درمان سریع دیسک گردن

درمان دیسک سریع گردن

درمان سریع دیسک گردن برای دیسک های خفیف معمولا با چندین روش امکان پذیر است .بیماری دیسک گردن ممکن است شایع ترین علت گردن درد باشد.

این درد به دلیل یک ناهنجاری در یک یا چند دیسک، بالشتک ها یی که بین استخوان های گردن (مهره ها) قرار دارند، ایجاد می شود.

هنگامی که دیسک آسیب می بیند، معمولاً به دلیل ساییدگی یا پارگی یا فتق دیسک، می تواند منجر به گردن درد ناشی از التهاب یا اسپاسم عضلانی شود. در موارد شدید، درد و بی حسی می تواند در بازوها به دلیل تحریک عصبی یا آسیب ناشی از فشار دادن عصب ایجاد شود.

علائم بیرون زدگی دیسک گردن چیست؟

علائم بیرون زدگی دیسک به سطح، محل و سمت بیرون زدگی دیسک و ساختار هایی که ممکن است توسط دیسک تحت تاثیر قرار گیرد بستگی دارد

شایع ترین علامت “عصب فشرده” است که رادیکولوپاتی گردنی نیز نامیده می شود.

فشردگی عصب گردن  ممکن است با گردن درد همراه باشد، اما در بسیاری از موارد، اصلا گردن درد وجود ندارد

اگر بیرون زدگی دیسک بیشتر به یک طرف ستون فقرات باشد، معمولاً یک ریشه عصبی را فشرده می کند و نتیجه ممکن است رادیکولوپاتی گردنی باشد. اگر دیسک مرکزی تر باشد، ممکن است طناب نخاعی را فشرده کند و باعث مشکلات عصبی جدی تری مانند میلوپاتی گردنی شود

علل فتق یا پارگی دیسک گردن

• معمولاً تشخیص علت دقیق پارگی  دیسک گردن آسان نیست. اغلب اوقات، شروع آهسته و بدون علت مشخص است. در اینجا به برخی از علل پارگی دیسک گردن اشاره شده است :

سن:

دیسک ها یی که تحت فرآیند ساییدگی و پارگی طبیعی پیری قرار گرفته اند، بسیار بیشتر در معرض فتق هستند. هنگامی که یک بیمار جوان است، دیسک های او دارای مقدار زیادی آب است.

حتما بخوانید:   درمان گردن درد

با گذشت زمان، مقدار آب موجود در دیسک ها کاهش می یابد. این باعث می شود دیسک های آسیب دیده انعطاف پذیری کمتری داشته باشند، به این معنی که احتمال آسیب دیدگی ناخواسته بسیار بیشتر است.

ژنتیک:

ژنتیک یکی از عواملی است که در پارگی دیسک گردن موثر است بنابراین می توان گفت که فتق دیسک گردن متاسفانه از این قاعده مستثنی نیست

حرکت:

در برخی موارد، حرکات ناگهانی یا شدید می تواند منجر به فتق دیسک گردن شود. اگر جسم سنگینی را بلند کنید یا با سرعتی بیشتر از توانایی ستون فقرات خود بپیچید، ممکن است به دیسک آسیب بزنید

ضربه و آسیب دیدگی :

در موارد نادر، آسیب ناشی از حوادثی مانند زمین خوردن یا تصادفات رانندگی ممکن است منجر به فتق دیسک شود.

روشهای درمان سریع دیسک گردن چیست

در بیشتر مواقع، روش‌ های  محافظه‌ کارانه یا غیر جراحی  تنها چیزی است که بیمار برای رفع فتق دیسک گردن به آن نیاز دارد. اگر درد با روش های محافظه کارانه بهتر و قابل کنترل تر شود، احتمالاً نیازی به جراحی بیمار نخواهد بود

روش‌ های زیر برای درمان سریع  دیسک گردن موثر هستند:

مصرف مسکن و داروها

مصرف برخی مسکن ها به کاهش درد فتق دیسک گردن کمک می‌ کنند. پزشک شما همچنین ممکن است استروئیدها را برای تسکین درد شدیدتر تجویز کند. این داروها علاوه بر تسکین درد، التهاب را کاهش می دهند.

فیزیوتراپی

برخی تمرینات درمانی و دستگاههای فیزیوتراپی برای کسانی که درد بازو ناشی از فتق دیسک گردن دارند بسیار موثر است همچنین می‌توانید از کاربرد گرما/یخ همراه با این درمان برای تسکین بیشتر علائم استفاده کنید

حتما بخوانید:   درمان دیسک گردن

دستکاری کایروپراکتیک

یک پزشک کایروپراکتیک ممکن است از تکنیک دستکاری با سرعت پایین به نام تحرک استفاده کند. این تکنیک می تواند اختلال عملکرد مفصل ناشی از فتق دیسک گردن را کاهش دهد.

اصلاح فعالیت

برخی فعالیت‌ ها درد فتق دیسک شما را بدتر می‌ کنند. این فعالیت ها شامل مواردی مانند بلند کردن اجسام سنگین، قایق سواری، دویدن و غیره است. با اجتناب از این فعالیت ها، درد شما بسیار قابل کنترل خواهد بود

درمان سریع دیسک گردن با کایروپراکتیک چیست؟

درمان کایروپراکتیک یک گزینه غیر جراحی برای فتق دیسک است. این روش درمانی یکی از گزینه های مناسب برای درمان است  زیرا غیر تهاجمی است و شامل دارو یا تزریق نمی شود

دستکاری ستون فقرات گردنی یا ناحیه گردن یک تکنیک رایج است که توسط پزشکان کایروپراکتیک برای بسیاری از بیمارانی که از درد گردن، قسمت فوقانی کمر و شانه/بازو و همچنین سردرد شکایت دارند، استفاده می‌ شود.

مشابه درمان بسیاری از بیماری‌ هایی که بر کمر تأثیر می‌ گذارند، درمان کایروپراکتیک به عنوان اولین خط درمان برای طیف وسیعی از شرایط ستون فقرات گردن نیز موثر است.

هدف از درمان کایروپراکتیک برای کنترل درد ستون فقرات گردنی شامل ترکیبی از کاهش درد، بهبود حرکت و بازگرداندن عملکرد ناحیه سر و گردن است

حرکت آسان برای کاهش گردن درد دیسک گردن

• در اینجا به چندین حرکت درمانی که به کاهش درد دیسک گردن کمک می کند اشاره شده است

اکستنشن گردن

اکستنشن گردن روشی است که به صورت دراز کشیدن انجام می شود. برای شروع، روی یک سطح صاف مانند میز یا تخت دراز بکشید و پایه گردن را در امتداد لبه میز قرار دهید.

حتما بخوانید:   کایروپراکتیک دیسک گردن

به آرامی سر خود را به پایین میز یا تخت بیاورید تا سر آویزان شود و به مدت یک دقیقه در این حالت بمانید

یک دقیقه دیگر به حالت اولیه برگردید و این روند را 5-15 بار تکرار کنید. البته در صورتی که این روش درد را بدتر کرد یا موجب درد بازو شد، حرکت را متوقف کنید و دیگر انجام ندهید.

حرکات چانه

کشیدن چانه یکی دیگر از تمریناتی است که می توان در حالت دراز کشیدن انجام داد. با دراز کشیدن بر روی میز یا تخت می تونید این حرکت را انجام دهید. بازوها را در کناره ها نگه دارید. به آرامی چانه خود را به سمت قفسه سینه  جمع کنید. این وضعیت را برای 5-10 ثانیه نگه دارید و سپس استراحت کنید. 15-20 بار حرکت چانه را تکرار کنید

کشش گردن

برای افرادی که از تمرینات دراز کشیدن لذت نمی برند، کشش گردن را می توان روی صندلی انجام داد. با کشش گردن، با نشستن با وضعیت مناسب شروع کنید و چانه را به سمت قفسه سینه و سپس به پشت صندلی عقب ببرید. سپس گوش چپ را 5 تا 10 بار به سمت چپ حرکت دهید و 2 تا 3 بار در روز ورزش کنید