزیولوژی انسان می پردازد. پزشکان کایروپراکتیک در مراقبت های بهداشتی روشهای طبیعی و غیر تهاجمی بدون نیاز به جراحی و دارو متخصص هستند و برای استفاده از طیف گسترده ای از ابزارهای تشخیصی پزشکی و طیف گسترده ای از گزینه های درمانی موثر در مراقبت از بیمار آموزش دیده اند.

آیا بیمه من مراقبت های کایروپراکتیک را پوشش می دهد؟

اگر کایروپراکتیک ها پزشک هستند و در درمان درد موثر هستند، منطقی است که شرکت های بیمه تنظیمات شما را پوشش دهند.

خبر خوب این است که اکثر شرکت‌ های بیمه سلامت مراقبت‌ های کایروپراکتیک را پوشش می‌ دهند.

قبل از اینکه قرار ملاقات خود را برنامه ریزی کنید، ببینید آیا بیمه  شما تنظیمات کایروپراکتیک را پوشش می دهد یا خیر

متخصص کایروپراکتیک چه کاری انجام می دهد؟

یک کایروپراکتیک با سیستم اسکلتی عصبی-عضلانی بدن انسان کار می کند و موقعیت و تراز ستون فقرات و سایر مفاصل را برای درمان درد و ارتقای سلامت کلی تنظیم می کند. برخی از متداول ترین وظایف و مسئولیت ها یی که پزشکان کایروپراکتیک به طور منظم انجام می دهند عبارتند از:

-درک و ارزیابی سابقه پزشکی بیمار

-ارزیابی وضعیت ستون فقرات بیمار

-تنظیم و دستکاری ستون فقرات و سایر مفاصل در صورت نیاز

-ایجاد برنامه هایی برای مدیریت درد بر اساس نیازهای بیمار

-درمان درد و ناراحتی با استفاده از روش‌ های غیر تهاجمی دیگر که ممکن است شامل ماساژ، گرما/سرما، تمرینات هدفمند و غیره باشد.

-ارائه توصیه های تغذیه ای و سایر توصیه های بهداشتی و سبک زندگی

-تفسیر اشعه ایکس و انجام سایر آزمایشات تشخیصی