درمان چسبندگی تاندون دست با کایروپراکتیک

درمان چسبندگی تاندون دست با  کایروپراکتیک یک تکنیک جدید و مؤثر و غیر جراحی  می باشد. با این روش چسبندگی تاندون و درد مزمن آن بهبود می یابد. انجام تمرینات کششی و تقویتی جهت بازگرداندن انعطاف و قدرت تاندون است. مزیت این روش  این است مدت زمان کوتاه درمان می شود و هزینه آن نسبت به روش های دیگر کم می باشد.

چسبندگی تاندون دست

تاندون ها بافت های سخت  هستند که عضلات را به استخوان متصل می کنند.هنگامی که عضلات دست منقبض می شود تاندون ها  استخوان خاص را می کشند به دست این امکان را می دهد دامنه حرکات خود را وسیع انجام بدهد. در صورت چسبندگی دامنه حرکات به اختلال بر می خورد . تاندون های دست  دارای دو گروه می باشد:

تاندون اکستانسور( باز کننده):

با این تاندون می توانید انگشتان دست خود را به راحتی باز کنید.

تاندون فلکسور( خم کننده):

با این تاندون می توانید به راحتی انگشتان دست خود را جمع کنید.

در چسبندگی تاندون می توان گفت که بافت و اعصاب اطراف تاندون گیر می کند و باعث می شود خم کردن انگشتان و یا باز کردن انگشتان به سختی انجام بشود. چسبندگی تاندون ممکن است محدود به چند انگشت یا یک انگشت باشد.

علت چسبندگی تاندون دست

می توان گفت علت اصلی چسبندگی تاندون موارد زیر می باشد :

جراحی :

می توان گفت  بعد از جراحی احتمال چسبندگی در ناحیه تاندون می باشد .

آسیب دیدگی:

هنگامی که آسیب دیدگی در تاندون ایجاد می شود احتمال التهاب زیاد هست اگر درمان نشود ممکن هست باعث چسبندگی تاندون بشود.

حتما بخوانید:   درمان پارگی دیسک کمر

ولی عوامل  چون رماتیسم ،کم کاری تیروئید، دیابت، تغییرات هورمونی، التهاب، آرتروز، عفونت ، در چسبندگی تاندون تاثیر زیادی دارد.

علائم چسبندگی تاندون

• اولین نشانه که در چسبندگی تاندون دست شما متوجه این عارضه می شوید  می توان گفت عدم توانایی در حرکت دادن دست با انگشتان می باشد همان طور که  گفتیم تاندون یک بافت سخت هست که به استخوان ها متصل هست جهت حرکت دادن انگشتان دست و  افزایش دامنه حرکت دست به شما کمک می کند.  در صورت چسبندگی تاندون این حرکت محدود می شود و از دیگر علائم چسبندگی تاندون می توان به موارد زیر اشاره کرد:

درد :

هنگامی که چسبندگی تاندون دست  ایجاد می شود باعث اختلال  در عصب می شود که منجر می شود درد در انگشتان احساس بشود.

سوزش یا گز گز شدن :

در صورت چسبندگی تاندون دست  شما در دست تان و انگشتان تان احساس  سوزش و گز گز شدن دارید بیشتر در حین رانندگی این حس را خواهید داشت.

بی حسی :

دیگر نشانه ها چسبندگی تاندون دست بی حسی می باشد و این عارضه بیشتر در مواقع که جسمی را مدت طولانی در دست بگیرید ظاهر می شود.

ضعف در کف دست یا انگشتان: هنگامی که چسبندگی تاندون دست به وجود می آید احتمالا اختلال عصبی باعث می شود عضلات ضعیف بشود گرفتن اجسام برای افراد مشکل باشد.

به این نکته توجه کنید اگر چسبندگی تاندون به موقع درمان نشود احتمال اینکه به مرور عضله ضعیف بشود و گرفتن اجسام با دست برای شما سخت خواهد بود درمان را سخت خواهد کرد یا گاهی این عارضه بهبود نمی یابد.

حتما بخوانید:   بهترین کایروپراکتیک در کرج

راه جلوگیری از چسبندگی تاندون دست

بیشتری علت اصلی چسبندگی تاندون دست  می توان گفت جراحی یا ترمیم تاندون می باشد البته فعالیت های روزانه و بیماری های زمینه ای بی تاثیر نمی باشد. برای اینکه این موارد باعث بروز چسبندگی در تاندون نشود باید موارد زیر را رعایت کنید:

-نگه داشتن دست یا انگشتان به صورت ثابت یا مدت طولانی اجتناب کنید.

-برای تقویت عضلات و تاندون حتما روزانه ورزش کنید.

-در صورت داشتن مشاغل مانند تایپ کردن حتما یک تایم استراحت بین فعالیت تکراری داشته باشید.

-اگر بیماری های زمینه ای ( دیابت، تیروئید، روماتیسم فصلی) دوره چکاپ داشته باشید.

-حتما با رعایت رژیم غذایی مناسب وزن متعادل داشته باشید.

نحوه درمان چسبندگی با کایروپراکتیک

• پزشک کایروپراکتیک یک برنامه درمانی برای درمان چسبندگی تاندون دست با کایروپراکتیک قرار می دهد در این برنامه التهاب ها و درد را کاهش می دهد به مرور زمان قدرت حرکت انگشتان را بیشتر می کند که گرفتگی تاندون به مرور رفع می شود اما در حین انجام درمان موارد زیر را رعایت کنید.
  • از فعالیت چون ثابت نگه داشتن دست و انگشتان خود داری کنید.
  • از برداشتن اجسام سنگین خود داری کنید.
  •  حتما تمریناتی که پزشک دادن در روز چند بار تکرار کنید.
  •  از گرما و سرما درمانی حتما استفاده کنید.

روش تشخیص چسبندگی تاندون دست

تشخیص زود هنگام چسبندگی تاندون دست در درمان و نتیجه گرفتن عارضه موثر خواهد بود. به محض دیدن علائم حتما به پزشک مراجعه کنید. تا با تشخیص علائم پزشک با معاینه فیزیکی درمان مناسب برای شما تجویز کند. بعضی مواقع برای تشخیص و وضعیت بیمار پزشک از موارد زیر استفاده می کند:

حتما بخوانید:   درمان میگرن با کایروپراکتیک

نوار عصب و عضله :

یکی از دقیق ترین در تشخیص چسبندگی تاندون دست  نوار عصب و عضله می باشد. زیرا علائم بالا ممکن هست به دلایل بیماری های ( مثل دیسک گردن ، آرتروز، التهاب مچ دست و..) دیگه بروز کند.

الکترومیوگرافی (EMG):

با این روش درمانی  با قرار دادن الکترودهای بر روی پوست می تواند عملکرد ماهیچه ها و اعصاب را بررسی کند. که پزشک مربوط با این روش آسیب دیدگی تاندون ها و عصب را بررسی کرده .

تصویر برداری ام ار ای:

با ام ار ای با امواج مغناطیسی و رادیویی فشردگی ریشه عصب و تاندون را بررسی می کنند.