منوی دسته بندی

ورزش های درمان دیسک کمر و کایروپراکتیک

Lumbar disc treatment exercises and chiropractic

 

ورزش های درمان دیسک کمر و کایروپراکتیک توسط متخصص کایروپراکتیک  جهت افزایش سرعت بهبود شما در برنامه درمانی شما قرار داده می شود.

در طول درمان نرمش های ساده به شما داده می شود. انجام این نرمش ها بسیار حائز اهمیت است. به این دلیل که عضله ها و ماهیچه های منقبض شده را باز میکند و بهبودی را تسریع می بخشد.

 

یک استثنا وجود دارد برای افرادی که درد زیادی دارند، دکتر به آنها توصیه میکند که در هفته اول درمان از انجام نرمش های   خودداری کنند و استراحت کافی داشته باشند و در صورت نیاز با مشاوره پزشک داروهای مسکن استفاده کنند.

 

نرمش های دیسک کمر

 

  1. به کمر روی زمین دراز کشیده کف پاهایتان را روی زمین قرار دهید به طوری که پاها تقریبا زاویه 90 درجه داشته باشد زانو ها رو باز کرده 5 ثانیه نگهدارید سپس دوباره بهم نزدیک کنید . این نرمش را 10 بار تکرار کنید

 

 

ورزش های درمان دیسک کمر و کایروپراکتیک

 

 

 

  1. به پشت روی زمین بخوابید و زانوی راست را کمی خم کنید زانوی چپ را با هر دو دست به طرف شانه برعکس (یعنی به سمت شانه راست ) بکشید 10 ثانیه نگه دارید. بعد به آرامی رها کنید سپس پای سمت راست را به طرف شانه برعکس( یعنی به سمت شانه چپ بکشید. این نرمش را برای هر پا 5 بار انجام بدهید.

 

 

 

ورزش های درمان دیسک کمر با کایروپراکتیک

 

 

 

  1. به پشت روز زمین خوابیده زانو ها را خم کرده و با هر دو دست به طرف سینه کشیده سپس 10 ثانیه نگهدارید. این نرمش را 5 بار انجام بدهید
حتما بخوانید:   درمان زانو درد با کایروپراکتیک

 

 

 

  1. به پشت روی زمین دراز بکشید ،پاشنه پای چپ را روی چهارچوب درب بدون خم کردن زانو نگهدارید . پاشنه پای چپ را کمی به چهار چوب درب فشار دهید و 10 ثانیه نگهدارید سپس پا را به آرامی زمین بگذارید و بعد پای راست را تکرار کنید. 10 بار این نرمش را تکرار کنید.

ورزش های درمان دیسک کمر و کایروپراکتیک

 

 

  1. به پشت روی زمین بخوابید ، زانو ها را خم کرده کف پاهایتان را روی زمین قرار دهید و زانو ها را به هم نزدیک کرده حالا زانو ها را به طرف راست برده 5 ثانیه نگهدارید . دوباره به آرامی به حالت اولیه برگردید حالا به سمت چپ انجام بدهید این نرمش را هر سمت 10 بار انجام بدهیدتمرینات بالا را در روز چند بار تکرار کنید .

 

 

 

فواید ورزش های درمان دیسک کمر و کایروپراکتیک

در صورت داشتن درد در دیسک کمر جهت کاهش درد یک الی دو روز استراحت کافی می باشد.  بهتر است بعد از دو روز تمرینات خود را شروع کنید.

زیرا برای روند بهبود باید عضلات خود تقویت کنید اگر تمرینات یا فعالیت روزانه خود را متوقف کنید جلسات کایروپراکتیک تاثیر موثری نداشته باشد.

جهت تقویت عضلات و افزایش انعطاف پذیری کمر و از اسیب دیدن ستون فقرات حتما تمرینات منظم داشته باشید. داشتن عضلات قوی باعث می شود راحت تر وزن شما رو تحمل کند و فشار بر ستون فقرات را کمتر کند.

 

اگر دارای اضافه وزن هستین حتما کاهش وزن داشته باشید زیرا افزایش وزن فشار زیادی به ستون فقرات وارد می کند. ورزش فواید زیر را برا ی درمان دیسک کمر با کایروپراکتیک به دنبال دارد:

  • تقویت عضلات میانی:

در صورت داشتن دیسک کمر و فتق دیسک کمر معمولا با افزایش فشار بر ستون فقرات بیشتر می شود. با تقویت عضلات میانی ( عضلات شکم و کمر و باسن ) فشار وارد شده به دیسک کمر کاهش پیدا کرده تا حد در کاهش درد کمک می کند

حتما بخوانید:   متخصص کایروپراکتیک در کرج

 

  • افزایش جریان خون :

اگر جریان خون در ستون فقرات به درستی انجام نشود باعث می شود درمان دیسک کمر تا حدی به تاخیر بی افتد . با ورزش می توانید جریان خون را بالا ببرید تا مواد مغذی به بهبود درمان دیسک کمر کمک کند.

 

  • کاهش تورم :

در صورت داشتن تورم در دیسک کمر با یک سری تمرینات که پزشک به شما می دهد باعث می شود به مرور زمان کاهش در تورم داشته باشید.

 

  • انعطاف پذیری در ستون فقرات:

با تمریناتی که جهت بالا بردن انعطاف پذیری در ستون فقرات باعث می شود فشار بر ستون فقرات کم می شود روند بهبود در درمان دیسک کمر را بالا میبرد.

 

  • توجه کنید با شروع درمان کایروپراکتیک  همراه با تمرینات حتما صبور باشید زیرا تقویت و سلامت ستون فقرات زمان بیشتری می خواهد. البته تمرینات حتما باید تحت نظر پزشک انجام بشود.

 

ورزشهایی که افراد مبتلا به دیسک کمر باید از آن پرهیز کنند

 

اگر منظم ورزش کنید باعث می شود مبتلا شدن به دیسک کمر کاهش یابد، اما اگر دیسک کمر دارید باید یک سری ورزش ها را انجام ندهید تمرینهایی که نباید انجام بدهید تمرین های هست که به ستون فقرات فشار وارد نشود تمرین های که نباید انجام بدهید:

-از بلند کردن وزن سنگین اجتناب کنید.

-انجام دراز نشست خود داری کنید.

-دویدن یا راه رفتن روی ترد میل اجتناب کنید.

-تمرینات کششی فشار بر دیسک کمر ایجاد می کند خود داری کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *