کایروپراکتیک و دیسک کمر در کرج

کایروپراکتیک و دیسک کمر در کرج یکی از روشهای ایمن و غیر تهاجمی برای درمان درد و بهبودی این عارضه می باشد

دیسک کمر یکی از بیماری های شایع در ستون فقرات است که به دلایل مختلف امکان دارد بروز کند.

فتق دیسک کمر چیست؟

دیسک کمر مجموعه‌ ای از استخوان‌ ها ستون فقرات شما (مهره‌ ها) را تشکیل می‌ دهند و یک دیسک لاستیکی به عنوان بالشتکی بین هر استخوان قرار دارد. هنگامی که مرکز نرم این دیسک لاستیکی از شکافی در لایه بیرونی سخت‌ تر عبور می‌ کند، فتق دیسک کمر رخ می‌ دهد.

لغزش پارگی یا برآمدگی دیسک نام دیگر فتق دیسک کمر است. این پارگی و برآمدگی  یکی از شایع ترین علل درد پا، کمر و گردن محسوب می شود.

بسیاری از افرادی که فتق دیسک کمر را تجربه می کنند نیازی به جراحی و داروهای قوی ندارند زیرا یک گزینه ایمن تر و غیر تهاجمی وجود دارد که مراقبت های کایروپراکتیک است.

فتق دیسک یکی از علل شایع درد در گردن، بازوها، کمر، پاها و/یا پاها است. این می تواند در هر جایی در امتداد ستون فقرات رخ دهد، اما اغلب در گردن یا پایین کمر رخ می دهد. فتق دیسک در وسط پشت نادر است.

فتق دیسک بیشتر در افراد بین 30 تا 50 سال دیده می شود. مردان دو برابر زنان تحت تأثیر این مشکل قرار می گیرند.

عواملی که موجب دیسک کمر می شود

بیشترین عوامل خطر شامل موارد زیر است:

-نشستن در همان حالت برای مدت طولانی

-بلند کردن وسایل بزرگ و سنگین

حتما بخوانید:   درمان اسپاسم ستون فقرات

-سیگار کشیدن

-اضافه وزن یا چاق بودن

-خم شدن یا چرخش مکرر برای کار، ورزش، ورزش یا تفریح

چگونه کایروپراکتیک ها فتق دیسک کمر را تشخیص می دهند

پزشک کایروپراکتیک شما ابتدا آسیب ناشی از فتق دیسک شما را ارزیابی می کند. البته این نکته را در نظر بگیرید که که این پزشکان کمتر بر روی نواحی دردناک تمرکز کنند و بیشتر روی سلامت کلی ستون فقرات شما تمرکز کنند.

همچنین، آنها شما را معاینه فیزیکی می کنند و سابقه پزشکی شما را بررسی می کنند. سپس وضعیت شما را در اولین قرار ملاقات با تمرکز بر عوامل زیر ارزیابی خواهند کرد:

اگر احساس بی‌حسی یا از دست دادن حس دارید.

اگر از دست دادن عضله یا کاهش قدرت عضلانی دارید.

درمان های کایروپراکتیک و دیسک کمر در کرج

برنامه درمانی شما زمانی ایجاد می شود که پزشک کایروپراکتیک تشخیص را تأیید کند و تشخیص دهد که شما به اندازه کافی برای انجام درمان کایروپراکتیک مناسب هستید.

سپس یک برنامه درمانی تهیه می شود و با بیمار بحث می شود. از آنجایی که پزشکان کایروپراکتیک از دستکاری ستون فقرات برای کمک به روند بهبودی بدن استفاده می‌ کنند، انواع مختلفی از روش‌ های درمان کایروپراکتیک برای رفع مشکلات منحصر به فرد فتق دیسک هر فرد استفاده می‌ شود.

انواع روشهای درمانی کایروپراکتیک و دیسک کمر در کرج

• درمان کایروپراکتیک برای فتق دیسک کمر دارای انواع مختلفی از درمان است. که در اینجا به برخی از این موارد اشاره شده است
حتما بخوانید:   درمان پارگی دیسک کمر

دستکاری های ستون فقرات

دستکاری ستون فقرات حرکاتی با نیروی کم و سرعت بالا به مفاصل مختلف بدن است. در مورد فتق دیسک کمر، کمر دستکاری یا تنظیم می شود.

این تنظیم به بازیابی حرکت مفاصل ستون فقرات که محدود شده اند و آنطور که باید حرکت نمی کنند، کمک می کند. نتایج بازگرداندن حرکت عبارتند از کاهش فشار روی اعصاب و بافت های اطراف، کاهش فشار روی دیسک آسیب دیده و شل شدن عضلات اطراف که به کاهش فشار نیز کمک می کند.

رفع فشار

این درمان ملایم و غیر جراحی جدیدترین تکنیک برای برآمدگی، فتق دیسک در ناحیه گردن و کمر است. این روش درمانی همچنین می تواند کمر درد، گردن درد و سیاتیک را تسکین دهد.

درمان رفع فشار دیسک یک درمان “کششی” کاهش فشار متمرکز و ملایم برای ستون فقرات شما است که با یک ابزار کامپیوتری انجام می شود که به صورت فردی برای رفع نیازهای شما شخصی سازی شده است. دیسک‌ های شما که به‌ عنوان بالش‌ های ژل‌ مانند بین مهره‌ های شما عمل می‌ کنند، با کشیدن یا «فشرده شدن» ستون فقرات شما از فشار خارج می‌ شوند.

کایروپراکتور ها به درستی پشت بیمار را قرار می دهد و تنظیمات متعددی را برای کمک به بیمار در احساس تسکین درد انجام می دهد.

لیزر درمانی

لیزر درمانی شکل قدرتمندی از نور درمانی است که در شرایط مختلف نتایج عالی به دست می آورد. در لیزردرمانی از چندین طول موج برای سرعت بخشیدن به روند بهبود طبیعی بدن استفاده می کند.

حتما بخوانید:   کایروپراکتیک دیسک کمر

برای اکثر آسیب ها، از جمله فتق دیسک، این روش درمانی ایمن و موثر است زیرا به تقویت مکانیسم های طبیعی بدن کمک می کند.

پزشک یا تکنسین نور را به اطراف آسیب می‌چرخاند و شما گرمای آرامش‌بخشی را احساس خواهید کرد زیرا سلول‌های شما را تحریک می‌کند. نکته مهم در مورد لیزر درمانی توانایی آن در نفوذ عمیق به بافت ها و رسیدن به سطح فتق دیسک است.

طب سوزنی

طب سوزنی درمانی موثر برای کاهش تنش عضلانی و درد ناشی از تحریک عصبی، فتق دیسک، کشیدگی رباط ها و سایر شرایط مشابه است.

سوزن های مورد استفاده به جای مورد نظربدون تزریق دارویی انجام می شود. هنگام انجام طب سوزنی، واکنش مورد نظر «پاسخ انقباض» یا انقباض غیرارادی نوار عضلانی مورد نظر در پاسخ به وارد کردن سوزن است.

حتی اگر اثرات مثبت بدون پاسخ انقباض اتفاق بیفتد، افرادی که دچار انقباض می شوند معمولاً اثرات مثبت بیشتری دارند.

برای درمان فتق دیسک کمر خود از روشهای مختلف کمک بگیرید

خوشبختانه، اکثر فتق های دیسک ممکن است به صورت محافظه کارانه با درمان کایروپراکتیک درمان شوند، بنابراین داشتن فتق دیسک همیشه نشان دهنده نیاز به جراحی نیست.

• درمان کایروپراکتیک برای فتق دیسک کمر ایمن، طولانی مدت و موثر است. بسته به مسئله و نیازهای خاص شما، برنامه درمانی مناسب برای دستیابی به نتایج مطلوب در نظر گرفته می شود .
  • قرار ملاقاتی را برای ارزیابی تعیین کنید و اجازه دهید تیم متخصص کایروپراکتیک در درمان درد به شما کمک کند تا بتوانید یک سبک زندگی سالم و فعال داشته باشید.