درمان زانو درد با کایروپراکتیک

درمان زانو درد با کایروپراکتیک یکی از روشهای درمانی برای کاهش درد زانو هست. زانو یک مفصل پیچیده است که برای عملکرد  تاحد زیادی به عضلات و رباط ها متکی است. زانو از مفاصل زیر تشکیل شده است:

-مفصل درشت نی- ران ( بین ران و ساق پا)

-مفصل کشکک- ران(بین کشکک زانو و ران پا)

-عضلات و رباط ها که باعث عملکرد درست زانو می شود.

-مینیسک دو عدد غضروف حلقه می باشد

زانو درد یکی از مشکلات رایج جامع می باشد که روز به روز مراجعه افراد بابت درد زانو در کلینیک ها افزایش پیدا می کند. درمان زانو درد  با کایروپراکتیک بی خطر ترین و اثر بخش ترین درمان می باشد.

چه زمانی از کایروپراکتیک درد درمان زانو درد استفاده کنیم

– اگر در فعالیت های روزانه یا ورزشی  درد زانو باعث محدودیت شده

– داروهای مسکن و ضد التهاب بهبودی در درمان شما ندارد.

-در صورتی که  به آرتروز زانو  دچار شدید و درمان تاثیری زیادی برای کاهش درد ندارد

انواع زانو درد

درد و تورم زانو به دلایل مختلفی روی می‌ دهد.

عود کردن آسیب‌ های قدیمی

اگر زانویتان در گذشته آسیب‌ دیده است، احتمال دارد این آسیب دیدگی مشکلات مستمری را به دنبال داشته باشد.

آرتروز زانو

این بیماری در میان سالمندان بالای ۶۰ سال شیوع بالایی دارد، اگر چه در سنین پایین‌ تر نیز مشاهده می‌ شود.

ازگود اشلاتر

استفاده بیش از حد و نامناسب و تحریک تاندون زانو به بروز درد می‌ انجامد. ازگود اشلاتر غالباً برآمدگی دردناکی را زیر زانو یعنی در محل اتصال تاندون به کاسه زانو ایجاد می‌ کند. این بیماری در میان نوجوانان (۱۳ یا ۱۴ ساله) شیوع بالایی دارد.

التهاب تاندون (تاندونیت)

تاندون زانو غالباً در اثر استفاده بیش از حد ورم می‌ کند. آسیب‌ دیدگی تاندون به ویژه عارضه موسوم به زانوی دوندگان در بین ورزشکاران شیوع بالایی دارد.

التهاب بورس (بورسیت)

بورس کیسه مملو از مایعی است که از مفصل زانو محافظت می‌ کند. داخل هر مفصل زانو چند بورس وجود دارد. خم شدن مکرر زانو، زمین خوردن یا استفاده بیش از حد زانو بورس را تحریک می‌ کند و باعث درد و تورم و آب آوردن زانو می‌ شود.

حتما بخوانید:   ورزش های درمان دیسک کمر و کایروپراکتیک

دیگر عارضه‌های همراه با درد زانو عبارت است از:

تق تق زانو

پارگی منیسک زانو

پارگی رباط صلیبی

بی ثباتی زانو

پای ضربدری

پای پرانتزی

روماتیسم زانو

ورم پشت زانو

قفل شدن زانو

خشکی زانو

نرمی غضروف کشکک

آسیب تاندون زانو

درد پشت زانو

کجی و انحراف کشکک

درمان زانو درد به کمک کایروپراکتیک چگونه انجام می شود؟

در اینجا ما روند انجام روش کایروپراکتیک برای تسکین زانو درد را توضیح می‌ دهیم تا شما هم ایده‌ ای از نحوه انجام این کار داشته باشید. البته ما معمولاً برنامه درمانی کایروپراکتیک زانو را مطابق با وضعیت هر بیمار و شرایط خاص او تنظیم می‌ کنیم. بنابراین آن روش درمانی که برای یک بیمار مناسب‌ ترین روش است، الزاماً نمی‌ تواند برای فرد دیگر هم مناسب باشد.

مرحله اول : کاهش التهاب مفصل و تسکین درد

اجتناب از حرکات تنش‌ زا و تشدید کننده مشکل زانو، استفاده از ساپورت و ابزارهای حمایتی، استفاده از زانو بند ورزشی

گذاشتن یخ به منظور کاهش التهاب، رفع گرفتگی عضلات و تسکین درد

بهبودی بافت‌ های نرم: با استفاده از روش‌ های لیزر، اولتراسوند و روش‌ های عمل بسته

مرحله دوم : اصلاح عملکرد مفصل

• بکارگیری روش‌ های مخصوص کایروپراکتیک و حرکات دستی در قسمت‌ هایی از زانو که دچار محدودیت حرکتی شده و مفاصل اطراف آن،   افزایش توانایی حرکتی، اصلاح عملکرد و کاهش درد زانو ماساژ عمیق بافت‌ های نرم، روش‌ های فشار نقطه‌ ای با حرکات انگشت

• روش‌ های کایروپراکتیک برای زانو درد در مرحله دوم شامل موارد زیر می‌ باشند:

تنظیم کایروپراکتیک

زانو و مفاصل ستون فقرات شما و بافت‌ های اطراف آن‌ ها به ‌آرامی، با ملایمت و تحت کنترل کامل در محل خود تنظیم می‌ شوند تا تحرک و عملکرد بهتری داشته باشند.

رهاسازی میوفاشیال

زانو درد ممکن است در اثر عضلات سفت شده در پاها، محدوده‌ ی لگن و پایین کمر ایجاد شده باشد. رهاسازی میوفاشیال با کار کردن بر روی عضلات و بافت‌ های بین آن‌ ها باعث شل شدن این بافت‌ ها و عملکرد مناسب آن‌ ها می‌ شود. همانند ماساژ، رهاسازی میوفاشیال یک روش دقیق‌ تر و عمیق‌ تر برای رهایی از درد و بازگرداندن تحرک به بافت‌ ها می‌ باشد.

حتما بخوانید:   درمان انحراف ستون فقرات با کایروپراکتیک

تکنیک رهاسازی فعال

این یک روش درمانی بسیار دقیق و هدفمند بوده که بر روی مناطق خاصی از عضلات و دیگر بافت‌ های نرم انجام شده و باعث رهاسازی بافت اسکار و بهبود عملکرد عضلانی می‌ شود. این روش برای بازیابی تحرک مینیسک که یکی دیگر از علل ایجاد زانو درد است نیز موثر می‌ باشد.

مرحله سوم : برنامه ورزشی و توانبخشی

در زمان مناسب، ما ورزش‌ هایی را برای بهبود قدرت، استحکام و پایداری مفصل زانو برای شما تجویز می‌ کنیم. همچنین ما اقداماتی در راستای اصلاح تعادل شما و وضعیت حس عمقی اجزای مفصل زانو (پروپریوسپشن یا proprioception) انجام می‌ دهیم. این کار به شما کمک می‌ کند تا بتوانید به وضعیت طبیعی باز گردید و از بروز آسیب‌ دیدگی‌ های جدید نیز جلوگیری می‌ کند.

سایر عوارض و آسیب دیدگی برای درمان زانو درد با کایروپراکتیک  می شود استفاده کرد

• آرتروز زانو

• تحلیل رفتن غضروف

• مشکل در رباط ها زانو

• پارگی مینیسک ها

• بیماری ازگود اشلاتر

• کشیدگی تاندون ها

آیا کایروپراکتیک می تواند درد زانو را درمان کند؟

یک کایروپراکتیک ممکن است بتواند برخی از دردهای زانو را درمان کند و مشکلات اساسی را برطرف کند . با این حال، این روش ممکن است برای همه مناسب نباشد. اگر روش درمانی طبیعی را ترجیح می دهید و اگر زانو درد شما ناشی از آسیب یا شرایطی نیست که نیاز به مداخله جراحی دارد، درمان کایروپراکتیک ایده آل است

چه زمانی باید برای زانو درد به متخصص کایروپراکتیک مراجعه کنم؟

اگر احساس می‌ کنید که درد توانایی شما را برای انجام فعالیت‌ های روزمره زندگی محدود کرده است ، باید به متخصص کایروپراکتیک مراجعه کنید

متخصص کایروپراکتیک می توانند انواع مشکلات مفصل زانو را برطرف کنند تا به شما در خلاص شدن از شر درد ناتوان کننده کمک کنند.

مزایای مراجعه به متخصص کایروپراکتیک

مراجعه به متخصص کایروپراکتیک برای درمان زانو درد فواید زیادی دارد، از جمله

راه حل موثر برای درد

بیمارانی که درد را تجربه می کنند اغلب برای تسکین به داروها روی می آورند. به جای استفاده از داروهای ضد درد، ممکن است بهتر باشد که یک قرار ملاقات با متخصص کایروپراکتیک تعیین کنید.

حتما بخوانید:   دردهای کمر

مطالعات نشان داده اند که درمان کایروپراکتیک می تواند برای مدیریت درد موثرتر از داروها باشد. می تواند شرایطی را که ممکن است به درد زانو کمک کند را تسکین و درمان کند.

منشاء درد را درمان کنید

اکثر داروهای ضد درد فقط علائم را برطرف می کنند و علت این بیماری را درمان نمی کنند. برعکس، مراقبت های کایروپراکتیک می تواند برای رفع منشاء درد موثر باشد.

البته این بدان معنا نیست که درمان کایروپراکتیک یک راه حل جهانی برای انواع زانو درد است. با این حال، متخصصان کایروپراکتیک سعی می کنند تا جایی که در تخصص آنها است  علت درد موجود در سیستم عصبی بدن را برطرف کنند

نکته این است که سیستم عصبی مرکزی تقریباً تمام عملکردهای بدن را کنترل می کند، از جمله واکنش های انعکاسی و تنفس تا کوچکترین حرکات. اعصاب به ستون فقرات مرتبط هستند و در تمام قسمت های بدن یافت می شوند، به این معنی که سلامت ستون فقرات برای سلامت عمومی حیاتی است.

درمان کم خطر

مراقبت های کایروپراکتیک نیز عوارض جانبی خود را دارد، اما می توان گفت که این عوارض  حداقل هستند و معمولاً شامل درد در اطراف نقطه تنظیم، خستگی بعد از آن است.

این عوارض جانبی در مقایسه با اثر تنظیم مجدد ستون فقرات و سیستم عصبی برای سبک زندگی سالم‌تر موقتی و ناچیز هستند. بیماران می توانند از ایمنی مراقبت های کایروپراکتیک اطمینان داشته باشند.

در مقایسه با عوارض جانبی که اغلب با سایر درمان های زانو درد مانند داروها همراه است، مراقبت های کایروپراکتیک غیرتهاجمی با خطرات کم است.

از اختلال عملکرد مفاصل جلوگیری کنید

مفاصل زانو نقش مهمی در تحرک دارند. اگر مشکلاتی در زانو وجود داشته باشد، ممکن است برای راه رفتن، ایستادن یا حتی بلند شدن از رختخواب دچار مشکل شوید.

مراجعه به کایروپراکتیک برای درمان زانو درد می تواند به کاهش اختلال عملکرد مفاصل کمک کند. درد مفاصل اغلب به ستون فقرات باز می گردد، جایی که پزشکان کایروپراکتیک اغلب درمان های خود را انجام می دهند.