منوی دسته بندی

درمان سیاتیک کمر با کایروپراکتیک

درمان سیاتیک کمر با کایروپراکتیک

 

درمان سیاتیک کمر با کایروپراکتیک  با توجه به تحقیقاتی که انجام شده یک روش درمانی موثر در درمان سیا تیک می باشد. با توجه به زندگی های امروز سیا تیک یک بیماری شایع می باشد که 40 درصد افراد را تحت تاثیر قرارداده . بیشتر افرادی که  دچار سیا تیک خفیف هستن به مرور زمان بدون نیاز به درمان خاص رفع می شود. اما اگر بعد از مدتی بهتر نشدید لازم است جهت درمان  به پزشک مراجعه کنید زیرا اگر سیاتیک کمر درمان نشود باعث درد دائمی و ضعف در عضلات می شود .

 

درد سیاتیک کمر

می توان گفت عصب سیاتیک طولانی ترین  عصب بدن می باشد. عصب سیاتیک از انتهای کمرو به عبارتی ابتدای باسن تا  زانو کشیده می شود سپس به دو شاخه تقسیم می شود .

درد سیاتیک در بیشتر افراد در یک سمت درد انتشار می یابد. گاهی اوقات ممکن است در هر دو طرف درد ایجاد شود. درد می تواند شدید یا خفیف باشد. گاهی اوقات احساس بی حسی یا کزکزی هم  ممکن است فرد داشته باشد.

علت  و درمان سیاتیک کمر

می توان گفت در صورت فشار به عصب سیاتیک  یا تحریک نخاع فرد  دچار درد در سیاتیک می شود. درد سیاتیک به دلایل مختلفی ایجاد می شود که عوامل رایج آن شامل موارد زیر است :

  • فتق دیسک ستون فقرات :

مهره های ستون فقرات  توسط دیسک از همدیگر جدا شده اند که این دیسک ها جهت محافظت از ستون فقرات در برابر آسیب ها می باشد. اگر فردی  بیرون زدگی دیسک داشته باشد می تواند بر عصب سیاتیک فشار وارد کند که باعث درد سیاتیک می شود.

حتما بخوانید:   درمان درد دیسک کمر

 

  • تنگی کانال نخاع :

درصورتی که مجرای نخاع به دلایلی باریک و نازک بشود تنگی کانال نخاع می نامند و این تنگ شدن در نخاع باعث می شود برنخاع و عصب سیاتیک فشار وارد شود که باعث درد در سیاتیک بشود .

 

 

  • بیماری دژنراتیو(تحلیل رفتن) دیسک:

این بیماری باعث می شود دیسک های ستون فقرات به مرور زمان  فرسوده شود بر بافت دیسک آسیب بزند باعث فشار بروی عصب سیاتیک بشود که منجر به درد سیاتیک می شود.

 

  • لغزش مهره ها :

در صورتی که مهره های ستون فقرات از جای خود خارج بشود یعنی یک مهره ستون فقرات بر روی مهره دیگر جابه جا بشود می تواند بر عصب سیاتیک فشار وارد کند شما احساس درد در سیاتیک داشته باشید.

 

 

  • آسیب دیدگی :

ضربه یا آسیب به کمر و یا باسن ممکن هست بر عصب سیاتیک فشار وارد کند باعث درد سیا تیک بشود.

 

  • تومور با عفونت ها:

داشتن تومور یا عفونت در قسمت میانی بدن به عصب سیاتیک فشار وارد می کند که منجر می شود درد سیاتیک داشته باشیم.

 

چه عواملی به مرور موجب درد  سیاتیک در افراد می شود؟

نحوه زندگی افراد به خصوص می تواند باعث درد در سیاتیک بشود در اینجا به برخی از این موارد اشاره شده است

افزایش سن : با  روند افزایش سن احتمال تحلیل رفتن و فرسوده شدن و آسیب دیدگی در اجزایی ستون فقرات که به عصب سیاتیک فشار وارد می شود باعث درد می شود.

 

شغل :  افرادی که دارای شغل های هستن بر ستون فقرات فشار وارد می کنند همانند  شغل های که باید افراد اجسام سنگین جا به جا کنند یا مدت طولانی بنشیند یا مدت طولانی می ایستند و…. این افراد فشار بسیار در ناحیه کمر و پشت احساس می کنند که این فشار ممکن هست به عصب سیاتیک فشار وارد کند باعث درد در ناحیه سیاتیک منجر بشود

حتما بخوانید:   درمان کمردرد مزمن بدون جراحی

 

دیابت :  دیابت احتمال فشار آمدن به عصب های بدن را افزایش می دهد.

 

دخانیات: باعث از بین رفتن لایه بیرونی دیسک ها در ستون فقرات می شود که بر عصب سیاتیک فشار وارد می کند .

 

افزایش وزن:  داشتن افزایش وزن باعث می شود فشار بر ستون فقرات افزایش یابد اجزای ستون فقرات به مرور اسیب ببینن به عصب سیاتیک فشار وارد شود.

 

علائم درد سیاتیک

درد سیاتیک معمولا از امتداد و کشیدگی آن از قسمت تحتانی  کمر به سمت باسن و پا می باشد. اما ممکن هست در هریک از ناحیه عصبی دیگر هم احساس درد کنید و اکثر افراد در یک سمت احساس درد می کند علائم رایجی در درد سیاتیک می شود به موارد زیر اشاره کرد:

  • درد : درد سیاتیک ممکن است به صورت  ادامه دار بروز کند. اکثر افراد این درد را به صورت سوزش یا درد ناگهانی تجربه می کنند. می توان گفت درد سیاتیک در پا نسبت به کمر بیشتر هست .درد سیاتیک در پا در ناحیه ساق پا بیشتر تجربه می شود. در مجموع درد می تواند به صورت گسترده و متفاوت می باشد. علائم درد ممکن هست خیلی شدید  یا خفیف باشد.

 

  • تغییرات حسی :  ممکن هست در ناحیه پا یا باسن و انگشتان پا  شما احساس سوزش یا بی حسی یا کزکزی کنید. حتی ممکن هست در یک قسمت پا احساس درد داشته باشید در قسمت دیگر احساس بی حسی داشته باشید.

 

  • ضعف عضلانی: ممکن هست به خاطر ضعف در عضلات شما در حین راه رفتن حس لرزش یا تعادل نداشته باشید. یا احتمال دارد در ساق پا یا کف پا احساس ضعف داشته باشی که باعث شود شما احساس سنگینی در پای که درد می کند داشته باشی یا اینکه پا را از روی زمین به دشواری بلند کنید.
حتما بخوانید:   علائم دیسک کمر 

 

انواع روشهای درمان سیاتیک کمر

استراحت کردن

  • رعایت و استراحت کافی برای چند روز  همچنین  اجتناب از فعالیت‌هایی که  موجب می شود درد در ناحیه کمر بیشتر شود در این می توانید از کمپرس سرد و گرم در منطقه دردناک برای کاهش التهاب و درد کمک بگیرید.

 

فیزیوتراپی و ورزش

  • در صورتی که با استراحت کردن بهبود نیابد ممکن است پزشک شما برنامه فیزیوتراپی در نظر بگیرد با انجام چندین جلسه فیزیوتراپی علائم سیاتیک در بیشتر موارد بهبود پیدا می کند. ورزش‌ ها و ورزشهای خاص در کنار فیزیوتراپی به بهبودی زودتر شما کمک می کند.

 

کایروپراکتیک

  • متخصص کایروپراکتیک برای درمان سیاتیک کمر می‌ تواند ستون فقرات  را به گونه ای تنظیم کند که باعث بهبود عملکرد ستون فقرات و کاهش درد شود. درمان کایروپراکتیک به همراه دستگاههای پیشرفته می‌ تواند درد کمر ناشی از سیاتیک را تسکین دهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *