منوی دسته بندی

ورزش های کایروپراکتیک

ورزش های  کایروپراکتیک

ورزش های  کایروپراکتیک می توان گفت در حین درمان کایروپراکتیک موثر می باشد . پزشک کایروپراکتیک معمولا در حین درمان برای بیمارها تمریناتی در منزل جهت  بهبود قدرت، انعطاف پذیری و دامنه حرکت  در نظر می گیرد.

 

این تمرینات کایروپراکتیک همچنین می‌ تواند سلامت مغز و ماهیچه‌ ها و سلامت روانی روزانه شما را بهبود بخشد، و همین طور خطر ابتلا به برخی بیماری‌ ها را کاهش دهد و به شما در تنظیم درد مزمن کمک کند.

 

ورزش های  کایروپراکتیک اشکال توانبخشی هستند که برای تقویت عضلات بدن انسان و افزایش دامنه کلی حرکت استفاده می شوند. با تقویت عضلات اطراف ستون فقرات، می توانید دوره نقاهت را کوتاه کنید و احتمال آسیب های مجدد را کاهش دهید.

 

 

تمرینات درمان گردن درد با کایروپراکتیک

پزشک معمولا ورزش های  کایروپراکتیک زیرا جهت درمان گردن درد در منزل توصیه می کند

  • سرو گردن را ابتدا صاف قرار دهید سپس سر را به سمت پایین خم کرده به طوری که کشیدگی را پشت مهره ای گردن حس کنید.10ثانیه نگهدارید و سر را به حالت اولیه برگردانید. این حرکت را برای هر پا 10 بار تکرار کنید.

 

  • سرو گردن را ابتدا صاف در یک زاویه قرار دهید بعد سر را به سمت شانه چپ خم کرده 10ثانیه نگهدارید دوباره به حالت اول برگردانید سپس این عمل را به سمت شانه راست انجام دهید این حرکت را برای هر پا 10 بار تکرار کنید.

  • روی صندلی به صورت کامل صاف و راحت نشسته دستان را روی زانو قرار داده سپس گردن را به حالت چرخشی تا جایی که دامنه گردشی گردن تان اجازه می دهد بچرخانید بعد سر را نگهدارید و به سمت دیگر اینکار را انجام دهید این حرکت را 10بار تکرار کنید.
حتما بخوانید:   دکتر کایروپراکتیک در کرج 

 

 

 

  • کاملا صاف بایستید به طوری که گردن و کمر در یک راستا قرار گیرد پس از یک دست استفاده کرده روی چانه قرار داده و به کمک آن دست چانه را به عقب فشار دهید و10 ثانیه نگهدارید سپس به حالت اولیه برگردانید ا این حرکت را برای هر پا 10 بار تکرار کنید.

 

  • سرو گردن را ابتدا صاف قرار دهید سپس سر را به سمت پشت خم کرده به طوری که کشیدگی عضلانی گلو را احساس کنید چند ثانیه نگهدارید دوباره سر را به حالت اولیه برگردانید این حرکت را برای هر پا 10 بار تکرار کنید.

 

تمرینات درمان کمر درد با کایروپراکتیک

  • پزشک کایروپراکتیک کنار درمان برای شما یک سری نرمش به شما می دهد تا در منزل انجام دهید که این ورزش های  کایروپراکتیک باعث کشش و تقویت کمرو عضلات می شود که منجر می شود درد کاهش پیدا کرده و دامنه حرکت عضلات بیشتر شود.

 

1.روی زمین به پشت دراز بکشید و مچ پای راست را روی زانوی چپ رد کنید. ران پای چپ خود را بگیرید و زانو را به سمت خود بکشید و پا را از روی زمین بلند کنید.

برای افزایش کشش زانو را بیشتر به سمت خود بکشید. بین 10 ثانیه نگه دارید. پاها را عوض کنید و تکرار کنید. این عمل را 10 بار تکرار کنید.

 

 

 

 

2.به پشت دراز بکشید و زانو هایتان را خم کنید و پاها یتان را صاف روی زمین بگذارید .یک زانو را به سینه خود بیاورید، پای دیگر را صاف روی زمین نگه دارید یا پای دیگر را صاف، هر کدام که در قسمت پایین کمرتان احساس بهتری داشت.

حتما بخوانید:   درمان دیسک گردن

 

قسمت پایین کمر خود را روی زمین فشار دهید. حداقل 10ثانیه نگه دارید.ریلکس کنید و زانو را به حالت شروع پایین بیاورید. با پای دیگر تکرار کنید 5 بار هر پا رو تکرار کنید.

 

3.به پشت دراز بکشید زانوی راست را خم کنید سپس به کمک دست به سمت قفسه سینه بکشید سعی کنید پایی دیگر را روی زمین نگهدارید 10 ثانیه صبر کنید پا رو به  ارامی باز کنید پای چپ تکرار شود هر پا 5 بار تکرار کنید .

 

 

 

4.به پشت دراز بکشید و زانو ها را خم کنید، پاها را روی زمین به اندازه عرض لگن از هم باز کنید و هر دو دست را به پهلو کشیده و کف دست ها رو به پایین باشد.

 

لگن را از روی زمین بلند کنید و باسن را تا حد ممکن به سمت بالا فشار دهید. 10 ثانیه به همین حالت بمانید سپس به آرامی باسن را به حالت اول برگردانید این عمل را 10 بار تکرار کنید

 

 

تمرینات درمان  زانو درد با کایروپراکتیک

  1. به شکم دراز بکشید پای راست را از زانو خم کرده سپس پاشنه پا را به باسن نزدیک کنید 30 ثانیه نگهدارید سپس با پای چپ تکرار کنید این حرکت را برای هر پا 10 بار تکرار کنید.

 

 

2.روبروی دیوار به ایستاده دستان خود را صاف به طوری که آرنج خم نشود روی دیوار قرار داده زانوی راست را خم کرده و پای چپ را در راستای زانوی راست به عقب کشیده

به طوری که هر دو پاشنه پا روی زمین قرار گیرد.10 ثانیه نگهدارید سپس پای مخالف را تکرار کنید این حرکت را برای هر پا 10 بار تکرار کنید.

حتما بخوانید:   متخصص کایروپراکتیک در کرج

 

 

3.یک چهارپایه کوتاه روی زمین قرار دهید سپس پاشنه پای راست را روی چهار پایه قرار داده دستان خود را به پنچه پا نزدیک کنید 10 ثانیه نگهدارید سپس پای چپ تکرار کنید این حرکت را برای هر پا 10 بار تکرار کنید.

 

 

 

 

4.کنار دیوار ایستاده دست راست را روی دیوار قرار داده با دست چپ پاشنه ی چپ را گرفته و تا حد امکان به باسن نزدیک کنید 5 ثانیه نگهدارید سپس با پای مخالف تکرار کنید این حرکت را برای هر پا 10 بار تکرار کنید.

 

 

 

5.روی زمین دراز کشیده زانوها را خم کرده بین زانو ها یک توپ پلاستیکی(یا بالشتک ) قرار دهید زانو ها را به یکدیگر فشار دهید 10 ثانیه نگهدارید این حرکت را برای هر پا 10 بار تکرار کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *