درمان آرتروز زانو با کایروپراکتیک

Treatment of knee arthritis with chiropractic

درمان آرتروز زانو با کایروپراکتیک  یکی از درمان های غیر جراحی و کم هزینه می باشد. آرتروز زانو یک بیماری شایع تضعیف  مفصلی است. بیماری آرتروز باعث می شود غضروف مفصل فرسوده و تخریب بشود که می تواند منجر به درد ، سفتی و کاهش دامنه حرکتی شود . درمان آرتروز زانو با کایروپراکتیک با برنامه ریزی درمان مناسب برای هر شخص باعث می شود  دامنه حرکت زانو و همچنین قدرت و انعطاف پذیری عضلات اطراف مفصل  بیشتر شود، افزایش ثبات مفصل زانو برای بیمار نیز افزایش یابد.

آرتروز زانو

آرتروز زانو یکی از رایج ترین درد مفصل می باشد که باعث شده خیلی افراد بابت این درد به کلینیک ها کایروپراکتیک مراجعه کنند.آرتروز  زانو بیماری است که با تحلیل رفتن یا فرسوده شدن غضروف در مفصل به وجود می آید . تحلیل رفتن در غضروف باعث می شود استخوان ها بهم نزدیک بشوند و ساییدگی مفصل پیدا کند.

علائم آرتروز زانو

اکثر افرادی که دچار آرتروز زانو هستن معمولا درد زانو خود را در عمق زانو توصیف می کنند. این درد ها معمولا با راه رفتن و فعالیت روزانه بیشتر می شودو با استراحت کاهش پیدا می کند. البته باید توجه داشت با پیشرفت آرتروز ممکن هست درد دائمی شود. از علائم این بیماری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• درد:

یکی از علائم آرتروز زانو می توان به درد در مفصل اشاره کرد در اوایل بیماری به صورت گذرا در مرحله پیشرفته به صورت دائم می باشد

• سفتی :

در آرتروز زانو می تواند سفتی در مفصل زانو داشته باشید که باعث می شود در حرکت مفصل زانو مشکل داشته باشید به خصوص پس از نشستن و استراحت حرکت زانو برای تان دشوار باشد.

• تورم :

یکی از علائم شایع در آرتروز تورم و التهاب در مفصل زانو می باشد . در زانو ممکن است  احساس گرما و تورم یا حالت پف کرده به نظر برسد. این تورم ممکن است بر اثر تجمع مایع مفصلی اضافی باشد.

• احساس ساییدگی در مفصل
حتما بخوانید:   دکتر کایروپراکتیک خوب در کرج

در آرتروززانو ممکن است در هنگام حرکت مفصل زانو شما احساس ساییدگی در استخوان داشته باشید. علت این احساس ساییدگی در مفصل ناش از مالش غضروف صدمه دیده در مفصل به یکدیگر است.

• کاهش دامنه حرکتی :

افرادی که دچار آرتروز زانو می باشد می توانند کاهش دامنه حرکتی در مفصل زانو را تجربه کنند. افراد در حین صاف کردن و خم کردن کامل مفصل زانو دشوار باشد.

• بزرگ شدن مفصل زانو :

در آرتروز زانو ممکن است زائده های استخوانی ایجاد شود که موجب بزرگ شدن مفصل زانو می شود.

حس خالی کردن زانو:

ضعف در عضلات ساق پا و عدم عملکرد درست مفصل زانو باعث شود شما احساس خالی کردن در زانو داشته باشید.

آب و هوا:

گاهی اوقات در بغضی افراد در هوای مرطوب و نواحی کم فشار باعث افزایش درد در زانو می شود این حالت می توان گفت به دلیل ریشه های عصبی در مفصل به تغییر فشار جوی حساس هستند.

علت آرتروز زانو

• بالا رفتن سن :

افزایش سن شایع ترین علت در به وجود آمدن آرتروز زانو می باشد. با افزایش سن با تحلیل رفتن غضروف مفصل زانو باعث آرتروز در زانو می شود.

• ژنتیک :

بعضی افراد ممکن است بر اثر عوامل ژنتیکی بیشتر در معرض ابتلا به ارتروز زانو باشند.

• افزایش وزن :

افرادی که دارای افزایش وزن هست بیشتر در معرض آرتروز زانو می باشند زیرا اضافه وزن فشار زیادی به مفصل زانو وارد می کند که باعث تسریع در تحلیل رفتن غضروف در مفصل زانو می شود.

• آسیب ها:

افرادی که در حین آسیب دیدن زانو باعث پارگی منیسگ یا رباطمی شوند این افراد احتمال ابتلا به ارتروز زانو وجود دارد

• فشارمکرر بر مفصل زانو:

نشستن روی زمین (مدت طولانی) یا ایستادن زیاد و استفاده کردن توالت فرنگی وفعالیت های سنگین ( مشاغل که به حرکت مکر زانو هستن)  می توان گفت این عوامل خطر ابتلا به آرتروز زانو را افزایش می دهد.

حتما بخوانید:   دردهای کمر

• ورزش :

انجام ورزش های مانند فوتبال و بدمینتون و تنیس و… از جمله ورزش های هستن که بر مفصل زانو فشار زیادی وارد می کند که احتمال آرتروز زانو  برای این افراد می باشد

جنسیت :

برحسب تحقیقاتی که انجام شده احتمال ابتلا به آرتروز زانو در خانوم ها نسبت به آقایون بیشتر می باشد .

سوابق دیگر بیماری ها:

افرادی که دارای روماتیسم مفصلی و اختلالات متابولیک( مانند افزایش غیر طبیعی آهن یا تولید بیش از اندازه هورمون رشد ) می باشند احتمال ابتلا به آرتروز زانو را افزایش دهد.

درمان غیر جراحی آرتروز زانو

• درمان آرتروز زانو با کایروپراکتیک :

پزشک کایروپراکتیک می توان جهت در کاهش علائم ذکر شده  با درمان آرتروز با کایروپراکتیک کمک کند. روش درمان آرتروز با کایروپراکتیک می تواند یک درمان  موثر غیر جراحی و تهاجمی  در آرتروز زانو باشد. پزشک کایروپراکتیک می تواند با یک برنامه و چندین جلسات متناوب  برای هر فرد جهت کاهش درد و کاهش علائم فرد و افزایش دامنه حرکت مفاصل به بهبود بیماری کمک کند.

در درمان آرتروز با کایروپراکتیک با توجه به شرایط بیمار یک برنامه ورزشی که شامل انعطاف پذیری و افزایش دامنه حرکت مفصل زانو داده می شود که این تمرینات باعث کمک در کاهش درد و علائم آرتروز در فرد می شود.

• کاهش وزن:

افزایش وزن باعث می شود فشار بر مفصل زانو وارد شود با کاهش وزن این فشار برداشته می شود.

تشخیص آرتروز زانو

• پزشک کایروپراکتیک معاینه فیزیکی انجام می دهد
  • سوابق بیماری افراد را مورد بررسی قرار می گیرد
  • بررسی علائم درد و ناحیه درد
  • بررسی تصویر برداری اشعه ایکس یا ام  ار ای
  • با بررسی ها موارد بالا دکتر کایروپراکتیک در صورت تشخیص آرتروز زانو برای شما جلساتی جهت درمان آرتروز زانو با کایروپراکتیک در نظر می گیرد.

آرتروز زانو در جوانی

احتمال اینکه در جوانی دچار آرتروز زانو بشوید خیلی کم هست معمولاً در سنین بالا  دچار آرتروز زانو می شوید اما بر اثر اسیب دیدگی از جمله شکستگی و ورزش های سنگین( مانند استفاده نادرست از ترد میل  یا کو هنوردی سنگین) و درمان نکردن پارگی رباط های صلیبی موجب می شود شما دچار آرتروز زانو در جوانی به صورت زودرس بشوید.

حتما بخوانید:   ورزش های کایروپراکتیک

چگونه یک کایروپراکتیک می تواند به آرتروز زانو کمک کند؟

اگر علائم آرتروز زانو مانند سفتی مفاصل یا کاهش دامنه حرکتی را تجربه می‌ کنید، کایروپراکتیک‌ هایی که در ارتوپدی تخصص دارند می‌ توانند به شما در مدیریت وضعیت خود با استفاده از درمان‌ های طبیعی کمک کنند.

در اینجا چند راه وجود دارد که تنظیمات کایروپراکتیک و سایر تکنیک های بافت نرم می توانند آرتروز زانو را برطرف کنند:

کاهش التهاب:

تنظیمات ملایم ستون فقرات ممکن است به کاهش التهاب اطراف مفاصل آسیب دیده کمک کند.

افزایش تحرک:

بسیاری از دردهای مزمن آرتروز ناشی از کاهش حرکت عملکردی است – با این حال، پروتکل های تنظیم مجدد ستون فقرات می تواند به افزایش انعطاف پذیری کمک کند.

کاهش فشار روی اعصاب:

هنگامی که فشار تحمل وزن بیش از حد بر ساختارهای عصبی عضلانی وجود داشته باشد، می تواند منجر به پاسخ درد ثانویه شود. با این حال، اقدامات اصلاحی دقیق در درجات مختلف از طریق دستکاری دستی در ارائه تسکین معجزه می کند.

چه زمانی برای آرتریت زانو به دنبال مراقبت های کایروپراکتیک باشیم؟

اگر درد زانو را تجربه می کنید که به نظر می رسد از بین نمی رود و حرکت شما را محدود می کند، مراجعه به متخصص کایروپراکتیک ممکن است کمک کننده باشد. متخصص کایروپراکتیک می‌ تواند علت اصلی علائم آرتروز شما را ارزیابی کند و برنامه‌ ای را ایجاد کند که به‌ طور خاص متناسب با نیازهای شما باشد.

آیا مراقبت از کایروپراکتیک برای آرتروز بی خطر است؟

قطعا! مراقبت های کایروپراکتیک برای افرادی که از آرتروز رنج می برند بی خطر است. طبق گفته انجمن کایروپراکتیک آمریکا  پزشکان کایروپراکتیک بیش از 150 تکنیک برای تنظیم دستی بافت‌ های نرم و مفاصل بدن بیمار استفاده می‌ کنند.