منوی دسته بندی

متخصص دیسک کمر در کرج

Lumbar disc specialist in Karaj

متخصص دیسک کمر در کرج کسی است که دانش و مهارت لازم  در تشخیص و درمان  اختلالات و بیماری های دیسک کمر را دارد . در حقیقت کار متخصص دیسک کم با توجه به علائم بیمار تشخیص و انتخاب بهترین درمان است .

از جمله متخصصان  ستون فقرات، که می تواند به بهبودی فرد کمک کنند جراح مغز و اعصاب، جراح ارتوپدی ، فیزیوتراپیست و متخصص طب فیزیک و دکتر کایروپراکتیک هستند که می توانند در درمان دیسک کمر به شما کمک کنند.

اما در میان این پزشکان جراح  تنها پزشکی که می تواند به صورت تخصصی در صورت نیاز  به درمان و جراحی دیسک کمر بپردازد.

بیماری دیسک کمر

  • دیسک کمر یکی از بیماری های بسیار آزاردهنده است که در همه سنین ممکن است اتفاق بیفتد اما این مشکل بیشتر در سنین بالا ایجاد می شود.

دیسک کمر می توانند به دلایل مختلفی به وجود بیاید که مهمترین این عوامل شامل بلند کردن اجسام سنگین و یا به دلیل بد نشستن و با خوابیدن ممکن است به وجود آید .

فرقی ندارد که این بیماری چگونه به وجود آمده است در هر شرایطی لازم است  بهترین متخصص دیسک کمر در کرج را پیدا کنید. پزشک متخصص به شما کمک می کند سریع تر بهبود پیدا کنید.

دیسک کمر چه علائمی دارد؟

بهتر است قبل از هر اقدامی  تمام علائم بیماری دیسک کمر را بشناسید تا با مشاهده هریک از این موارد به بهترین متخصص دیسک کمر در کرج  مراجعه کنید و علائم بیماری خود را شرح دهید تا دکتر شما بهتر درمان را برای شما انتخاب کند در اینجا به برخی از مهمترین علائم دیسک کمر اشاره شده است

حتما بخوانید:     انواع زانو درد

-گرفتگی و سوزن سوزن شده پا مخصوصا  در قسمت پشت زانو

-حس  گرفتگی و سوزن سوزن شده در پا و یا کمر

-در بلند کردن اجسام دچار مشکل هستید.

– در نواحی کمر، باسن ، ران و ساق پا احساس درد شدید دارید.

ویژگی متخصص دیسک کمر در کرج چیست؟

همان طور که می دانید در تمامی شهرها ی ایران مخصوصا در شهرهای بزرگ  متخصصین دیسک کمر زیادی وجود دارند و همین عامل موجب می شود تا فرد در انتخاب پزشک دچار سردرگمی شود و همه بیماران به دنبال بهترین دکتر دیسک کمر هستند.

بنابراین لازم است ویژگی بهترین متخصص دیسک کمر بدانید  از مهم ترین ویژگی بهترین متخصص دیسک کمر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

-تخصص پزشک مورد نظر مورد تایید نظام پزشکی باشد.

-در تشخیص و ارزیابی درست در عارضه دیسک کمر داشته باشد

-بهترین روش درمانی متناسب با شرایط بیمار پیشنهاد دهد.

-در برخورد با بیماران خوش اخلاق و خوش رفتار باشد.

-داشتن مهارت ، تجربه و دقت لازم را در تشخیص و درمان داشته باشد.

کایروپراکتیک و دیسک کمر

  • یکی از روشهای که ممکن است  متخصص دیسک کمر  پیشنهاد دهد کایروپراکتیک است در این روش دکتر کایروپراکتیک با کمک تکنیک‌ های دستی  و دستکاری در ستون فقرات و همچنین به کمک دستگاههای پیشرفته  درد شما را تا حد زیادی کاهش دهد.

علاوه بر روش دستی همان گونه که در بالا اشاره شد دستگاههای کشش گردن یا کمر نیز در این روش مورد  استفاده قرار می‌ گیرند که در بهبودی مفاصل ستون فقرات، تأثیر زیادی دارند.

حتما بخوانید:   دردهای کمر

البته به این نکته توجه کنید که هدف از انجام کایروپراکتیک دیسک کمر، کاهش درد، بهبود عملکرد  دیسک کمر است. کایروپراکتیک دیسک کمر می‌ تواند نقش مهمی در بهبود بیماری افراد  داشته باشد

افراد زیادی هستند تمایل دارند به جای روشهای تهاجمی مانند جراحی از روشهایی مانند کایروپراکتیک برای درمان دیسک کمر استفاده کنند.

دکتر کایروپراکتیک  در مرحله ی اول قبل از هر کاری  آزمایش های مانند  سی تی اسکن، ام آر آی و… بررسی ور در صورتی که بیماری شما با این روش قابل درمان باشد درباره نحوه ی درمان شما تصمیم گیری می کند. پزشک با انجام بررسی بخش آسیب‌ دیده و همچنین کل  ناحیه ستون فقرات و تمرینات و سپس ورزش‌ های لازم را به شما پیشنهاد می دهند.

نکاتی در انتخاب متخصص  دیسک کمر در کرج

داشتن دانش و تجربه کافی

در انتخاب متخصص دیسک کمر متخصصانی را انتخاب کنید  که آموزشهای آکادمیک را از دانشگاه‌ های معتبر ایران و جهان داشته باشد. همچنین این پزشکان باید بورد تخصصی و گواهینامه فلوشیپ های تخصصی در مورد درمان بیماریهای ستون فقرات داشته باشند.

هنگام انتخاب بهترین دکتر دیسک کمر مهم است که با توجه به شرایط و بیماری خود پزشکی را انتخاب کنید که تجربه و دانش لازم را داشته باشد.

در این صورت شما می‌ توانید به تشخیص و روش‌ های درمانی پزشک خود  اطمینان کنید و اگر نیاز به جراحی باشد بتواند با مهارت بالا این جراحی را  برای تان انجام دهد.

هرگونه خطری را برای شما به به حداقل برساند

متخصص دیسک کمر  باتجربه و مهارتی که در این زمینه دارد  ایمنی و سلامت بیمار را در اولویت کار خود قرار می‌ دهد.

حتما بخوانید:   درمان زانو درد با کایروپراکتیک

پزشک شما این کار را با استفاده از روشهای  کم تهاجم ،وبا کمک تجهیزات و دستگاههای پیشرفته پزشکی و رعایت  پروتکل‌ های دقیق درمانی انجام می دهد.

جراحی آخرین شیوه درمان

به طور کلی  شرایطی مانند بروز آسیب‌ های عصبی دائمی و احتمال  فلجی اندام انجام  جراحی کاملاً ضروری و مورد نیاز است

اما متخصص  دیسک کمر در صورتی‌ که شرایط بیمار اورژانسی نباشد و زمان داشته باشد ابتدا از  گزینه‌ های غیر تهاجمی دیگر استفاده می کند و در صورتی که این روشها به بهبودی بیمار کمک نکند روش جراحی را پیشنهاد می دهد.

دکتر دیسک کمر در ابتدا از روشهایی  ساده مانند فیزیوتراپی و داروهای ضد التهاب کمک می گیرد و در موارد پیچیده تر از روشهای تزریق اوزون، تزریق اپیدورال و … همه درمان‌ های  غیر جراحی مناسب کمک می گیرد.

زیرا انجام جراحی دیسک کمر یک جراحی پر ریسک است و دشواری‌ زیادی بعد از جراحی برای بیماران دارد

متخصص دیسک کمر  باتجربه سعی می‌ کند تا جایی که امکان دارد از روشهای به غیر از جراحی برای درمان بیماران خود استفاده کند

و یا با انجام برخی روشهای درمانی مناسب تا جای ممکن  زمان جراحی را به تعویق بیندازند
در صورتی که روشهای غیر جراحی باعث بهبودی نشدند انجام جراحی برای فرد ضروری می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *