درمان های انحراف ستون فقرات

درمان های انحراف ستون فقرات اکثرا غیر تهاجمی می باشد درمان ناهنجاری خفیف تا متوسط ​​ستون فقرات در بزرگسالان بر اساس شدت علائم تعیین می شود.

درمان معمولا با یک دوره آزمایشی مدیریت درد، فیزیوتراپی و کایروپراکتیک و گزینه های غیر جراحی شروع می شود. اگر درد ناشی از التهاب مفاصل باشد، درمان شامل درمان مفصل است. اگر انحنا شدید باشد، ممکن است جراحی پیچیده ستون فقرات توصیه شود.

البته این نکته را در نظر بگیرید  بدون وجود علائم جدی مانند اختلالات عصبی، مراقبت های محافظه کارانه مانند فیزیوتراپی و کایروپراکتیک برای 3 تا 6 ماه قبل از در نظر گرفتن جراحی مورد استفاده قرار می گیرد.

انحراف ستون فقرات

انحراف ستون فقرات  با انحنای S یا C شکل در ستون فقرات مشخص می شود. به طور کلی این مشکل در دوران کودکی دیده می شود، اما می تواند در بزرگسالی نیز ایجاد شود.

انحراف ستون فقرات در بزرگسالان می تواند به دلایل مختلفی از جمله ژنتیک، موقعیت ناهموار لگن، جراحی های ستون فقرات یا مشکلات مفاصل ، انحراف زانو یا پا، یا حتی آسیب دیدگی  رخ دهد

برخی از منحنی ها شدیدتر از بقیه هستند. در موارد متوسط ​​تا شدید، انحراف ستون فقرات ممکن است از طریق جراحی اصلاح شود. اگر به انحراف ستون فقرات  مشکوک هستید، باید با پزشک خود در مورد یک برنامه درمانی مناسب مشورت کنید.

انواع درمان های ستون فقرات

مراقبت از خود

استفاده از وضعیت صحیح و در یک راستا نگه داشتن ستون فقرات مهمترین کارهایی است که می توانید برای کمر خود انجام دهید.

حتما بخوانید:   درمان دیسک کمر در کرج

ممکن است لازم باشد عادات روزانه ایستادن، نشستن و خواب خود را اصلاح کنید. همچنین ممکن است لازم باشد روش های مناسب برای بلند کردن و خم شدن را بیاموزید

اگر سیگار می کشید یا اضافه وزن دارید، ممکن است بتوانید علائم خود را با ترک سیگار و یا دستیابی به وزن مناسب متناسب با بدن خود کاهش دهید.

درمان های مکمل

آب درمانی و ماساژ و ورزش هایی که عضلات شکم و کمر شما را تقویت می کند، مانند پیلاتس، یوگا، شنا و کشش، که همچنین می تواند به تسکین کمردرد کمک کند.

تراکم استخوان

اسکن تراکم استخوان می تواند استحکام استخوان های شما را مشخص کند. اگر پوکی استخوان تشخیص داده شود، خطر شکستگی ستون فقرات شما افزایش می یابد زیرا استخوان های شما ضعیف شده و شکننده تر شده اند. پزشک شما ممکن است دارویی تجویز کند که از دست دادن استخوان را کند می کند.

فیزیوتراپی

ورزش و تمرینات تقویتی عناصر کلیدی درمان شما هستند و باید بخشی از تناسب اندام مادام العمر شما باشند. فیزیوتراپیست ها می توانند تکنیک های صحیح بلند کردن و راه رفتن را به شما آموزش دهند.

و برای تقویت عضلات پشت، پا و شکم به شما کمک کنند. معمولا  به شما تمریناتی مربوط به  کشش و افزایش انعطاف پذیری ستون فقرات و پاها پیشنهاد می دهند.

قبل از شروع هر برنامه ورزشی جدید با پزشک خود مشورت کنید و حتماً به فیزیوتراپیست متخصص در توانبخشی ستون فقرات مراجعه کنید.

داروهای بدون نسخه و نسخه می توانند به شما در مقابله با کمردرد کمک کنند.

حتما بخوانید:   آرتروز کمر و ستون فقرات

مراقبت‌ های کایروپراکتیک

کایروپراکتیک‌ ها به ناحیه‌ ای فشار وارد می‌ کنند تا استخوان‌ ها را تراز کنند و مفاصل را به حرکت طبیعی‌ تر باز گردانند. بیماران مبتلا به ناهنجاری ستون فقرات ممکن است از ماساژ بافت برای اسپاسم عضلانی، کشش برای عصب فشرده شده یا سونوگرافی برای عضلات سفت بهره مند شوند. سوزن خشک یا طب سوزنی نیز ممکن است مفید باشد

جراحی

گزینه های جراحی بسته به شدت علائم، تعداد سطوح تحت تأثیر و نوع تغییر شکل متفاوت است.

آیا کایروپراکتیک می تواند انحراف ستون فقرات من را درمان کند؟

• تنها روش شناخته شده برای صاف کردن انحراف ستون فقرات جراحی است که معمولاً برای بیمارانی با انحنای 50 درجه یا بیشتر استفاده می شود.

• تمام روش های دیگر درمان انحراف ستون فقرات – از جمله کایروپراکتیک – برای جلوگیری از بدتر شدن انحنا ویا مدیریت علائم شما برای بهبود کیفیت زندگی طراحی شده اند.

• مراقبت از کایروپراکتیک ماهیت جامعی دارد، به این معنی که به نحوه عملکرد کل بدن به عنوان یک کل نگاه می کند. هدف آن این است که به بدن اجازه دهد تا با بازگرداندن هم ترازی مناسب به ستون فقرات و سایر مفاصل، خود را ترمیم کند.

• یک کایروپراکتیک برای انحراف ستون فقرات می‌ تواند یک طرح درمان غیر تهاجمی و بدون دارو برای انحراف ستون فقرات ایجاد کند که علائم متعددی را برطرف می‌ کند.

• در حالی که پزشکان کایروپراکتیک نمی توانند ستون فقرات شما را به طور کامل صاف کنند، مطالعات نشان داده است که بهبود قابل توجهی در انحنای ستون فقرات، درد و رتبه ناتوانی در بین مبتلایان به انحراف ستون فقرات وجود دارد.
حتما بخوانید:   کایروپراکتیک کمر

• از طریق ترکیبی از تنظیمات ستون فقرات و انحراف خم شدن برای “کشش” نواحی نازک شده در دیسک های شما، یک کایروپراکتیک می تواند انعطاف پذیری و دامنه حرکتی را بهبود بخشد و در عین حال بسیاری از درد را کاهش دهد. و زمانی که بتوانید آزادانه تر و راحت تر حرکت کنید، انجام تمرینات توصیه شده توسط پزشک  برای تقویت عضلات پشتیبان ستون فقرات آسان تر می شود.