کایروپراکتیک کمر

کایروپراکتیک کمر یک روش درمانی بسیار امن و موثر است که توسط کایروپراکتور و متخصص فیزیوتراپی انجام می شود. این روش درمانی برای افرادی که در ناحیه ستون فقرات به هر دلیلی درد دارند توصیه می شود . در این روش درمان دکتر کایروپراکتیک از روشهایی مانند کشش ها، حرکات منظم و همچنین روش های درمانی دستی برای درمان شما استفاده می کند

البته این را بدانید روشهای درمانی کایروپراکتیک به کاهش آسیب دیدگی عصب ها شماو بهبود عملکرد مفاصل و افزایش دامنه حرکتی مفاصل  شما بسیار کمک می کند. تمام روش درمانی  بدون نیاز به جراحی می باشد.

کایروپراکتیک دیسک کمر

• کایروپراکتیک معمولا در کنار فیزیوتراپی انجام می شود. این روش درمانی پزشک شما مشکلاتی که در ناحیه ستون فقرات ایجاد شده است را به کمک دستگاههای مجهز و درمان دستی درمان می کند. در کایروپراکتیک کمر به هیچ عنوان مهره های ستون فقرات جابجا نخواهند شد. با این روش دردهای گردن، کمر و ستون فقرات درمان می شود.

همان گونه که می دانید دیسک یکی از اجزای مهم ستون فقرات محسوب می شود . هنگامی که به هر دلیلی فشار روی دیسک کمر ایجاد می شود شما با بیرون زدگی دیسک مواجه خواهید شد.

بیرون زدگی دیسک به وسیله روش درمانی کایروپراکتیک قابل درمان می باشد. در این روند درمانی معمولا بیمار روی تختی دراز بکشد و متخصص کایروپراکتیک با تکنیک های دستی در چندین جلسه بیمار را درمان می کند.

فواید انجام کایروپراکتیک دیسک کمر

فواید انجام کایروپراکتیک دیسک کمر بسیار فراوان است . در اینجا به برخی از این فواید اشاره شده است

حتما بخوانید:   درمان انحراف ستون فقرات

-با انجام این روش درمانی درد در ناحیه مفاصل و ستون فقرات برطرف می شود.

-کیفیت زندگی فرد بعد از مدتی با این روش درمانی بهبود می یابد.

-عملکرد ورزشی افرادی که دچار دیسک کمر شده اند با کایروپراکتیک کمر بعد از مدتی بهبود می یابد.

-انرژی و دامنه حرکتی فرد با این روش درمان بالا می رود.

تکنیک های موثر در کایروپراکتیک دیسک کمر

-به طور کلی می توان گفت که یکی از بهترین تکنیک ها در کایروپراکتیک دیسک کمر درمان به روش دستی است .

-پزشک شما از بهترین تکنیک ها و دستگاهها برای درمان دیسک کمر استفاده می کنند و از مواد دارویی و شیمیایی در دوره درمان شما استفاده نمی کنند. بخش های اسکلتی که دچار مشکل شده اند با این روش درمان بعد از مدتی بهبود می یابد.

کایروپراکتیک برای چه مشکلاتی مفید است؟

کایروپراکتیک برای درمان زانو، کمر یا گردن ستون فقرات که با فشار دست و سایر روش‌ ها برای افراد انجام می شود بسیار مناسب است.

در این روش درمانی، پزشک با انجام تکنیک های دستی و دستگاههای مجهز باعث شود بدون نیاز به عمل جراحی یا مصرف دارو آسیب‌ دیدگی هر یک از این موارد را ترمیم کند.

همان گونه که در بالا اشاره شد در این روش پزشک شما از درمان دستی برای بهبود حرکتی مفاصل استفاده می‌ شود. به این ترتیب می توان گفت که کایروپراکتیک عمدتاً به کاهش درد عضلات، مفاصل، استخوان‌ ها مورد استفاده قرار گیرد.

گاهی اوقات ممکن است پزشک به منظور دستیابی نتایج بهتر از سایر روش‌ های درمان سنتی استفاده می‌ شود.

حتما بخوانید:   درمان درد دیسک کمر

خطرات کایروپراکتیک دیسک کمر

به طور کلی می توان گفت که کایروپراکتیک دررفتگی ستون فقرات و دیسک های پاره شده شدید معمولاً روش بی خطر است، این روش درمان برای درمان کمردرد حاد ، صدمات به دلیل جابجایی اجسام سنگین بسیار موثر است.  در کمر درد های مزمن نیز روش ایمن و موثر است.

البته این روش برای افرادی که پوکی استخوان ،  نخاع یا آرتریت التهابی شدید دارند و یا داروهای رقیق کننده خون و ضد انعقاد مصرف می کنند ، نباید در ستون فقرات این افراد دستکاری شود..

به همین منظور لازم است قبل از هر اقدامی متخصص کایروپراکتیک خود را در مورد تاریخچه پزشکی خود از جمله، داروهای فعلی که مصرف می کنید ، تاریخچه آسیب ها و ضربه به ستون فقرات ، سابقه جراحی آگاه کنید.

کایروپراکتیک مناسب چه افرادی نیست

افراد زیر مناسب درمان با روش کایروپراکتیک نیستند :

1-  افرادی که دچار پوکی استخوان شدید هستند.

2- افرادی که دچار تومور در ستون فقرات خود هستند.

3- افرادی که  دچار سکته مغزی شده اند

3- افرادی که ناهنجاری استخوانی در گردن دارند.

در آخر باید گفت که کایروپراکتیک یکی از شیوه های درمانی بسیار موثر و بی خطر است که . در این روش متخصص کایروپراکتیک با استفاده از تکنیک های خاص و به کمک دستگاههای پیشرفته به درمان دیسک کمر می پردازد.

درمان کایروپراکتیک برای کمردرد شامل چه مواردی است؟

یک متخصص کایروپراکتیک ابتدا یک تاریخچه پزشکی  از وضیعت شما می گیرد، یک معاینه فیزیکی انجام می دهد و ممکن است از تست های آزمایشگاهی یا تصویربرداری تشخیصی برای تعیین اینکه آیا درمان برای کمردرد شما مناسب است یا خیر، استفاده کند.

حتما بخوانید:   علائم دیسک کمر

برنامه درمانی ممکن است شامل یک یا چند تنظیم دستی باشد که در آن پزشک مفاصل را با استفاده از یک نیروی کنترل شده و ناگهانی برای بهبود دامنه و کیفیت حرکت دستکاری می کند.

بسیاری از متخصصان کایروپراکتیک نیز مشاوره تغذیه و ورزشی وتوانبخشی را در برنامه درمانی قرار می دهند. اهداف مراقبت از کایروپراکتیک شامل بازیابی عملکرد و پیشگیری از آسیب علاوه بر تسکین کمردرد است.

چگونه یک کایروپراکتیک کمر درد شما را درمان می کند؟

تکنیک های زیادی وجود دارد که یک کایروپراکتیک ممکن است برای درمان کمردرد شما استفاده کند. کایروپراکتیک ها عمدتاً با دستان خود بدون نیاز به ابزار خاصی کار می کنند، مگر در موارد معدودی. برخی از تکنیک های محبوب عبارتند از:

دستکاری ستون فقرات

درمان بافت عضلانی

کشش دستی ستون فقرات

چند وقت یکبار باید برای درد خود به کایروپراکتیک مراجعه کنید؟

اینکه چند وقت یکبار باید به متخصص کایروپراکتیک مراجعه کنید به نیازها و شرایط شما بستگی دارد. ممکن است یک بار در هفته، یک بار در میان یا یک بار در ماه قرار ملاقات های منظم داشته باشید.

پس از آسیب، ممکن است در چند هفته اول درمان به چندین جلسه نیاز داشته باشید. برخی از بیماران ممکن است به طور منظم جلسات کایروپراکتیک را برنامه ریزی نکرده باشند .

به طور کلی می توان گفت که منظم بودن مراجعه به متخصص کایروپراکتیک به ماهیت و شدت علائم شما بستگی دارد.