متخصص کایروپراکتیک در کرج

متخصص کایروپراکتیک در کرج  یک متخصص دارای مجوز برای مراقبت های بهداشتی از سیستم عصبی و عضلانی اسکلتی است که بر توانایی بدن شما برای درمان خود تمرکز می کند.

به عبارت دیگر کایروپراکتیک یک حرفه مراقبت های بهداشتی است که از سیستم عصبی-عضلانی اسکلتی شما – استخوان ها، اعصاب، ماهیچه ها، تاندون ها و رباط ها مراقبت می کند.

کایروپراکتیک با استفاده از تنظیمات ستون فقرات به مدیریت درد کمر و گردن کمک می کند.همچنین بر توانایی بدن برای خود درمانی متمرکز است و شامل درمان های دیگری مانند تغذیه و ورزش می شود.

پزشکان کایروپراکتیک ها معتقدند که مزایای تنظیم ستون فقرات و تنظیم مجدد مفاصل باعث بهبود عملکرد سیستم های بدن همچنین  بهبود توانایی عملکرد سیستم عصبی-عضلانی اسکلتی در سراسر بدن می شود.

یک متخصص کایروپراکتیک در کرج چه کاری انجام می دهد؟

• دکتر کایروپراکتیک یک بیمار را معاینه می کنند و موقعیت ستون فقرات و رفلکس های عضلانی او را بررسی می کنند. آنها همچنین آزمایشاتی را برای تشخیص وضعیت بیمار انجام می دهند، سپس یک برنامه درمانی ارائه می دهند و پیشرفت را زیر نظر می گیرند.

• متخصص کایروپراکتیک داروهای ضد درد تجویز نمی کنند. در عوض، آنها به توانایی بدن برای التیام خود کمک می گیرند. معمولا جلسه اول درمان  کایروپراکتیک، دستکاری ستون فقرات است که در آن  پزشک از دست ها یا ابزارهایی مخصوص برای  اعمال نیرو به مفصل در ستون فقرات استفاده می کنند و مفصل را در جهت درست  برای هم ترازی بهتر حرکت می دهد.

متخصص کایروپراکتیک چه درمانهایی پیشنهاد می دهد؟

پزشک کایروپراکتیک شما ممکن است درمان هایی مختلفی برای بهبود بیماری شما در نظر بگیرید در اینجا به برخی از این موارد اشاره شده است

تنظیمات بدن

کایروپراکتیک می تواند به تنظیم مجدد بدن شما کمک کند، به شما امکان می دهد بهتر حرکت کنید و هر گونه درد را کاهش دهید

انجام ورزش

پزشک کایروپراکتیک شما ممکن است از شما بخواهد کشش یا تمرینات خاصی را برای کمک به تحرک و تعادل مفصل انجام دهید

حتما بخوانید:   کایروپراکتیک چیست؟

درمان بافت نرم با کایروپراکتیک

این روش درمانی به کاهش اسپاسم، تنش و سفت شدن عضلات بدن شما کمک کند

سایر درمان‌ ها ممکن است شامل درمان سرد و گرم، مشاوره رژیم غذایی و کاهش وزن یا روش‌ های آرام‌ سازی باشد.

گاهی اوقات برای تسکین درد، کایروپراکتیک ها با استفاده از ماساژ درمانی، اولتراسوند، به کاهش درد کمک می کنند . آنها همچنین ممکن است شما را به متخصصان دیگری مانند متخصصان ارتوپد و متخصص ستون فقرات ارجاع دهند.

آنها می توانند اطلاعات بیشتری در مورد چگونگی کاهش التهاب و حفظ وزن سالم از طریق تغذیه به شما کمک کنند.

متخصصان کایروپراکتیک کجا کار می کنند؟

بسیاری از کایروپراکتیک ها به تنهایی و در مطب خود کار می کنند. برخی نیز در کلینیک های گروهی، مطب های عمومی یا مطب های چند رشته ای کار می کنند.

آیا کایروپراکتیک ها پزشک هستند؟

آنها پزشکان مراقبت های کایروپراکتیک هستند. آنها پزشک با مدرک پزشکی عمومی  نیستند اما هنوز پزشک محسوب می شوند. کایروپراکتیک ها بسیاری از موضوعاتی را که پزشکان انجام می دهند مطالعه می کنند.

که موارد شامل فیزیولوژی، ارتوپدی، آناتومی، میکروبیولوژی، رادیولوژی و غیره است.

یک کایروپراکتیک چه عارضه های را درمان می کند؟

کمردرد، گردن درد و سردرد شایع ترین مشکلاتی هستند که افراد به دنبال تنظیم کایروپراکتیک برای آنها هستند. مراقبت های کایروپراکتیک یک منبع مفید برای مدیریت درد است.

پزشک کایروپراکتیک مطمئن می شود که عضلات اطراف مفاصل به درستی کار می کنند.

کایروپراکتیک ها همچنین می توانند عملکرد مفصل آرتروز را درمان کنند. بسته به نوع آرتریت، کایروپراکتیک ممکن است دستکاری ملایمی برای افزایش دامنه حرکتی و کاهش اسپاسم عضلانی ارائه دهد.

یک کایروپراکتیک همچنین می تواند موارد زیر را درمان کند

-درد یا مشکلات بعد از ضربه یا تصادف

-درد مفاصل یا مفاصلی که به درستی عمل نمی کنند

-عضلات سفت یا درد عضلانی

دلایل مراجعه به متخصص کایروپراکتیک در کرج

اگر نمی خواهید از دارو استفاده کنید، برای مدیریت یا از بین بردن درد در ناحیه کمر، گردن و سر به متخصص کایروپراکتیک مراجعه کنید. اما دلایل دیگری برای جستجوی درمان کایروپراکتیک وجود دارد. آنها عبارتند از:

حتما بخوانید:   دکتر کایروپراکتیک خوب در کرج

پیشگیری از بیماری

افزایش انرژی

بهبود بیماری

چه چیزی از جلسه کایروپراکتیک انتظار می رود؟

اولین جلسه  شما با متخصص کایروپراکتیک در کرج با ارزیابی آغاز خواهد شد. به احتمال زیاد لیستی از سوالات مختلف در مورد سوابق بیماری  برای تکمیل به شما داده می شود. پزشک کایروپراکتیک شما همچنین ممکن است بخواهد بداند که آیا سابقه میگرن، الگوهای خواب، رژیم غذایی و فعالیت بدنی دارید یا خیر.

همچنین یک معاینه فیزیکی از جمله وضعیت بدنی خود، آزمایش قدرت عضلانی، تحرک بازو و پا و هر چیز غیرعادی مانند شانه یا لگن خارج از تراز خواهید داشت. پزشک کایروپراکتیک شما نیز ممکن است یک عکس  و ام ار آی بگیرد

در طی جلسات کایروپراکتیک چه کارهایی انجام می شود؟

• پزشک کایروپراکتیک شما در بیش از 150 تکنیک آموزش دیده است که اکثر آنها به دستکاری ملایم متکی هستند.

برای دسترسی به نواحی مختلف بدن، کایروپراکتیک شما ممکن است شما را به روش‌ های مختلف قرار دهد. اما معمولاً روی یک میز مخصوص کایروپراکتیک قرار خواهید گرفت که برای تنظیمات کایروپراکتیک استفاده می شود.

همانطور که پزشک کایروپراکتیک ستون فقرات یا مفاصل شما را با استفاده از نیروی کنترل شده مجددا تراز می کند، ممکن است صداهای ترکیدن و ترک خوردن بشنوید.

یکی دیگر از تجهیز اتی که کایروپراکتیک شما ممکن است از آن استفاده کند به عنوان فعال کننده شناخته می شود، دستگاه کوچکی که ممکن است برای دستکاری ملایم استفاده شود.

یک کایروپراکتیک چه نوع وظایفی را به طور منظم انجام می دهد؟

کایروپراکتیک ها اغلب مسئول نظارت یا اجرای برخی یا همه وظایف زیر هستند:

عملکرد سیستم اسکلتی عصبی عضلانی و ستون فقرات را با استفاده از سیستم های تشخیص کایروپراکتیک ارزیابی کنید.

با بررسی وضعیت سلامتی و پزشکی بیماران، پرسش، مشاهده و معاینه بیماران و تفسیر اشعه ایکس، مشکلات سلامتی را تشخیص دهید.

برای اصلاح سیستم اسکلتی عضلانی، یک سری تنظیمات دستی را روی ستون فقرات یا سایر مفصل های بدن انجام دهید.

حتما بخوانید:   کایروپراکتیک کرج

تاریخچه پزشکی بیماران را دریافت و ثبت کنید.

شرح حال دقیق بیماران را حفظ کنید.

به بیماران در مورد دوره های درمانی توصیه شده توصیه کنید.

به بیماران در مورد تغذیه، ورزش، عادات خواب، مدیریت استرس یا موارد دیگر مشاوره دهید.

هنگامی که شرایط فراتر از محدوده عمل یا تخصص است، با متخصصان مناسب مشورت کنید یا به آنها ارجاع دهید.

نکاتی در انتخاب کایروپراکتیک خوب

یک کایروپراکتیک خوب باید دوستانه و دلسوز باشد. یک متخصص کایروپراکتیک باید بیمار محور باشد. آنها باید ملایم باشند و به حرف بیماران خود گوش دهند.

اگر اینطور نباشند، ممکن است درد بیشتری نسبت به آنچه می توانند جبران کنند، ایجاد کنند. یک کایروپراکتیک خوب باید بتواند به نیازهای بیمار گوش دهد و مراقبت مناسب را ارائه دهد.

اگر مطمئن نیستید که در یک متخصص کایروپراکتیک به دنبال چه چیزی باشید، سعی کنید با چند نفر مصاحبه کنید و دکتری را انتخاب کنید که با آن احساس راحتی می کنید.

یک متخصص کایروپراکتیک در کرج باید در مورد آخرین تکنیک های درمانی آگاه باشد. آنها باید بتوانند درمان هایی را که استفاده می کنند و اهداف خود را برای بیمار توضیح دهند.

بهترین کایروپراکتیک ها با تجربه هستند و مهارت های ارتباط با بیماران را دارند. آنها همچنین باید با بیماران خود ارتباط خوبی داشته باشند و نگرانی های آنها را درک کنند. این باعث می شود که آنها پزشک کایروپراکتیک بهتری برای شما باشند.

آنها باید با بیماران خود مهربان و فهمیده باشند. بسیار مهم است که مطمئن شوید آنها می دانند چگونه به سوالات و نگرانی های شما پاسخ دهند.

سخن آخر

کایروپراکتیک ها شرایط سیستم اسکلتی عضلانی بدن را ارزیابی و درمان می کنند. آن‌ ها به‌ خاطر تنظیم‌ های عملی ستون فقرات برای کمک به بیماری‌ های شایع استخوان و مفاصل، مانند کمردرد یا گردن، سردرد و سیاتیک شناخته شده‌ اند. از آنجایی که کایروپراکتیک ها ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی پزشکی مکمل هستند، مطمئن شوید که خدمات آنها تحت پوشش بیمه درمانی شما قرار دارد