کایروپراکتیک دیسک گردن

Chiropractic neck disc

کایروپراکتیک دیسک گردن  یک روش درمانی مناسب  برای درمان دیسک گردن محسوب می شود این روش درمانی یک روش  غیر تهاجمی است که نیاز به دارو، تزریق و یا جراحی ندارد.

بعد از این که تشخیص توسط پزشک انجام شد، پزشک کایروپراکتیک با توجه به علایم بهترین روش درمان را برای بیماری خود انتخاب می کند.

همان گونه که در بالا اشاره شد یکی از روش های درمان دیسک گردن کایروپراکتیک دیسک گردن است. درمان کایروپراکتیک برای گردن باید توسط متخصص و دکتر کایروپراکتیک انجام شود.

در این روش درمانی پزشک  با وارد کردن نیروی ناگهانی به مفصل انجام می شود وبا انجام آن در چند جلسه به کمک دستگاههای پیشرفته بیمار احساس راحتی می کند.

متخصصین طب فیزیکی دوره جا اندازی را می بینند. تکنیک درمان دستی روش های مختلفی دارد. البته این نکته را بدانبد  انجام روش درمانی کایروپراکتیک در دیسک حاد گردنی ممنوع است.

دلیل  بیماری دیسک‌ گردن چیست

دیسک‌ گردن معمولاً به دلیل افزایش سن در نتیجه فرآیندی موسوم به تحلیل دیسک به وجود می آید. در این بیماری فضاهای بین مهره‌ ها به هر دلیلی  کاهش می یابد که همین امر احتمال فتق و بیرون زدگی دیسک گردن را افزایش می دهد.

می توان گفت که خم کردن گردن به سمت جلو، حالت اندامی نامناسب در پشت یا به اصطلاح قوز کردن به خصوص در هنگام خوابیدن یا نشستن، فعالیت‌ های مانند  ظرف شستن، رانندگی و … که بازوها در جلوی بدن در گیر می کند.

همچنین بلند کردن اشیاء به صورت ناگهانی و غیر اصولی  همگی مواردی هستند که هر روز تکرار و انجام می‌ دهیم در صورتی که این موارد  تکرار شود موجب بیرون زدگی دیسک گردن خواهد شد.

علائم دیسک گردن چیست

می توان گفت که یکی از شایع ترین علائم بیرون زدگی دیسک گردن، دردی است که از گردن فرد به سمت شانه و بازوها منتشر می‌ شود و ممکن است  این درد حتی به ساعد و دست‌ ها نیز انتشار باشد.

این که کدام ناحیه از شانه یا بازو ممکن است دچار درد شود بیشتر بستگی دارد که کدام دیسک گردنی شما دچار بیرون زدگی شده است. ممکن است دریک فرد درد تنها در شانه احساس  شود و در برخی  موارد درد تنها در انگشتان حس شود.

حتما بخوانید:   درمان گردن درد

البته در بیرون زدگی دیسک گردن احساس گز گز و سوزن سوزن شدن همچنین بی‌ حسی در بازوها  یا دست بسیار شایع است. بیرون زدگی دیسک گردن همچنین می‌ تواند در برخی موارد موجب درد  در پشت کتف نیز شود.

همراه شدن سردرد به همراه  گردن درد یکی دیگر از علائم دیسگ گردن است .همبن طور ضعف و بی حسی در ساق پا هم می تواند نشانه دیسک گردن باشد

البته در مواردی  عدم کنترل ادرار و مدفوع هم دیده شده است که  این اختلال زمانی برای یک فرد ایجاد می شود که نخاع دچار آسیب دیدگی شده باشد.

درمان دیسک گردن با دستگاه کایروپراکتیک

• به طور کلی فتق دیسک گردن زمانی در یک فرد  رخ می دهد که هسته داخلی دیسک جا به جا شود و عارضه ای  بیرون زدگی دیسک گردن به وجود آید. این عارضه موجب می شود  به عصب های گردن فشار آید و در پشت سرو همین طور گردن فرد التهاب و درد ایجاد شود.

• با توجه به میزان آسیب دیدگی دیسک گردن روش های درمانی مختلفی برای درمان  دیسک گردن وجود دارد که روشها بیشتر شامل جراحی ویا روشهای غیر تهاجمی است. درصورتی که آسیب دیدگی دیسک های گردن شدید باشد، متخصصین بیشتر روش جراحی را برای درمان پیشنهاد می دهند.

• دستگاه کایروپراکتیک و فیزیوتراپی  دیسک گردن از دستگاههای مدرنی است که برای درمان دیسک گردن به کار برده می شود. گرما درمانی، سرما درمانی، حرکات کششی مخصوص انجام  ورزش های مخصوص در طی درمان از روشهای موثر در درمان دیسک گردن محسوب می شود.

درمان دیسک گردن با دستگاههای پیشرفته تاثیرات فوق العاده در بهبود دیسک گردن دارد. همچنین چون در این روش نیازی به جراحی نیست، از نظر بیماران بهترین روش درمانی است.

تعداد جلسات درمانی کایروپراکتیک دیسک گردن

تعداد جلسات درمانی کایروپراکتیک دیسک گردن توسط پزشک کایروپراکتیک  مشخص شود. معمولا بین ۱۰ تا ۲۵ جلسه برای گرفتن نتیجه زمان لازم است.

حتما بخوانید:   درمان پارگی دیسک گردن با کایروپراکتیک

در حین جلسات دستورات پزشک خود را در مورد کایروپراکتیک دیسک گردن به درستی انجام دهید. با توجه به کاهش درد و احساس بهبودی بعد از چند جلسه از انجام فعالیت بدون نظر پزشک خودداری نمایید تابه نتیجه مطلوب برسید.

کایروپراکتیک چگونه به درمان دیسک گردن کمک می کند؟

به طور کلی می توان گفت که روشهای درمانی مختلفی برای درمان دیسک گردن وجود دارد که متخصصین کایروپراکتیک از آنها برای درمان کایروپراکتیک استفاده می کند.

معمولا متخصصین کایروپراکتیک برای درمان دیسک گردن طی جلسات مختلف از هشت تا ده روش مختلف بهره می گیرد تا به نتیجه دلخواه برسد.

هدف اصلی روش های کایروپراکتیک دیسک گردن یا دردهای گردنی  تقویت عملکرد مفصل و برطرف کردن التهاب مفصل و کاهش گردن درد است.

کایروپراکتیک دیسک گردن  یک روش موثر برای رفع دردهای و مشکلات ناشی از دیسک گردن است که پزشک به کمک درمان دستی و دستگاههای پیشرفته انجام می دهد.

فتق دیسک گردن چیست؟

این مشکل  زمانی اتفاق می افتد که یکی از دیسک های ستون فقرات  واقع بین هر مهره  تحت فشار قرار می گیرد و از موقعیت طبیعی خود بیرون می زند.

علائم فتق دیسک بسته به اینکه کدام قسمت از ستون فقرات شما آسیب دیده است می تواند متفاوت باشد، اما ممکن است موارد زیر را تجربه کنید

درد وحشتناک

بی حسی

سوزن سوزن شدن و/یا احساس سوزش

چه چیزی باعث فتق دیسک در گردن می شود؟

این عارضه  می تواند توسط عوامل مختلفی ایجاد شود، از جمله:

دیسکی که به دلیل آسیب یا ضربه رخ می دهد. این می تواند مواردی مانند تصادفات رانندگی، سقوط و آسیب های ورزشی را شامل شود.

استفاده بیش از حد از عضلات و تاندون های گردن به دلیل حرکات تکراری. این اغلب در افرادی دیده می شود که کارهای سنگین یا کارهای یدی زیادی انجام می دهند یا ورزش ها یی انجام می دهند که شامل حرکات سریع زیادی است.

چگونه کایروپراکتیک ها درد و علائم فتق دیسک گردن را درمان می کنند

هنگامی که دیسک های ستون فقرات به درستی کار نمی کنند و شروع به برآمدگی، فتق یا پارگی می کنند، این می تواند باعث درد شود.

حتما بخوانید:   درمان سریع دیسک گردن

دیسک گردن یک بیماری شایع در بین بسیاری از افراد است و اغلب به دلیل آسیب یا فعالیت مرتبط با کار که به گردن فشار وارد می کند، ایجاد می شود.

پزشکی کایروپراکتیک بر درمان طبیعی تمرکز دارد و بسیاری از بیماری‌ ها را که اغلب با دارو و جراحی درمان می‌ شوند، درمان می‌ کند. کایروپراکتیک می تواند به کاهش درد دیسک، علائم و سایر مشکلات گردن کمک کند.

دکتر کایروپراکتیک بر روی نحوه تراز شدن ستون فقرات تمرکز می کند تا مشخص کند مشکل از کجا منشأ می گیرد. اگر ناهماهنگی یا انسداد وجود داشته باشد،

کایروپراکتیک شما می‌ تواند از تنظیمات ستون فقرات، ماساژ و سایر تکنیک‌ ها برای کمک به کاهش فشار روی دیسک‌ ها استفاده کند.

فتق دیسک گردن چقدر جدی است؟

فتق دیسک در ستون فقرات گردنی یک بیماری بسیار جدی است، زیرا می تواند باعث درد شدید شود و حتی ممکن است در موارد شدیدتر نیاز به جراحی داشته باشد.

در حالی که این عارضه می‌ تواند ناشی از ضربه یا تخریب دیسک‌ های مرتبط با افزایش سن باشد، در صورت مشاهده علائمی مانند بی‌ حسی، گز گز، ضعف یا درد در بازوها و پاها ضروری است که فورا به پزشک مراجعه کنید.

در صورت عدم درمان، فتق دیسک گردن می تواند باعث آسیب شدید به اعصاب ستون فقرات شود و منجر به آسیب دائمی عصبی و حتی فلج شود.

سخن آخر

متخصص کایروپراکتیک بر روی نحوه تراز شدن ستون فقرات تمرکز می کند تا مشخص کند مشکل از کجا منشأ می گیرد. اگر ناهماهنگی یا انسداد وجود داشته باشد،

کایروپراکتیک شما می‌ تواند از تنظیم ستون فقرات، ماساژ و سایر تکنیک‌ ها برای کمک به کاهش فشار روی دیسک‌ ها استفاده کند. سپس این روش ها به حل مشکل اساسی که در وهله اول باعث ایجاد مشکل دیسک شده کمک می کند.