منوی دسته بندی

درمان انحراف ستون فقرات با کایروپراکتیک

Treatment of spinal deviation with chiropractic

درمان انحراف ستون فقرات با کایروپراکتیک بهترین روش درمانی  است. هرچه تشخیص در سن کمتر انجام شود کنترل و درمان آن با روش هاى کایروپراکتیک  موفقیت آمیز خواهد بود.

درمان با روش کایروپراکتیک مى تواند کمک موثرى در تنظیم انحراف ستون فقرات خصوصا در آن دسته از بیمارانى که قوز پشت نیز دارند باشد.

انحراف ستون فقرات

اسکولیوزیا انحراف ستون فقرات، این اختلال  به دلایل مختلفی  از جمله فتق دیسک،  آسیب های فیزیکی، مادرزادی، پوکی استخوان  ایجاد می­گردد. انحراف ستون فقرات  اغلب در بزرگ­سالان مشاهده می­شود. اما  گاهی اوقات  در سنین پایین هم انحراف ستون فقرات مشاهده می شود. ستون فقرات به صورت عادی یک انحنای S شکل دارد.  

دلایل  متعددی می­تواند ستون فقرات را از  شکل طبیعی خارج کند. می­دانید که ستون فقرات از گردن شروع  شده، همچنان در کمر و قفسه سینه امتداد دارد و انتهای آن به لگن ختم می­شود.

 انحراف ستون فقرات  ممکن است در هر یک از بخش ها اتفاق بیافتد و عارضه ه­ای محدود به کمر نیست. البته انحراف  ستون فقرات در کمر بیشتر  از قسمت ها دیگر در معرض خطر می ­باشد . البته در صورت تشخیص سریع می توان گفت درمان انحراف ستون با کایروپراکتیک بهترین گزینه می باشد

علت  ایجاد انحراف ستون فقرات

علت های مختلفی می تواند باعث انحراف ستون فقرات شود، اما اصلی ترین دلیل که باعث انحراف ستون فقرات می شود تحلیل رفتن تدریجی مهره ها در ستون فقرات می باشد. گاهی اوقات  تشخیص دلیل انحراف ستون فقرات در افراد ، به­ خصوص بزرگسالان سخت می­باشد و دلایلی که در ادامه خواهیم گفت ، تنها دلایل احتمالی این عارضه هستند:

اختلالات اسکلتی و عضلانی

وجود اختلال در مهره ­های ستون فقرات یا عضلات اطراف آن می­تواند باعث  انحراف ستون فقرات بشود. معمولا این مشکلات اغلب بر اثر قرارگرفتن طولانی مدت بدن در حالت  غیراستاندارد، انجام فعالیت های سنگین و خارج از توان بدن و ضربه ­های فیزیکی ایجاد می­شوند. انحراف ستون فقرات در اثر اختلالات اسکلتی و عضلانی معمولاً چندان شدید نیست و می توانید درمان ستون فقرات با کایروپراکتیک نتیجه مطلوب بگیرید.

حتما بخوانید:   درمان آرتروز زانو با کایروپراکتیک

اختلالات سیستم عصبی

وجود یک­سری از مشکلات  در بدن باعث می­ شود که رشته­ های عصبی فشار خیلی زیادی  را تحمل کنند و عضلات نیز دچار گرفتگی، کشیدگی و تحلیل شوند.  که به مرور زمان  باعث انحراف ستون فقرات می­گردد اشاره کرد.

سابقه خانوادگی

پزشکان اعتقاد دارند که ژنتیک نیز در اختلال انحراف ستون فقرات نقش دارد. البته این  اعتقادات پزشکان به اثبات نرسیده است.

انحراف ستون فقرات مادرزادی

احتمال دارد  در دوران جنینی، شکل گیری ستون فقرات به صورت غیرطبیعی  اتفاق بیفتد و نوزاد با ستون فقرات کج متولد شود. البته این مورد نادر است.

اختلاف طول پاها

در بعضی  از افراد که  یک پا بلندتر از پای دیگر است. ممکن هست اختلاف پاها  به مرور زمان منجر به انحراف ستون فقرات بشود. اگر شما دچار اختلاف طول پاها هستید، بهتر است  برای جلوگیری  از انحراف ستون فقرات می­توانید با مراجعه به پزشک کایروپراکتیک با برنامه مشخص که در درمان انحراف ستون فقرات با کایروپراکتیک هست برنامه تمرینی دریافت کنید و از کفش‌ های مناسب استفاده نمایید.

حالت بدن در حالت غیر استاندارد

قرارگیری بدن در وضعیت نادرست برای مدت طولانی باعث انحراف در ستون فقرات می شود . باید  همیشه در حالت های ایستادن، نشستن، راه رفتن، خوابیدن و ورزش کردن کمر تان صاف باشد و سر در راستای گردن قرار بگیرد. با رعایت این موارد می توانید از اختلالات در ستون فقرات از جمله انحراف دور بمانید.

جا به جا اجسام به شیوه نادرست

جا به جای وسایل  مخصوصا  اجسام سنگین به صورت اشتباه می­تواند حالت طبیعی  بدن شما را تغییر دهد. بعضی  از اشتباهاتی که در هنگام بلند کردن و حمل اشیاء انجام می­دهیم، عبارت ­اند از:

      •  برای برداشتن وسایل  از روی زمین خم می شویم

      • جا به جای اشیا ء سنگین به­ صورتی  که وسایل  موردنظر در مقابل شکم قرار می دهیم.

      • برای جا به جای اجسام سنگین از کسی کمک نمی گیریم

      • برداشتن کیف با یک دست یا انداختن بر روی یک شانه بهتر است از کوله پشتی استفاده کرده(استفاده از هر دو بند ) یا اینکه هرچند دقیقه یکبار  کیف را جا به جا کنید
    حتما بخوانید:   دردهای کمر

    نداشتن رژیم غذایی مناسب

    داشتن یک رژیم غذایی مناسب از کودکی تاثیرگذار می باشد.  در صورت نداشتن یک رژیم غذایی مناسب که منجر شود سوء تغذیه بگیرید که باعث می شود استخوان‌ های شما فرم درستی نداشته باشد و همین مسئله می‌ تواند باعث انحراف در ستون فقرات باشد.  چون استخوان ها ستون بدن می باشند باید حتما استخوان های قوی داشته باشیم اگر نرمی استخوان داشته باشیم  و یا پوکی استخوان داشته باشیم می تواند  باعث تغییرات در ساختار بدن بشود.

    بارداری

    در حین بارداری تغییراتی در بدن بانوان ایجاد می شود اگر موارد بالا را رعایت نکنند ممکن هست برای ستون فقرات تاثیر بگذرد.

    تشخیص انحراف ستون فقرات

    پزشک کایروپراکتیک جهت تشخیص انحراف ستون فقرات موارد زیر را بررسی می کند:

        • معاینه‌ ی فیزیکی ستون فقرات

        • گرفتن تاریخچه و درمان های بیمار

        • بررسی‌ های تصویربرداری مانند موارد زیر:

      -MRI

      -سی تی اسکن

      -تصویربرداری با اشعه ایکس

      عوارض انحراف ستون فقرات

      در صورت داشتن انحراف در ستون فقرات می تواند عوارض زیر را داشته باشید:

          • نا متناسب نشان دادن اندام شما

          • باعث آسیب دیدن نخاع و اعصاب بشود.

          • باعث شود در حرکات تحرک نداشته باشید.

          • باعث شود در نقاط مختلف بدن درد های طولانی داشته باشید

          • روی فعالیت روزانه شما تاثیر بگذارد.

        بهترین راه درمان ستون فقرات

        • در تحقیقاتی که در کلینیک های درمانی در کشورهای پیشرفته انجام شده است نتیجه براین است که پزشک کایروپراکتیک  می تواند در درمان انحراف ستون فقرات نتیجه مطلوبی برای بیمار داشته باشد.
        • یک متخصص کایروپراکتیک می تواند برای انحراف ستون فقرات   یک برنامه درمانی غیر تهاجمی و بدون دارو برای افراد داشته باشد که خیلی از علائم متعددی را رفع  می‌ کند. البته باید در نظر بگیریم درمان ستون فقرات با کایروپراکتیک   نمی توانند ستون فقرات شما را به طور کامل صاف کند، مطالعات نشان داده است که بهبود قابل توجهی در انحنای ستون فقرات، درد و رتبه ناتوانی در بین افراد مبتلا به انحراف ستون فقرات  وجود دارد.

        انواع درمان انحراف ستون فقرات

        معمولا پزشکان درمانی را برای انحراف ستون فقرات در نظر میگیرند شامل کایروپراکتیک و فیزیوتراپی و دارو و جراحی می باشد. 

        حتما بخوانید:   متخصص دیسک کمر در کرج

        دارو فقط به عنوان وسیله ای برای تسکین علائم پیشنهاد می شود و هیچ کاری برای رفع علت زمینه ای (که ناشناخته است) انجام نمی دهد. 

        چرا درمان کایروپراکتیک برای ستون فقرات بهتر هست ؟

        با توجه به سایر گزینه های موجود، مراقبت کایروپراکتیک یک رویکرد منطقی برای مدیریت انحراف ستون فقرات است. مراقبت های کایروپراکتیک به صورت دستی، غیر تهاجمی و بدون دارو است.

         پزشک کایروپراکتیک تلاش می کند تا مشکلات زمینه‌ ای در انحراف ستون فقرات را اصلاح کند، درد را به طور طبیعی تسکین دهد و بیمار را برای ادامه تمرین‌ های اصلاحی در منزل و مراقبت‌ های موضعی توانمند کند. 

        در حالی که هیچ تضمینی وجود ندارد که کایروپراکتیک انحراف ستون فقرات را اصلاح کند، شواهد موجود در بیماران نشان می دهد کایروپراکتیک می تواند پیشرفت انحراف ستون فقرات را کاهش دهد

         و در برخی موارد منحنی را بهبود بخشد. به این دلایل، مراقبت از کایروپراکتیک روش درمانی مناسبی محسوب می شود.در حالی که مراقبت از کایروپراکتیک یک رویکرد منطقی است، اما یک راه حل سریع نیست. به طور معمول یک دوره مراقبت طولانی با معاینات پیشرفت منظم برای ارزیابی عینی تغییرات توصیه می شود.

        فیزیوتراپی در انحراف ستون فقرات

        فیزیوتراپیست ها برای مقابله با مسائل مربوط به ستون فقرات، از جمله برآمدگی و فتق دیسک، مشکلات مفصلی، مشکلات مربوط به وضعیت نامناسب و سایر مسائل پیچیده مانند انحراف ستون فقرات آموزش دیده اند.

         

        هر کسی که به طور منظم کمردرد دارد یا گرفتگی مزمن در هر یک از عضلات در امتداد ستون فقرات دارد، ممکن است به خوبی بتواند از یک سری درمان های فیزیوتراپی بهره مند شود.

         اگر مشکلاتی مانند موارد توضیح داده شده یا هر مشکل دیگری در ستون فقرات دارید، مهم است که مشکل خود را با پزشک خود در میان بگذارید. درصورتی که فیزیوتراپی برای درد شما مفید باشد،  پزشک می تواند چندین جلسه فیزیوتراپی برای شما در نظر بگیرد.

        دیدگاهتان را بنویسید

        نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *