منوی دسته بندی

متخصص ستون فقرات در کرج

Spine specialist

 

متخصص ستون فقرات در کرج  بر روی سیستم اسکلتی و عضلانی بدن فرد که متشکل از استخوانهای بدن ، مفاصل، عضلات، رباط ها، تاندون‌ ها و اعصاب است تمرکز دارد.

یکی از مشکلاتی که ممکن است بیشتر افراد برای درمان بیماری خود با آن مواجه می شوند انتخاب متخصص با نوع بیماری آنها است.

به طور کلی بیماریهای ستون فقرات انواع مختلفی دارد که درمان هریک از آنها نیازمند تخصص و مهارت است. برای اینکه بتوانید بهترین  متخصص ستون فقرات را پیدا کنید، ابتدا باید بیماری و نوع آن  را بشناسید.

بیماریهای ستون فقرات انواع مختلفی دارد که بیشتر شامل دیسک کمر ، آرتروز در ستون فقرات همچنین آسیب دیدگی مهره ها که در است.

 

نکاتی که قبل از مراجعه به متخصص ستون فقرات باید بدانید

-در صورت آسیب دیدگی از انجام فعالیت‌ های سنگین تا مراجعه به پزشک خودداری کنید.

-در صورت داشتن درد می توانید از مسکن‌ های سبک استفاده کنید.

-برای کاهش درد می توانید در محل آسیب دیده  از کمپرس سرد استفاده کنید. زیرا استفاده از کمپرس سرد بر روی نواحی دردناک موجب کاهش درد و التهاب خواهد شد.

-در صورتی که اسپاسم عضلات دارید ، سعی کنید از کمپرس گرم استفاده کنید

و در اولین فرصت  به پزشک متخصص ستون فقرات مراجعه کنید. زیرا هیچ کدام از این موارد موجب درمان مشکل شما نخواهد شد فقط به کاهش درد کمک می کند.

 

 

 

برای چه مشکلاتی به متخصص ستون فقرات مراجعه کنیم

به طور کلی اگر درد شدیدی دارید و این درد چندین هفته طول کشیده است و موجب شده است تا از فعالیت‌های عادی و روزمره خود باز بمانید، نیاز است  به یک متخصص ستون فقرات مراجعه کنید. اگر هر یک از موارد زیر را دارید حتما به پزشک مراجعه کنید.

  • کمردرد همراه با تب
  • کمر درد بعد از آسیب دیدگی و ضربه
  • کاهش دامنه حرکت و از دست دادن قدرت حرکت
  • کاهش وزن همراه با کمر درد

در اینجا به برخی از مهمترین مواردی که لازم است به دکتر ستون فقرات مراجعه کنید اشاره شده است

حتما بخوانید:   ورزش های درمان دیسک کمر و کایروپراکتیک

فتق دیسک کمر، ، فتق دیسک گردن، وجود تومور در ستون فقرات، شکستگی مهره کمر و ستون فقرات، انحراف ستون فقرات ،قوز کمر، باریک شدگی کانال ستون فقرات و کانال ریشه عصبی

 

 

 

ویژگی های متخصص ستون فقرات در کرج

-لازم است متخصص ستون فقرات دانش و تخصص کافی در زمینه مشکلات و درمان  ستون فقرات داشته باشد.

-دکتر ستون فقرات باید با شرکت در دوره های تخصصی دائماً دانش خود را به‌ روز نگه دارد.

-متخصص ستون فقرات باید دانش، تجربه و مهارت کافی برای تشخیص و درمان بیماریهای ستون فقرات را داشته باشد.

– مشکلات بیماران را به خوبی گوش دهد تا بهترین روش درمانی را پیشنهاد دهد.

-متخصص ستون فقرات  لازم کاردی مجرب و تجهیزات پزشکی پیشرفته در کلینیک خود برای درمان بیماران داشته باشد.

این نکات را در  انتخاب متخصص و جراح ستون فقرات در نظر بگیرید

ممکن است در مواقعی مشکلات ستون فقرات به گونه ای باشد که نیاز به جراحی داشته باشید در انتخاب جراح مواردی  وجود دارد که لازم است در نظر بگیرید.

لازم است برای جراحی  به دنبال یک جراح ستون فقرات بسیار ماهر و باتجربه باشید بنابراین بهتر است قبل از انتخاب جراح و متخصص  به این نکات توجه کنید.

  1. قبل از هر چیز در مورد مدارک دانشگاهی، دوره‌ های تخصصی که متخصص ستون فقرات گذرانده است تحقیق کنید تا پزشک شما از تخصص و دانش لازم برخوردار باشد.
  2. پزشک شما باید سابقه جراحی مورد نیاز شما را داشته باشد و تحقیق کنید که چند ین  سال است که پزشک جراحی ستون فقرات را انجام می‌ دهد.
  3. در سالهای اخیر در زمینه های جراحی ستون فقرات پیشرفت‌ های زیادی اتفاق افتاده است . مطمئن شوید پزشک شما از روشهای جدید و به روز برای درمان شما استفاده می کند.
  4. مکانی که قرار است جراحی انجام شود بسیار مهم است این مکان باید مکانی مناسب و دارای تجهیزات لازم برای جراحی باشد.

 

 

بهترین زمان مراجعه به متخصص ستون فقرات

اگر به هر دلیلی  در ناحیه کمر و گردن خود احساس درد شدید و مزمن دارید همچنین در صورتی که در بازوها و پاهای خود احساس گز گز و بی حسی می کنید.

حتما بخوانید:   کایروپراکتیک کرج

و یا اینکه در راه رفتن، خوابیدن، نشستن دچار مشکل هستید باید سریعاً به پزشک مراجعه کنید. همین طور اگر دچار تصادف یا به هر دلیلی دچار آسیب به کمر و گردن شدید بهتر است توسط دکتر ستون فقرات بررسی شوید.

 

بهترین  روشهای درمان مشکلات ستون فقرات

اگر دردهای ستون فقرات شما به گونه است که نیاز به جراحی ندارد می توانید از روشهای درمانی زیر کمک بگیرید که تاثیر زیادی برای درمان کمر و ستون فقرات است.

  • لیزر درمانی  یکی از روشهای است که به بازسازی مفاصل بدن بسیار کمک می کند.

 

  • دارو درمانی و انجام  تمرینات ورزشی برای تقویت عضلات کمر و گردن بسیار موثر است.

 

  •  انجام کایروپراکتیک و درمانهای دستی برای دردهای کمر و گردن  و همچنین  مهره های ستون فقرات

 

  • جلسات فیزیوتراپی برای تقویت و افزایش انعطاف پذیری عضلات بدن بسیار موثر است.

 

  • آب درمانی یکی از روشهایی است  به کاهش فشار روی مهره ها کمک می کند.

 

  • انجام طب سوزنی نیز برای کاهش درد و التهاب در نواحی مختلف بدن روشی درمانی موثری است.

 

 

 

 

مهمترین ویژگی بهترین متخصص ستون فقرات در کرج

وقتی صحبت از سلامت ستون فقرات می شود، جستجوی تخصص یک متخصص ستون فقرات ماهر ضروری است. چه در حال تجربه کمردرد، ناهنجاری های ستون فقرات یا سایر شرایط ستون فقرات باشید،

یافتن متخصص مناسب می تواند تفاوت قابل توجهی در تشخیص، درمان و کیفیت کلی زندگی شما ایجاد کند.

 

تشخیص و درمان دقیق

 

یک متخصص ستون فقرات ماهر دارای دانش و تخصص گسترده ای در تشخیص و درمان بیماری های مختلف ستون فقرات است. آنها از ابزارها و تکنیک های تشخیصی پیشرفته برای شناسایی دقیق علت اصلی علائم شما استفاده می کنند و از یک برنامه درمانی هدفمند و موثر اطمینان می دهند.

برنامه های درمانی شخصی

 

هر بیمار منحصر به فرد است و یک متخصص ستون فقرات ماهر این را درک می کند. آنها با در نظر گرفتن عواملی مانند شیوه زندگی، سابقه پزشکی و اهداف شما، یک برنامه درمانی سفارشی را تنظیم می کنند که شرایط خاص شما را برآورده می کند. این رویکرد فردی شانس نتایج موفقیت آمیز را به حداکثر می رساند.

حتما بخوانید:   هزینه کایروپراکتیک در کرج

تخصص در شرایط پیچیده ستون فقرات

 

برخی از بیماری های ستون فقرات، مانند فتق دیسک، تنگی ستون فقرات، یا اسکولیوز، می توانند پیچیده باشند و برای درمان موثر به دانش تخصصی نیاز دارند.

 

متخصصان ماهر ستون فقرات، از جمله بهترین جراحان ستون فقرات تخصص لازم برای رسیدگی به این شرایط را دارند و در صورت لزوم گزینه های درمانی پیشرفته و مداخلات جراحی را ارائه می دهند.

 

 

 

کایروپراکتیک و درمان ستون فقرات

کایروپراکتیک یک رشته پزشکی جایگزین عملی است. هدف آن بازیابی عملکرد با تراز کردن ستون فقرات است. کایروپراکتیک ها این کار را با دستکاری ستون فقرات انجام می دهند که به آن تنظیمات نیز می گویند.

 

هدف بیشتر تنظیمات کایروپراکتیک شل کردن و افزایش انعطاف پذیری است. اگر ماهیچه های سفت دارید و دامنه حرکتی خود را از دست داده اید، کایروپراکتیک ممکن است کمک کند.

 

سخن آخر

همان گونه که در بالا گفته شد دلایل زیادی موجب مشکلات و آسیب های جزیی و یا جدی به ستون فقرات خواهد شد. ضربه های گوناگون ، انجام ورزش ها سنگین ، کم تحرکی، فعالیت های ناگهانی و … از جمله مواردی هستند که باعث بروز مشکلاتی در ستون فقرات خواهد شد.

 

 

بسیاری از افراد هستن که مشکلات مربوط به ستون مهره را جدی نمی گیرند و همین امر موجب می شود زمانی که به متخصص ستون فقرات در کرج مراجعه  می کنید با هزینه های بالا و روش های درمانی مانند جراحی مواجه شوید .

 

 

در صورتی که اگر فردی در اسرع وقت به پزشک مراجعه کند روش درمانی راحت و همچنین هزینه های پایین تری برای شما خواهد داشت .

در آخر هم نباید از دارو ها و حرکات ورزشی بدون تجویز پزشک  برای درمان مشکل خود استفاده کنید زیرا ممکن است موجب آسیب های جبران ناپذیری برای فرد شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *