کایروپراکتیک کرج

کایروپراکتیک کرج یک عمل پزشکی مکمل است که مشکلات سیستم اسکلتی عضلانی را درمان می کند. تمرکز اصلی آن مراقبت از ستون فقرات است

سیستم اسکلتی عضلانی از ماهیچه ها، استخوان ها، مفاصل، غضروف ها و تاندون های فرد تشکیل شده است. از بدن فرد حمایت می کند، به او اجازه حرکت می دهد و از اندام هایش محافظت می کند

به طور سنتی، کایروپراکتیک بر این باور استوار بود که مشکلات سیستم اسکلتی عضلانی باعث بیماری از طریق سیستم عصبی مرکزی می شود. این باور دیگر به طور رسمی بخشی از عمل نیست

کایروپراکتیک چیست

• کلمه کایروپراکتیک از دو واژه یونانی  چیر (دست) و پراکسیس (تمرین) گرفته شده است. همانطور که از نام آن پیداست، یک درمان عملی است.

دستکاری کایروپراکتیک اعمال فشار بر ستون فقرات یا سایر قسمت های بدن شخص توسط یک پزشک متخصص کایروپراکتیک یا کایروپراکتیک است. این فشار به یک کایروپراکتیک اجازه می دهد تا تراز را تنظیم و اصلاح کند

هدف دستکاری کایروپراکتیک کاهش درد و بهبود عملکرد مکانیکی یا نحوه حرکت فرد است.

موارد استفاده از کایروپراکتیک

روش درمانی کایروپراکتیک عمدتاً می تواند به درد عضلات و مفاصل کمک کند، مانند:

کمر درد

گردن درد

درد شانه

درد آرنج

درد ناشی از آرتروز

شواهد کمی وجود دارد که می تواند به شرایط جدی تر یا مشکلاتی که بر عضلات یا مفاصل تأثیر نمی گذارد، مانند آسم، آلرژی و مشکلات سلامت روان کمک کند.

روش  کار کایروپراکتیک کرج

پیدا کردن مشکل

اولین قرار ملاقات شما با متخصص کایروپراکتیک معمولا بین 30 دقیقه تا یک ساعت طول می کشد و قرار های بعدی حدود 10 تا 30 دقیقه طول می کشد. پزشک کایروپراکتیک شما در مورد کمردرد و به طور کلی سلامتی شما با شما صحبت خواهد کرد. اگر برای آنها راضی هستید، آنها شما را معاینه فیزیکی می کنند که ممکن است شامل بررسی وضعیت بدن و دامنه حرکت مفاصل شما باشد.

حتما بخوانید:   بهترین کایروپراکتیک در کرج

رضایت آگاهانه

• متخصص کایروپراکتیک شما یافته های خود را با شما در میان خواهد گذاشت و اینکه آیا فکر می کند کایروپراکتیک به شما کمک می کند یا خیر.

اگر پزشک  شما فکر می‌ کند که به درمان دیگری برای کمردرد نیاز دارید، به شما پیشنهاد می‌ کند که به پزشک عمومی یا متخصص سلامت دیگری مراجعه کنید.

آنها برنامه ای از درمان هایی که فکر می کنند به آن نیاز دارید، از جمله چند جلسه و هزینه آن را تنظیم می کنند. برنامه ممکن است این باشد که در ابتدا یک (یا چند) درمان در هفته برای چند هفته انجام دهید.

اگر مشکلات پیچیده ای دارید یا به دلیل شغل تان به کمردرد ادامه می دهید، پزشک کایروپراکتیک شما ممکن است یک برنامه درمانی طولانی مدت را توصیه کند.

دکتر شما همچنین باید هر گونه عوارض جانبی و خطرات احتمالی درمان را با شما در میان بگذارد. اگر در مورد چیزی مطمئن نیستید، از پرسیدن نترسید.

این مهم است که شما به طور کامل آنچه را که متخصص کایروپراکتیک شما پیشنهاد می کند درک کنید زیرا آنها قبل از ادامه درمان از شما رضایت شما را می خواهند.

درمان کایروپراکتیک کرج

تکنیک اصلی که کایروپراکتیک ها استفاده می کنند، دستکاری نام دارد. این بدان معنی است که پزشک کایروپراکتیک شما از دستان خود برای انجام حرکات یا فشارهای دقیق و کنترل شده به ستون فقرات شما استفاده می کند که به آنها تنظیمات گفته می شود. ممکن است در طول درمان صداهای ترکیدن بشنوید، اما این طبیعی است.

حتما بخوانید:   متخصص کایروپراکتیک در کرج

گاهی ممکن است پزشکان  از تکنیک های دیگری مانند ماساژ، کشش و تحرک استفاده می کنند، جایی که به تدریج مفاصل شما را حرکت می دهند. برخی از متخصصان کایروپراکتیک نیز ممکن است درمان با طب سوزنی را ارائه دهند.

بعد از چند جلسه پزشک کایروپراکتیک شما در مورد کارهایی که می توانید خودتان برای مدیریت شرایط خود انجام دهید، توصیه هایی به شما می دهد. این ممکن است شامل توصیه هایی در مورد وضعیت بدنی و ورزش شما باشد.

مراقبت های بعد از کایروپراکتیک

برای مدت کوتاهی ممکن است پس از درمان کمی درد یا ناراحتی داشته باشید. این نباید برای مدت طولانی ادامه داشته باشد و معمولاً جای نگرانی نیست. اگر هر گونه نگرانی دارید، از پزشک کایروپراکتیک خود برای راهنمایی بخواهید.

اگر علائم شما پس از چند جلسه درمان بهبود نیافت، دکتر ممکن است شما را مجددا ارزیابی کند. آنها ممکن است در مورد سایر گزینه های مراقبتی برای شما صحبت کنند یا به شما پیشنهاد کنند که به یک متخصص مراقبت های بهداشتی دیگر مراجعه کنید.

درمان‌ های دستی، مانند درمان‌ هایی که توسط متخصص کایروپراکتیک ارائه می‌ شود، معمولاً تنها بخشی از درمان شما برای کمردرد است.

همچنین مهم است که از توصیه‌ هایی که پزشک کایروپراکتیک یا سایر متخصصان مراقبت‌ های بهداشتی ممکن است در مورد مراقبت از کمر و کارهایی که

می‌ توانید برای فعال ماندن انجام دهید به شما بدهد، پیروی کنید. این به شما کمک می کند تا سریعتر بهتر شوید.

عوارض جانبی کایروپراکتیک

ممکن است از دستکاری (تکنیک اصلی مورد استفاده در کایروپراکتیک) عوارض جانبی داشته باشید. اینها معمولاً جدی نیستند و فقط برای مدت کوتاهی دوام می آورند. به عنوان مثال، ممکن است در ناحیه ای که درمان را دریافت کرده اید، درد، سفتی یا ناراحتی احساس کنید.

حتما بخوانید:   فرق کایروپراکتیک با فیزیوتراپی

عوارض یا خطرات درمان کایروپراکتیک، مانند دستکاری ستون فقرات، بسیار نادر است. پزشک کایروپراکتیک شما باید قبل از انجام هر گونه درمانی در مورد خطرات احتمالی با شما صحبت کند.

انتخاب دکتر کایروپراکتیک کرج

• کایروپراکتیک حرفه ای با طیف گسترده ای از فلسفه ها و تکنیک های عمل است، که انتخاب یک کایروپراکتیک که برای یک فرد سازگارتر است را چالش برانگیز می کند. از آنجایی که درمان کایروپراکتیک شامل روش‌های عملی است، باید هم ترجیح سبک درمان و هم ارتباط با کایروپراکتیک را در نظر گرفت.