منوی دسته بندی

درمان میگرن با کایروپراکتیک

درمان میگرن با کایروپراکتیک

درمان میگرن با کایروپراکتیک یکی از جدیدترین روش های درمانی است که در کاهش درد میگرن در تمام کشورهای پیشرفته استفاده می شود.

 

همان گونه که میدانید سردرد ها به دلایل مختلفی مانند استرس، آلودگی اب و هوا ،تغذیه افراد، نحوه خوابیدن و ژنتیک ایجاد میشود. اما بیشتر سر دردها روزمره به دلیل استرس و نوع غذا بستگی دارد.

 

 در تمام سردرد ها مخصوصا میگرن دلیل اصلی که در آن ها تاثیر می گذارد این است که سیستم عصبی درست عمل نمی کند . برای این که بتوانیم سیستم عصبی به درستی کار کند روش های درمانی مختلفی وجود دارد که درمان میگرن با کایروپراکتیک یکی از این درمان  ها است.

 

کایروپراکتیک چگونه به کاهش درد میگرن کمک می کند ؟

اکثریت پزشکان معتقدند که سر دردها  از سیستم های عصبی گردن ایجاد شود ، یعنی سیستم عصبی گردن که به مغز ارتباط دارد  در قسمت  ستون فقرات گردن، تحت فشار باشد.

اگر این فشار برداشته شود، سیستم عصبی نیز رها می شود و اطلاع رسانی در بدن بهتر اتفاق می افتد و سردرد از بین برود با درمان میگرن با کایروپراکتیک این درد ها تا حد زیادی کاهش می یابد.

 

 

درد های میگرنی چیست؟

میگرن سردرد است که بیشتر وقت ها  با درگیری سیستم عصبی و گوارشی همراه می باشد . درد میگرن  به صورت درد ضربان دار یک طرفه سر ایجاد می شود  این درد ها  در ابتدا به صورت  خفیف  بروز می کند و کم کم  شروع به  شدید شدن  می کند.

دردهای میگرن باعث بی اشتهایی ، تهوع ، گاهی اوقات با استفراغ همراه هستند.

فعالیت جسمانی باعث افزایش درد می شود و علائم شروع  آن برای افراد  مختلف و از هر حمله به حمله ای دیگر متفاوت است . 

اشخاص  مبتلا به میگرن سر دردهای مکرری و شدیدی دارند در هنگام حمله میگرن  از شدت درد، عملکرد مغز تا حد زیادی کاهش پیدا کرده و افراد دنبال رفع درد هستند .

حتما بخوانید:   ورزش های درمان دیسک کمر و کایروپراکتیک

 هنگام  حمله های میگرنی  حساسیت افراد  به محیط اطراف  خود و شرایط محیطی مانند نور و صدا افزایش پیدا کرده و با کوچکترین صدا یا نور باعث شدت درد میشود.

افراد در هنگام حمله میگرنی برای استراحت به مکان تاریک می روند.
میگرن معمولا از سن جوانی  شروع می شود به ندرت بالای سن50 سال ایجاد ی شود ولی غیر ممکن نیست. در تمام  افراد معمولا  نتیجه معاینه فیزیکی و آزمایشات  طبیعی است.

 

چه عواملی باعث بروز میگرن می شود؟

دلیل سر دردهای میگرنی مشخص نیست ، اما متخصصان  معتقد هستن  مواد شیمیایی، رگ های عصبی  مغز عامل چنین سر دردی هستند.

 تحقیقات نشان می دهد  تأثیر ژنتیکی می تواند تا پنجاه درصد در ابتلا به میگرن مؤثر می‌ باشد. البته  ژنتیکی در میگرن‌ هایی که دارای اختلال و       ناهنجاری دارید و چشمها  هستند نسبت به میگرن‌ های که این اختلاط را ندارند قویتر می‌ باشد.

 

انعکاس نور

در برخی افراد ممکن است سردرد میگرنی  به دلایل مختلفی  از جمله انعکاس نور تشدید شود. این انعکاس نور می تواند به وسیله نور خورشید  یا تلویزیون و پرده سینما ایجاد شود. به همین دلیل استفاده از عینک های آفتابی در طول روز یا در برخی مواقع در شب نیز برای جلوگیری کردن از انعکاس نور ضروری است.

 

استرس و اضطراب

می توان گفت که استرس یکی از عوامل مهم در  بروز سردرد های  میگرنی است. در حالی که دوری از اضطراب به طور کلی امکان پذیر نیست، بهترین راه برای حفظ آرامش اجرای تکنیک های تمدد اعصاب است. به عنوان مثال شما می توانید با  فکر کردن به چیزهای خوب و مثبت و همین طور موسیقی های آرام بخش اضطراب و استرس خود را تا حدی کاهش دهید.

 

مواد غذایی و خواب

به طور کلی افرادی که دچار سر دردهای میگرنی هستند  باید رژیم غذایی و الگوی خواب مناسبی داشته باشند.

حتما بخوانید:   متخصص ستون فقرات در کرج

به عنوان مثال کاهش یا افزایش شدید قند خون، گرسنه ماندن و پر خوری کردن از عوامل اصلی بروز سردرد میگرنی هستند. همچنین نوشیدن هشت لیوان آب در روز و حداقل  هفت ساعت خواب راحت شبانه به کاهش سردرد های میگرنی  بسیار کمک می کند.

 

تغییرات هورمونی

سر دردهای  میگرنی در بسیاری از زنان معمولا چند روز پیش یا در برخی مواقع  طول سیکل عادت ماهانه شروع می شود که به دلیل کاهش  میزان برخی هورمون ها در بدن آنها می باشد. برخی از زنان ممکن است برای کاهش بروز این نوع سردرد از داروهای ضد التهاب یا کنترل هورمون استفاده  کنند.

 

درمان میگرن با کایروپراکتیک به کمک رها کردن عصب‌ ها

  • در کایروپراکتیک سیستم عصبی رها می‌ شود  تا بدن به‌ صورت درمانگر، خود را درمان کند.

بیشتر پزشکان کایروپراکتیک معتقد هستند  که اگر ستون فقرات در قسمت گردن تحت فشار باشد یا به اصطلاح، مهر گردن جا به جا شده باشد و به سیستم های عصبی گردن فشار وارد کند، که در این صورت سیستم عصبی باعث سردرد های میگرنی می شود.

پزشکان  کایروپراکتیک با درمان ستون فقرات و برداشتن فشار بر صورت تدریجی از روی سیستم عصبی باعث می شود  اطلاع‌ رسانی در بدن بهتر انجام شود، در نتیجه باعث درمان و یا بهبود درد میگرن می شود.

 

آیا کایروپراکتیک برای میگرن خوب است؟

بسته به میزان و شدت علائم شما، یک کایروپراکتیک ماهر ممکن است بتواند از تکنیک های مختلفی برای تسکین درد و کاهش تعداد میگرن های شما در هر ماه استفاده کند. کایروپراکتیک ها همچنین برای رفع سردرد های تنشی و سردرد های سرویکوژنیک مفید هستند که هر دو باعث درد می شوند و تمرکز را دشوار می کنند.

آیا انحراف ستون فقرات می تواند باعث میگرن شود؟

ناهماهنگی ستون فقرات، به ویژه در ستون فقرات گردنی، می تواند با تحریک برخی از اعصاب تامین کننده سر، گردن و صورت، باعث میگرن و انواع دیگر سردرد ها شود. کایروپراکتیک با انجام تنظیماتی برای کاهش التهاب به انحراف ستون فقرات کمک می کند.

حتما بخوانید:   متخصص کایروپراکتیک در کرج

 

آیا مراقبت های کایروپراکتیک انواع دیگر سردرد ها را درمان می کند؟

پزشکان کایروپراکتیک انواع مختلفی از سردرد ها را درمان می کنند، از جمله سردرد های تنشی، سردرد های خوشه ای و سردرد های سرویکوژنیک.

سردرد های تنشی و سردرد های خوشه ای به عنوان سردرد های اولیه یا سردرد هایی که علامت یک بیماری زمینه ای نیستند، طبقه بندی می شوند.

 در مقابل سردرد های سرویکوژنیک به عنوان سردرد های ثانویه طبقه بندی می شوند. آنها فقط به این دلیل رخ می دهند که مشکلی در جایی در ستون فقرات گردنی وجود دارد.

 

یک متخصص کایروپراکتیک ماهر دانش و تخصص لازم را برای تعیین علت سردرد و ارائه درمان مناسب کایروپراکتیک دارد، درد را کاهش می دهد و به شما امکان می دهد در سریع ترین زمان ممکن به فعالیت های عادی خود باز گردید.

 

آیا کایروپراکتیک می تواند میگرن را درمان کند؟

مراقبت های کایروپراکتیک همچنین برای درمان سردرد های تنشی و سردرد های سرویکوژنیک مفید است.

 سردرد های تنشی معمولاً یک یا دو بار در ماه اتفاق می‌ افتند و باعث درد مداوم در دو طرف سر می‌ شوند.

برخلاف میگرن، سردرد تنشی باعث تهوع، حساسیت به نور یا حساسیت به صداها یا بوهای خاص نمی شود.

سردرد های سرویکوژنیک از گردن منشا می گیرند، اما دردی که ایجاد می کنند به سر نیز می رسد.

یک متخصص کایروپراکتیک ماهر می تواند به تسکین علائم میگرن و انواع دیگر سردرد ها، معمولاً از طریق درمان های دستی مانند دستکاری ستون فقرات، ماساژ و سایر تکنیک ها کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *